İstanbul Otomobil Fuarı'nda Türkiye prömiyeri gerçekleşen Partner Tepee, ülkemizde bu tip araçları aile otomobili olarak kullananlara iyi bir alternatif olarak dikkat çekiyor. Özellikle geçirdiği makyaj sonrasında 208'le birlikte Peugeot ailesinde görmeye başladığımız birçok yeniliğe ev sahipliği yapan modelin yüzünde farlar ve yeni ızgaranın tam ortasında konumlandırılan Peugeot aslanı dikkat çekiyor. Ayrıca ön tamponda elden geçirilerek yeni LED gündüz farları ve sis lambasına yer açılmış.
Makyajlı Peugeot Partner Tepee'nin iç mekanı ise standart bir binek otomobil görüntüsünde ve kullanışlılığında. Tam konsolun ortasında yer alan 7 inç'lik dokunmatik ekran sayesinde, telefon, navigaston gibi fonksiyonlara erişim sağlanıyor. 208'deki MirrorScreen özelliğine sahip Partner Tepee'de ikinci sıra koltuklar yerinden çıkarılabiliyor ve aracın içerisindeki yükleme kapsitesi 3000 kg'a kadar çıkarılabiliyor.
Ayrıca üst donanımda sunulan ön ve arka park sensörüne ek olarak geri görüş kamerası da Partner Tepee'nin özellikleri arasında yer alıyor. Araç içerisinde sürücü ve yolcunun rahat etmesi aracın tavanında dört adet karartılmış cam bulunuyor. Bu özellik araç içerisinde aydınlık bir alan yaratılması konusunda önemli bir detay…
Sürüş özellikleri konusunda tatmin edici olan Partner'in direksiyon hissi bir ticariden beklentileri karşılayacak düzeyde. Aracın süspansiyon sistemi ise biraz sert olmasına karşın rahatsız edici seviyede olduğu söylenemez. Test aracımızda bulunan 1.6 litrelik HDi 115 HP'lik motor, performans konusunda bekleneni veriyor. Overboost sayesinde elde edilen 30 Nm'lik tork, 240 Nm tork değerine sahip bu motorun tıkanmaması için düşünülmüş ve övgüyü hak ediyor. 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilmiş test aracımızın ortalama yakıt tüketimi bizim kullandığımız sürede 5.9 lt/100 km'deydi.
Fransızların "ticarisi" hem ailelere hem günlük hayata hem de çıkarılabilir koltuklarıyla eşya taşımak için iyi bir seçenek. Yani üçü bir arada…