The Bodrum EDITION, Bodrum en popüler otellerinden biri. Popüleritesi, Bodrum’u aşıp dünyaya yayılmış durumda. Her yıl dünyaca ünlü yıldızları da ağırlayan otel, eşsiz bir konaklama deneyiminden çok daha fazlasını sunuyor. Yiyecek ve içecekten müziğe, sanattan eğlenceye, sağlıklı yaşamdan wellbeing’e kadar çok geniş yelpazede benzersiz bir hizmet sunan oteli Mustafa Bulmuş yönetiyor. The Bodrum EDITION Genel Müdürü Mustafa Bulmuş’a, başarılarının sırrını ve bu yaz otelde nelerin ön plana çıkacağını sorduk.
Kısaca kendinizden bahsedebilir misiniz?
2007 yılında Bilkent Üniversitesi Turizm ve Seyahat Hizmetleri İşletmeciliği Bölümü’nden mezun oldum. Sonrasında ise sadece bir yıllık tekstil tecrübesinin ardından aralıksız turizm sektöründe aktif olarak çalışıyorum. Bu yıl sektörde 15. yılım ve kısa bir İstanbul molasının ardından yeniden Bodrum’a döndüm.
2011 yılından beri Marriott bünyesinde görev alıyorsunuz. Marriott gibi global ve güçlü bir marka ile yollarınız nasıl kesişti?
Bu birliktelik kariyerinizde nasıl bir fark yarattı? Bu serüven aslında 2011 yılında Ankara’da başladı. Marriott her zaman vizyonuna ve çizgisine çok inandığım bir markaydı. Grup olarak her daim yeniliklerle gelişmeye devam etmeleri de otelcilik sektöründe beni hedeflediğim yerlere taşıdı. EDITION gibi bir markanın yaratım süreci özelinde de NY Times Square EDITION ve Reykjavik EDITION otellerinin açılış projelerinde yer aldım. Bu iki proje global arenada büyükkazanımlar ve etkili bir network edinmemi sağladı.
Kısa bir aradan sonra, 2023 yaz sezonunda yeniden The Bodrum EDITION’a döndünüz. Bu kez Genel Müdür olarak... Tekrar bir araya gelmek nasıl bir duygu?
2018-2021 yılları arasında The Bodrum EDITION’da görev almıştım. Açılış dönemlerindeki heyecanına tanıklık ettiğim ve her sezonda büyük emeklerle birçok başarıya imza atmış bir markayla tekrar yollarımın kesişmesi beni son derece mutlu ediyor. Bu sefer daha emin adımlarla, tüm ekibimizle The Bodrum EDITION’ın yerelde ve globalde edindiği yeri sağlamlaştırmak için çaba göstereceğiz.
EDITION markası Bodrum ve Türk turizmi için en önemli markalardan. Sizce EDITION’ı farklı kılan nedir?
The Bodrum EDITION çok konforlu bir otel. Tüm misafirlerimizin buradan mutlu ayrılması için her zaman elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz. Herkes ‘evinde hissedeceği’ ve konforu yüksek olan otel ve mekan arayışında. Ayrıca misafirlerimize gastronomi, sanat, moda, eğlence anlamında tüm ihtiyaçlarını karşılayacak sosyal alanlar sağlıyoruz. Sağlamış olduğumuz sosyal alanlar ve bir topluluğun parçası olma hissi sayesinde The Bodrum EDITION misafirleri için bir otelden çok daha fazlası. EDITION’ı her zaman ‘lüks yaşam tarzı’ olarak tanımlıyoruz. Bu harika dengeyi ve kombinasyonu da lüks bir deneyim, çok konforlu odalar, harika kumaşlar ve harika malzemeler ile sağlıyoruz. Kullandığımız tabaklardan çarşaflara, yemek için kullanmış olduğumuz malzemelerinden lüks içkilere kadar her şeyimiz çok yüksek kalitede. Lüks bir ortamdan ve konforlu bir tatilden bekleyebileceğiniz her şey mevcut.
Çok yeni Marriott Global’de büyük bir ödül aldınız...
Evet The Bodrum EDITION, Marriott International tarafından ‘2022 Hotel of The Year’ büyük ödülüne layık görüldü. Bildiğiniz gibi ABD merkezli Marriott International 139 ülkeyi kapsayan, 30 lider markayla 8.100’den fazla oteli kapsıyor. Dünyanın lider otel zinciri Marriott’da 8100 otel arasında birinci olmak Türk turizmi açısından da oldukça önemli. Ekip olarak çok mutluyuz. Daha büyük başarılar için hep birlikte çalışıyoruz.
EDITION gerçekten bir otelden çok daha fazlası. Bu yıl da 6. yılınız... Bu yaza neler ön plana çıkıyor?
Her yıl olduğu gibi bu yıl da çok konuşulacak büyük bir açılış partisiyle sezonu açtık. Bu yaz da çok iyi kurgulanmış sanat, spor ve sağlıklı yaşama dair etkinliklerimiz olacak. Yaza dair oldukça keyifl i buluşmalar bunlar. Urban Active ile bir işbirliğimiz olacak, EDITION’da konaklayan ve Bodrum’da yaşayan misafirlerimiz yaz boyu burada haftada 2 kere özel bisikletler eşliğinde iç mekanda cycling yapabilecek. Ayrıca misafi rlerimize özgün deneyimler, sosyal alanlar sunmaya devam edeceğiz. Bu yaz her hafta harika sanatçılar ve DJ’ler eşliğinde etkinlikler olacak. Perulu ünlü şef Diego Munoz imzalı açık hava imza restoranımız BRAVA’da yine harika lezzetler, KITCHEN’da Osman Sezener’in yerel lezzetleri ile otelimiz Bodrum’un en popüler buluşma noktası olacak. Ayrıca İstanbul’un en sevilen Asya restoranı olan Inari Kujira ile iş birliğimiz sürüyor ve çok iyi gidiyoruz. Bunlara ek olarak iki farklı marka ile pop-up restoran projelerimiz gündemde, ünlü restoran ve şefleri mevcut restoranlarımızda ağırlayacağımız geceler düzenleyeceğiz. Ve daha birçok sanatçı, moda tasarımcısı ve life style markalarla çok ses getirecek projelerimiz olacak.
Bu yaza dair öncelikli hedefleriniz neler?
6. yılımızda bugüne kadar yaşadığımız tecrübeler doğrultusunda konuklarımızın neyi sevip neyi sevmediğini artık çok iyi biliyoruz. Bu sezon yiyecek ve içecekten müziğe, sanattan eğlenceye, sağlıklı yaşamdan wellbeing’e kadar her şey eksiksiz ve harika bir şekilde programlandı. Dolayısıyla bu yaz herkese daha kusursuz bir hizmet sunacağız.
Peki bu yaz global hedefleriniz nedir?
Geçtiğimiz yıllarda Conde Nast Traveler tarafından Avrupa’nın en iyi 4’üncü, dünyanın en iyi 24’üncü tatil oteli seçildik. Yukarıda bahsettiğim gibi Globalde Marriott Group’da ‘En İyi Otel’ seçildik. Bu yıl da yerelde ve globalde kendi alanında her kategoride en iyi olmak için çalışacağız.
“Bodrum benim için ev demek. Yeşilin ve mavinin buluştuğu doğasının verdiği huzur ve sürekli yenilenen gastronomi, moda, sanat ve eğlence unsurlarının sunduğu heyecanla Bodrum hiç ayrılmak istemediğim evim...”