Yeni golf dijitale geçti ve akıllandı

Pazara sunulduğundan bu yana, elde ettiği satış rakamlarıyla en başarılı Avrupalı otomobil olan Volkswagen Golf, 8. kez yenilendi. Büyük bir değişim geçiren 8. Nesil Golf, dijital ve sezgisel kullanım olanağı sunuyor.

Yeni golf dijitale geçti ve akıllandı

YAZI BÜLENT CANKURT bulent.cankurt@sabah.com.tr

Yedi nesil boyunca 36 milyonu aşkın satış rakamına ulaşmayı başaran Volkswagen Golf 'ün 8. nesli, geçen hafta Portekiz'in Porto şehrinde dünya basınına tanıtıldı. Yeni Golf 'ün tanıtımı için Porto'ya giden gazeteciler arasında ben de vardım. Orada hem 8. Nesil Golf 'ü hem tanıma hem de test etme imkanı buldum.

Bir kere Golf'ün tarihinde yepyeni bir dönem başladığını söylemek isterim. İlk günden itibaren Volkswagen markasının öncü modellerinden biri olan Golf, 8. nesliyle bir yandan zamansız tasarım konseptini korurken diğer yandan devrim niteliğindeki dijital teknolojileri ile yepyeni bir yüze kavuşmuş. Karizmatik dış görünüm pazara sunulduğu 1974 yılından bu yana, gündelik rahat kullanıma olanak sağlayan ve her kesime hitap eden bir otomobil olan Golf, 8. nesliyle de bu özelliğini devam ettiriyor. Yeni Golf 'ün dış tasarımında en dikkat çeken unsurların başında keskin bir çizgiye sahip C-sütunu geliyor. Bu tasarım unsuru, gövdeyi öne doğru dinamik hale getirip arkaya doğru kompakt bir biçim kazandırırken, orijinal Golf 'ün ikonik şeklini de günümüze taşımış. En az C-sütunu kadar çarpıcı özellikler arasında önden arka bölüme kadar uzanan güçlü omuz çizgisi ve güçlü arka tasarım yer alıyor. Bunun yanı sıra, farların üzerinde devam eden ince bir tasarıma sahip ön radyatör ızgarası da Yeni Golf 'ün yenilenen yüzüne güç katmış. 8. Nesil Golf 'te ön ve arka far gruplarında LED teknolojisi, konvansiyonel aydınlatma teknolojilerinin yerini almış.

En düşük sürtünmeye sahip Yeni Golf 'ün boyutları ve aerodinamik değerleri, gövdenin her parçasının yeniden şekillendirildiğini ortaya koyuyor. Yeni Golf 'te 0.275'e düşürülen sürtünme katsayısı (Cd değeri) sayesinde, şu ana kadarki en sessiz ve konforlu sürüş özellikleri elde edilmiş.


GINO BOTTARO
"TAM BİR BAŞARI HİKAYESİ"

Porto'taki yeni Golf'ün lansmanında, Doğuş Otomotiv Volkswagen binek araç genel müdürü Gino Bottaro da vardı. Bottaro ile golf üzerine Bolca sohbet etme imkanı bulduk. İkonik modelin başarı hikayesi Golf'ün 2013 yılından bu yana aralıksız olarak Türkiye'de segment lideri olduğunu söyleyen Gino Bottaro, "1974 yılında üretilmeye başlanan Golf, Volkswagen dünyası için Beetle'dan sonra 2. Kilometre taşı olarak dikkatleri üzerine çekiyor. 45 yıl boyunca 36 milyonu aşkın müşteriyle buluşan Golf, tüm dünyada ikonik bir model haline geldi. Çok farklı hedef kitlelerin beğenisini kazanan Golf, dünyada en çok satılan Volkswagen modeli olarak tam bir başarı hikayesi. Yeni Golf, devrim niteliğindeki dijital kokpiti ile sürdürülebilir mobiliteyi herkes için erişilebilir yapıyor" dedı. Bottaro'ya Golf'ün Türkiye'deki durumunu da sordum; "Türkiye'de pazara sunulduğu ilk yıldan itibaren bir tutku modeli haline gelen Golf'ün, 8. Nesliyle de bu başarısını devam ettireceğine inancımız sonsuz." Bottaro, yeni Golf'ün Türkiye'de satışa sunulacağı tarihin, 2020 yılının üçüncü çeyreği olarak planlandığını da söyledi.



6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.