RÖPORTAJ ÖZGE ZEKI ozge.zeki@sabah.com.tr
Büyük bir turizm grubunun yönetimindesiniz. Geçirdiğimiz yaz sezonunu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Eylül ayına kadar gelen turist sayısı iki buçuk milyonu geçti. Geçen sene sadece eylül ayında bu kadar turist gelmişti. Turizm sektörü, bardağa dolu tarafından bakmaya devam ediyor. Antalya bu sene sezonu yüzde 75 eksiyle kapatacak ve toplamda yaklaşık 4 milyon turist ağırlayacağız. Bu durum 2021 açısından bizim için bir ön hazırlık oluyor. Özellikle gelip çok mutlu şekilde ülkelerine dönen turistler çok önemli bir pazarlama faaliyeti oluyor.
Limak yatırımlarına devam etti. Limak Cyprus Deluxe Hotel, büyük bir proje. Bize ana hatlarıyla anlatır mısınız?
2018 Mayıs ayında misafirlerine kapılarını açan Limak Cyprus Deluxe Hotel, o günden bu yana ezberleri bozarak adeta Ada'daki turizm tanımını değiştirdi. Dünya mutfaklarından benzersiz lezzetlerin sunulduğu otelimiz, gastronomide de son derece iddialı. Balayı çiftlerinden, çocuklu ailelere ve kongre gruplarına varıncaya kadar herkesin mutlu olabileceği konaklama alanları mevcut otelimiz tartışmasız Kıbrıs'ın en iddialı oteli konumunda. 2019 yılında QM Awards " En İyi Yönetilen K.K.T.C. Mice Oteli" ödülünü kazandı.
Üsküp'teki otel projenizden bahseder misiniz?
Makedonya'nın başkenti Üsküp'te, 325 bin metrekare inşaat alanı bulunan, 250 milyon Euro yatırım değerine sahip alışveriş merkezi, otel, ofis alanları ve konutlardan oluşan Diamond of Skopje projesinin otel kısmını oluşturan Limak Skopje Luxury Hotel, "Üsküp'ün Tacı" sloganıyla, 9. otelimiz olarak 2020 yılının Aralık ayında kapılarını misafirlerine açacak. 121 standart ve 21 suite oda seçeneğiyle toplamda 142 elegant odası olan otel, ana restoranı, lobi ve roof barı, konferans, balo ve toplantı salonlarının yanı sıra fitness ve spa hizmetleriyle de Limak misafirperverliğini Üsküp'e taşıyacak. Şehrin merkezine sadece 200 metre mesafede yer alan proje, tarihi Üsküp şehrine yeni bir soluk getirecek ve şehrin yeni sembollerinden birisi olacak. Şehrin tarihi ile modern yüzünü yeniden yorumlayarak ve yeni bir çekim merkezi yaratarak, tarihi Üsküp Müzesi'nin çevresi ve cephesi de restore edilecek.
Türkiye'de turizmin gelişmesi için ne gibi adımlar atılmalı?
Belirli pazarlara bağlı kalmadan sistemimizi devam ettirmeliyiz. 2020 yılında Rusya ve Ukrayna pazarları çok ön plana çıktı. Bu pazarları İngiltere ve Almanya minimum seviyede de olsa destekledi ama normalde bu pazarlardan rezervasyonlar daha güçlü olmalıydı. 2021 yılı ile ilgili olumlu sinyaller var, şu andan itibaren rezervasyon almaya başladık. 2021'de gelecek turist sayısı kesinlikle 2018 ve 2019'daki gibi olmayacak. Beklentimiz 2016-2017 seviyelerinde olacağıdır. 2016 yılına geri döndük. Turizm sektörü olarak 2023 hedeflerimizi de yenileyeceğiz gibi görünüyor.
Çok yoğun bir çalışma temposundasınız. Sıradan bir iş gününüz nasıl geçer?
Merkezi yönetimi uygun görmediğim için Antalya'da olduğum günlerde dört otelimizin her birinde bir gün geçiriyorum. Normal şartlarda haftanın bir günü Kıbrıs ve bir günü de İstanbul otelimizde çalışıyorum. Ancak şimdi aralık ayı itibarıyle Üsküp'te açılacak otelimiz ile daha mobilize bir çalışma düzenine geçeceğim. Tabii bu mobil çalışma düzeninde en büyük desteğim uzun süredir birlikte ve bağlılıkla çalıştığım çok başarılı bir üst düzey yönetici ekibimin olmasıdır. Bu dönemde STK'larda aldığımız görevler sosyal hayatımızdan eksiltse de, pandemi döneminde gördük ki STK'lar ile birlikte turizm camiasını etkileyen önemli kararların oluşmasında katkımız oldu. Yoğun çalışma tempomuzun yanı sıra STK'larda aldığımız görevler bizi yoruyormuş gibi görünse de bu görevlerin ne kadar değerli olduğunu gördük.
Sizin tatil anlayışınız nasıldır? Türkiye'den ve dünyadan favori tatil noktalarınızı paylaşır mısınız?
Genellikle ailem ile birlikte cruise gemilerinde tatilimizi geçirmek ve yeni destinasyonlar keşfetmekten hoşlanıyoruz. Cruise gemileri tatilde hem birbirimizle vakit geçirmemize hem de kendimize ait zaman ayırabilmemize olanak sunuyor. Yeni destinasyonlar da farklı yerleri tanıma açısından çok iyi oluyor. Özellikle çocuklarım da bundan çok keyif alıyor. 2020'yi tatil yapmadan geçirdik ama bu dönemde mottomu sürdürülebilir sağlık, sürdürülebilir finans olarak belirledim. Sağlığımız ve işlerimiz iyi olduğu sürece ileri dönemlerde tatilimizi yapabiliriz.