Fotoğraflar:Haydar ERÇİN
Tasarım dünyasının genç ve başarılı ismi Zeynep Tosun, bu yıl başarılı işbirlikleri ile adından sıkça bahsettirdi. Son olarak Vogue Eyewear ile işbirliği yaparak mayo tasarlayan Zeynep Tosun ile bir araya gelerek koleksiyonu hazırlama aşamasından ve önümüzdeki günlerde karşımıza çıkaracağı projelerden bahsettik...
Türkiye'nin başarılı genç tasarımcılarından birisiniz ama sanki son dönemlerde daha çok projelere imza attınız. 2015 yılı size şanslı geldi diyebilir miyiz?
Zeynep Tosun: Son bir yılım yoğun ama çok güzel geçti. Önceden de marka işbirliklerimiz olmuştu, bu yıl İpekyol ile güzel bir projeye imza attık, couture işçiliğini ve kalitesini daha ulaşılabilir fiyatlarla sunduğumuz güzel bir koleksiyon oldu. 2015 yaz mayo-bikini koleksiyonum içinse dünyanın önde gelen gözlük markalarından Vogue Eyewear ile bir işbirliği yaptık. Vogue ile birlikte böyle bir işbirliğinde yan yana geldiğimiz için çok mutluyum.
Vogue'un Eyewear ile nasıl bir araya geldiniz?
Tosun: Vogue gözlükleri dinamik, renkli, dikkat çekici tasarımlarla karşımıza çıkıyor. Sezonun moda renklerinin ve çizgi trendinin birleştiği Vogue Eyewear 'Colorbands' koleksiyonundaki modeller canlı renkleriyle bana ilham verdi ve yeni koleksiyonumuzun tanıtımında sergilenmek üzere bu gözlüklerden yola çıkarak bir mayo tasarladım. Hem Vogue Eyewear kadınına, hem de Zeynep Tosun kadınına hitap ettiğini düşündüğüm bir parça ortaya çıktı.
Dünyada birçok tasarımcı başarılı markalarla bu tür işbirlikleri yapıyor. Siz de bu yıl birden fazla işbirliğine girdiniz. Sizce bu beraberliklerin önemi nedir?
Tosun: Marka işbirliklerinin daha büyük bir kitleye ulaşmak anlamında önemi çok büyük. İnsanlar daha ulaşılabilir fiyatlara beğendikleri tasarımcıların kıyafetlerini giyebiliyorlar. Hem markaya hem tasarımcıya hareketlilik kazandıran, bilinirliğini arttıran hem önemli hem de çok zevkli projeler bunlar.
İlk defa bikini-mayo koleksiyonu hazırladınız. Nasıl bir süreç oldu sizin için, zorlandınız mı?
Tosun: Zorlandığımı söyleyemem, çünkü mayo-bikini tasarlarken kendi beğenilerimden yola çıkıyorum, kendim giymek isteyip de bulamadığım şeyleri tasarlıyorum. Vogue Eyewear'ın rengarenk gözlükleri ve modelleriyle birleşince çok keyifli bir koleksiyon oldu.
Bu koleksiyonu hazırlarken nelere dikkat ettiniz?
Tosun: Dediğim gibi, kendi beğenime göre tasarlıyorum aslında. Plajda kendimi nasıl bir bikini giyerken görmek istiyorum, neyin içinde rahat olurum? Tabii rahatlığın yanı sıra stilinden plajda da ödün vermek istemeyen Zeynep Tosun kadını için canlı renkler, bazı feminen detaylar kullanmayı da ihmal etmedim.
Peki bu bahsettiğiniz Zeynep Tosun kadını nasıl biri?
Tosun: Zeynep Tosun tasarımları, stiliyle fark yaratmak isteyen kadınlara hitap ediyor. Zeynep Tosun kadını kendine güvenen, kararlı, güçlü ve stil sahibi bir kadın... Zaman zaman romantik ama feminenliği ön planda.
Size göre stil sahibi kadın nasıldır? Trendleri yakından takip eden herkes stil sahibi olabilir mi?
Tosun: Modayı takip etmek önemli ama stil sahibi olmak için yeterli değil. Stil sahibi olmak için önce vücudumuzu tanımamız, ona uygun giyinmemiz gerektiğini düşünüyorum. Stil sahibi olmanın duruşumuzla, dışarıya verdiğimiz mesajla da çok ilgisi var. Bir beyaz tişörtü bile ne kadar özgüvenle taşırsanız, o kadar stil sahibi olursunuz.
Mayo tasarımı ile kıyafet tasarımı arasındaki fark var mı? Hangisinden daha çok keyif alıyorsunuz?
Tosun: Her ikisinin de beni çok beslediğini söyleyebilirim. Hepsini yaparken mutlu oluyorum, onların mutlu günlerde giyileceğini bilmek tasarım yaparken beni de mutlu ediyor. Kıyafet, özellikle couture belli bir etkinlik için tasarlandığından, o kıyafeti giyecek kişiyle geçirilen uzun hazırlık süreçleri, daha heyecan verici. Ama mayo ve bikini denince de aklıma sevdiklerimizle vakit geçirdiğimiz, eğlenceli tatil günleri geliyor, bu da tasarım aşamasında çok motive edici.
Önümüzdeki aylarda moda haftaları başlayacak. Hazırlıklarınıza başladınız mı? Yeni koleksiyonunuzda hangi detaylar dikkat çekecek?
Tosun: Bir koleksiyon hazırlarken gördüğüm her şeyden ilham alabiliyorum, koleksiyonumun her detayına onları gizleyebiliyorum. Hazırlıklara başladım evet, ama şimdilik bu detaylar bende kalsın.
Bu yıl yine yabancı moda haftalarına katılacak mısınız?
Tosun: Yurtdışına açılmak, tasarımlarımı oraya ulaştırmak istiyorum ama bu sezon daha satış odaklı projelerimiz var. O yüzden defilelere biraz ara verdik.
Yurtdışında bir Türk markasını bu kadar başarılı bir şekilde temsil etmek, nasıl bir duygu?
Tosun: Ülkemi yurtdışında temsil etmek çok güzel. Şu anda da Amerika'da FIT müzesinde son koleksiyonumuzdan bir parça sergileniyor, Kasım ortasına kadar sergi devam ediyor olacak. Bu benim için çok büyük bir gurur.
Son dönemlerde tasarım dünyası yükselişe geçti. Birçok genç tasarımcının adını duymaya başladık. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Tosun: Yeni tasarımcıların yetişmesi, Türkiye'nin moda alanında daha hızlı ilerlemesi ve yurtdışında adını duyurması anlamında şansını arttıran, önemli bir durum. Türkiye artık modaya eskisinden daha çok önem veriyor, bu konuda farkındalık arttı, moda haftalarına ilgi daha büyük, bu güzel bir şey.
Sektöre yeni girenlere ne gibi öğütler vermek istersiniz?
Tosun: Öncelikle bu işi gerçekten istediklerinden ve yapabileceklerinden emin olmalarını ve bu konuyu çok iyi düşünmelerini öneririm. Sektörde kalıcı bir yer edinebilmeleri için kimliklerini çok iyi oturtsunlar, biz çizgi belirleyip oradan yürüsünler.
Gelecekle ilgili ne gibi planlarınız var? Yeni işbirlikleri olacak mı?
Tosun: İpekyol ile işbirliğimiz bu sezon da devam edecek. Bunun yanı sıra Gizia'nın yeni açılacak mağazasında bir corner'ımız olacak. Başka projelerimiz için de görüşmelerimiz devam ediyor, bu sezon da oldukça yoğun geçeceğe benziyor.