Röportaj: Gülçin İşler FIRAT
Fotoğraflar: Koray IŞIK
Rossea, yolun başında ancak kısa sürede yükselişe geçerek çanta tutkunlarının dikkatini çekmeyi başarmış bir marka. Rozita Kandiyoti ile Deniz Benbiçaço tarafından 2015 yılının ilk aylarında, renklere ve tasarıma olan bir tutkunun yaratıcı bir sonucu olarak ortaya çıkmış. Markanın adı da ortakların isimlerinden oluşuyor; 'Ros' eki Rozita'dan, 'Sea' ise Deniz'in İngilizce yazılışından geliyor. Enerjik ikiliyle İstinye'de yeni açtıkları showroom'da buluşarak hem yeni koleksiyonu hem de showroom açma hikayelerini konuştuk.
Yeni showroom'unuz hayırlı olsun, burayı açmaya nasıl karar verdiniz?
Rozita Kandiyoti: Showroom açmak hep uzun vadeli hedeflerimizin arasında olan bir şey idi, ancak bunun için beklememiz gerektiğini düşünüyorduk. Beklentimizden öte yoğun talepler gelince, depomuz karşılık verememeye başladı. Biz de hem yüksek depolama kapasitesi hem de müşterilerimizi misafir edebilmek adına showroom'u açmaya karar verdik.
Bu heyecan verici süreç nasıl gerçekleşti, nasıl hissediyorsunuz?
Deniz Benbiçaço: Kurulduğumuz günden beri böyle bir yere sahip olmanın bize getireceği olumlu enerjiyi hissediyordum. Kurumsal hayattaki alışkanlıklarım sebebiyle evden çıkıp bir ofise gitmenin verdiği disiplini çok benimsediğimi farkettim ve markayı kurduğumuz günden beri hep bunu hayal ettik. Müşterilerimizin istediği zaman ürünlerimizi görebilecekleri, onları satın alabilecekleri bir yere sahip olmak çok güzel.
Markayı kurmadan önce hedeflemiş olduğunuz başarıya ulaşabildiniz mi? Müşteri kitleniz nasıl?
R.K.: Gerçekleştirmek istediğimiz daha çok şey var ancak ne mutlu ki hedeflerimizin de ötesinde büyüyebiliyoruz ve geldiğimiz noktadan mutluyuz. Şimdi, hem Türkiye'de hem de yurtdışında Rossea'yı bilen ve tercih eden güzel bir kitlemiz var.
Sizce sizin tasarımlarınızı diğer markalardan ayıran nedir; neden bir kadın çanta alırken sizi tercih etmeli?
D.B.: Öncelikle renklerimiz bizi ayıran en önemli unsur. Sezonda kullanacağımız renkleri seçerken çok ince eleyip sık dokuyoruz. İkincisi, Rossea çantalarında kullandığımız derileri el işçiligi ile tamamlayarak kullanıcılarımıza sunuyoruz. El işçiligi bizim için çok değerli çünkü koleksiyonlarımızın arkasındaki hikaye; el emeği ile birleştirildiği zaman daha da büyük bir anlam kazanıyor. Ve üçüncü olarak, kalitemiz. Kullandığımız deri, süet ve egzotik deriler tüm tasarımlar için ayrı ayrı kalite kontrol sürecinden geçiyor.
Tasarımları yaparken nelere dikkat ediyorsunuz?
R.K.: Tasarımlarımızı ortaya çıkarmadan önce, tüm ekip; ihtiyaçlarımız, eksiklerimiz ve beklentilerimiz ile ilgili düşüncelerimizi paylaşıyoruz. Bunların doğrultusunda önce modellerimize karar veriyoruz. Bu aşamada önce bizi heyecanlandıran trendleri değerlendiriyoruz ve ardından işin en can alıcı kısmı başlıyor. Renkler, çizgiler ve dokular... İŞte burada da hayal gücümüz devreye giriyor. İşin sonunda kendimizin kullanmaktan hoşlanmayacağı bir çantayı asla yapmıyoruz.
2017-2018 sonbahar-kış koleksiyonunuzdaki tasarımlardan bahsedebilir misiniz?
R.K.: Bu sezon 'Renk Terapisi' olarak adlandırdığımız tasarımlarımız var. Sevilen modellerimiz üzerinde birden fazla rengin olduğu bir koleksiyon hazırladık. Zincirler, metaller biraz daha başrolde olacak. Müşterilerimizi 3 yeni model ile karşılıyor olacağız. Rossea kadınının tek çanta ile birden fazla stil kazanabileceği bir sezon olacak. Bu, bizim tasarımlarımız için de bir ilk ve bu sebeple çok heyecanlıyız.
Çanta dünyasında neler trend? Siz en çok hangi tasarımlarınızı satıyorsunuz?
R.K.: 2016 yılı ile başlayan aksesuar trendlerindeki maksimalist akım 2017'de de devam ediyor. Bu sezon abartılı modasıyla ve birden fazla renk kullanımı ile 90'lara kesin bir dönüş yapılıyor. Farklı formlarda özellikle de çapraz taşınan çantalar ve bel çantaları gibi modeller yeniden yorumlanıyor. Bu anlamda 'Brandy Shoulder Bag' ve 'Renie Mini Tote' en çok satılan modellerimiz arasında.
Showroom'un dışında müşterileriniz ürünlerinize hangi mağazalardan ulaşabiliyor?
D.B.: İstinye'de bulunan showroom'umuz dışında, www.rossea.com web sitemiz üzerinden bize her zaman ulaşabilirler. Türkiye'de Vakkorama ile çalışıyoruz, ayrıca Giziagate mağazalarında da bazı ürünlerimize ulaşmak mümkün. Dünyada ise Londra ve Stockholm'de birçok butikte yer alıyoruz. İsviçre'de de Bongenie Grieder'de ürünlerimize ulaşabilirler. Önümüzdeki sezon Türkiye'de ve Kaliforniya'da, bunlara eklenen yeni satış noktalarımız olacak.
Gelecek planlarınız arasında neler var?
D.B.: Kaliforniya ve New York'ta dünyaca ünlü bir mağazada yer almak üzere görüşmelerini yaptığımız projeler var. Bu projeleri hayata geçirmek en yakın hedefli planlarımız arasında. Rossea markasını bizden sonra da yaşayabilecek, dünyaca sevilen bir marka haline getirmek istiyoruz.