PSA Grubu'nun eleştirilse de ekonomi yönünden güçlü şanzımanı ETG6 artık yerini EAT6 denilen tam otomatik tork konvertörlü şanzımana bırakıyor. Fransız markanın MPV'si ise hem 1.6 litrelik BlueHDi motoru ve bu tam otomatik şanzımanla, konfor ve ekonomiyi bir arada sunuyor. Daha önce bazı Peugeot modellerinde de test etme fırsatı bulduğumuz bu ikili, birbiriyle iyi harmanlanıyor. EAT6 otomatik şanzıman karakteri gereği sarsıntısız vites geçişleriyle çift kavramalı şanzımanlara taş çıkartacak düzeyde.
BlueHDi dizel motor ise 120 HP güç üretiyor ve yerini aldığı 1.6 litrelik e-HDi motora göre 5 HP de daha güçlü. Bütün bu özelliklerle hem dinamik hem de ekonomik bir sürüş sunan C4 Picasso, 1.6 BlueHDI 120 EAT6, seçeneğinden güç değerindeki 5 hp'lik artışın dışında maksimum torktaki 30 Nm'lik yükseliş sayesinde, tam otomatik şanzımanın yaşatabileceği kayıplara rağmen Picasso'nun performans değerlerinin büyük bir değişim gözlenmiyor. 0'dan 100 km/s hıza 12.5 saniyede ivmelenen Citroen Picasso 1.6 BlueHDI 120 EAT6 maksimum olarak 188 km/s hıza çıkabiliyor.
Bu değerler 1.6 e-HDI 115 ETG6 versiyonunda 12.3 saniyede ve 189 km/s olarak gerçekleşiyor. Tüketim değerlerinde ise Citroen Picasso 1.6 BlueHDI 120 EAT6, şehir içinde 5.5 lt/100km yakıt tüketimi ile bu konudaki iddiasını ortaya koydu.