Geçtiğimiz mart ayında 308'de sunulan EAT6 tam otomatik şanzıman ve dizel motor ikilisi, Peugeot ailesinin diğer üyelerinde de yerini almaya devam ediyor.Markanın COTY ödüllü modeli 308'den sonra 3008'de de artık tam otomatik şanzıman ve 1.6 litrelik dizel motor seçeneği sunuluyor.
Eskiden hep Fransız otomobillerde daha çok ekonomi odaklı olan otomatikleştirilmiş manuel(robotize) şanzımanlardan şikayet ederdik. Çünkü, bu şanzımanlar vites değiştirirken yığılma yapar, hatta ani hızlanmanız gereken noktalarda sizi yarı yolda bırakabilirdi. Yine de iş yakıt ekonomisine geldiğinde çok verimli olduklarını da gösterirlerdi. Peugeot hem robotize şanzımanlar kadar ekonomik hem de çift kavramalı şanzımanlar kadar konforlu olan EAT6 otomatik şanzımanı 3008'de de sunmaya başladı.
Fransız markanın artık aile otomobili olarak nitelendirebileceğimiz crossover modeli 3008'de sunulan 1.6 litrelik BlueHDI motor ve 6 ileri EAT6 otomatik şanzıman, bu sınıftaki pastada 3008'in elini güçlendiriyor.
1.6 litrelik 120 HP'lik BlueHDi motor, yerini aldığı 115 HP'lik e-HDi motora göre canlı bir karakter sergiliyor. Üstelik bunda EAT6 tam otomatik şanzımanın büyük yardımı olduğu söylenebilir. 3008 bu şanzımanla ve yeni motoruyla tam anlamıyla ekonomi ve konfora odaklanmış. Yine de ara hızlanmalarda makul bir performans ortaya koyduğu söylenebilir. 4 silindirli turbo beslemeli bu motorun 1.6 litrelik e-HDi motora göre farkı ise, yanma odasının yeniden düzenlenmesi ve iç sürtünmelerin azaltılması… Ayrıca, partikül filtresi, Adblue tankı ve katalitik konvertör bu motorun bir BlueHDi olmasında önemli payı olan öğelerden. Yalnızca 1.6 BlueHDi ve EAT6 Otomatik şanzıman seçenekleriyle sunulan 3008'i fiyatı ise 90.900TL.