RÖPORTAJ İREM ORHAN
FOTOĞRAF KUTUP DALGAKIRAN
Nil Akman ve Elif Tekgür tarafından yaratılan La Fann, kokuların hayatımızdaki önemine vurgu yaparak; "Koku, bir insan için kendi evinin olmazsa olmazı, onun kendi duygusunu yansıtan kimliğidir" fikrini benimsiyor. Ortam kokuları, parfümler, kolonyalar, kişisel bakım ve ev kozmetiği koleksiyonlarıyla öne çıkan marka, kokuların satışından elde edilen gelirin bir kısmını ise Türk Eğitim Vakfı - İlayda Yarcan Güçlü Kızlar Aydınlık Yarınlar burs fonuna bağışlıyor. La Fann'ın doğuş hikayesini yaratıcılarından dinliyoruz.
Öncelikle bize biraz marka hikayenizden bahsederek başlamak ister misiniz? Nasıl başladı La Fann'ın varoluş hikayesi?
Uzun yıllar profesyonel olarak kozmetik sektöründeydik. Bu süreçte sektörü gözlemleyerek, avantajlarına, eksikliklerine ya da fırsatlarına fazlasıyla hakim olduk. Yurt dışında geçirdiğimiz zamanlarda ise global bakış açısını keşfettik ve birçok markayı deneyimleme şansı da bulduk. La Fann'a hayat verirken, Türk kadını olarak bir Türk markasının globale bir değer olarak taşınmasını hayal etmek, bizi bu yolda çok yüreklendirdi. Bilgi birikimlerimizi birleştirerek, devletimizin de bu anlamda kadın girişimcilere ve ihracata olan teşviklerinden destek alarak büyük bir hayalle bu yola çıktık. Bu yolda, her dilde kolay okunan, hikayesi olan ve hafızada yer edebilecek özgün bir isim bulmak tabii ki zaman aldı. Araştırmalarımıza Mısır mitolojisinden başlayıp, kendimizi İrlanda mitolojisinde bulduk ve en sonunda 'su perisi' anlamına gelen Fann kelimesini keşfettik. Başına da Fransızca'da feminen eki olan 'La'yı ekleyerek kadın girişimci olduğumuzu vurgulamak istedik. Su perisi anlamına gelen La Fann; yüzde 100 yerli sermaye ile biz kadın girişimcilerin hayallerinden ve tecrübelerinden yola çıkarak yarattığımız kişisel bakım ve koku markası olarak yaratıldı. Hayallerimiz aslında sadece kozmetik üretmek değil, kozmetik kavramını daha anlamlı hale getirmekti. Bunu da formüllerimizde kullandığımız içerikten, seçtiğimiz ambalaja kadar yakaladığımız bütünsel kaliteyle, temiz etiketimizle, insana, hayvana ve doğaya gösterdiğimiz saygıyla ve oluşturduğumuz iyilik projesi kapsamında dokunduğumuz insanlarla yakaladığımızı düşünüyoruz. Şu an bu yolda sağlam adımlarla yürüyoruz diyebiliriz. Dokunduğumuz tüketicilerin geri dönüşleri bize doğru bir yolda yürüdüğümüze dair umut ışığı oluyor.
Güncel haliyle ürün çeşitliliğinizde neler var, son üretimleriniz neler?
Yaratılışından itibaren markamızı ulaşılabilir lüks olarak konumlandırmayı hedeflerken, aynı zamanda kaliteden ödün vermemeye özen gösterdik. Dolayısı ile ilk etapta ürün gamımızın, kalitesinden emin olduğumuz dört ana kategoriden oluştuğunu söyleyebiliriz. Yoğun kalıcılıkta parfümler, yüzde 80 doğal alkol içeren hijyenik kolonyalar, yüzde 100 doğal bazlı kokulu mumlar, sektörde öncü olacağına inandığımız alkolsüz formüllü çubuklu oda kokuları ve özellikle pandemi ile birlikte kullanımı yalnızca ülkemizde değil globalde de artan antiseptik özellikli kolonyalı mendiller. 2022 hedeflerimiz arasında koleksiyonumuzu kişisel bakım dediğimiz sıvı sabunlar, duş jelleri, el ve vücut losyonları gibi ürünler ile zenginleştirmeyi hedefliyoruz. Aynı zamanda da otel, restoran ve kafe grubuna yönelik buklet ürünlerinin 'araştırma ve geliştirme' süreci devam etmekte.
Satışlardan elde edilen gelirin bir kısmı ise 'Türk Eğitim Vakfı (TEV) - İlayda Yarcan Güçlü Kızlar Aydınlık Yarınlar' burs fonuna bağışlanıyor. Nasıl gelişti bu iş birliği?
Bizi farklı yapan özelliğimizin, standartların biraz daha dışına çıkarak tüketicilerimizin her birini marka elçisi olarak görmek olduğunu söyleyebiliriz. Birlikte büyümenin ve gelişmenin gücüne inanıyoruz. Dolayısı ile dokunduğumuz herkesi bu iyilik projesine dahil ediyoruz. Dünya genelinde alınan her bir La Fann ürünüyle, La Fann kelebeği sizlere dokunuyor ve satıştan elde edilen gelirin büyük bir kısmı Türk Eğitim Vakfı çatısı altında bulunan aile fonumuz 'Türk Eğitim Vakfı (TEV) - İlayda Yarcan Güçlü Kızlar Aydınlık Yarınlar' burs fonuna bağışlıyoruz.