Sabit Akkaya: ''Yeni Projelerimiz Yolda''

Kuaför dünyasında duayen isimlerden biri olan Sabit Akkaya ile buluşarak yeni projelerinı ve kariyerindeki yükselişini honuştuğumuz keyifli bir söyleşi yaptık.

Sabit Akkaya: ''Yeni Projelerimiz Yolda''

RÖPORTAJ BADE ÇAKAR bade.cakar@sabah.com.tr
FOTOĞRAFLAR İSA ARSLAN

Kuaför dünyasında başarılı çizgisini koruyarak sektörde 50 yılını vermiş, çok sayıda profesyonelle çalışmış, ünlü isimlerin saçlarında trend yaratmış bir isim Sabit Akkaya. "Öyle bir noktaya ulaştık ki, bundan sonrasının çok daha iyi, kalıcı ve sağlam olması benim için çok önemli. Pratiklerle, düşüncelerle, tecrübelerle bugün 'biz' olduk ve sonrasındaki hedefimiz daha da profesyonellerle genişlemek..." diyen Akkaya, şu sıralar yeni attığı adımlarla adeta başarılarını taçlandırıyor. Ünlü kuaför Sabit Akkaya ile buluşarak yeni projelerini, kariyerinde başarıyı getiren etmenleri konuştuğumuz bir röportaj yaptık.

Kuaförlük kariyerinizde ilerlemeye çok küçük yaşta başlamışsınız... İyi isimlerle çalışarak bugün sektörün öncülerinden biri haline geldiniz. Geçmişe baktığınızda bu süreç için neler hissediyorsunuz; o yıllar nasıl geçmiş?
Duygu, heyecan, 'acaba'lar hissediyorum. O kadar çok şey yapmışım ki geriye dönüp baktığımda bunca şeyi nasıl yapmışım diye şaşırmıyor değilim. Evet, o süreçle birlikte, büyüdük. Büyüdükçe yaşanan o kontrolü kaybetme endişesinden olabildiğince uzak kalmak için bünyemize yeni profesyonel beyinler kattık. Ailemize yeni katılan yüksek beyinler muhasebemize destek verecek, hesap uzmanlığı yapacak, marka yönetim danışmanımız, sosyal medyada bizi daha da geniş alana taşıyacak. Zaman zaman bu denli büyümekten, aynı yollardan geçmiş herkes kadar, korkmadım değil, markamı yoktan var ettiğimden korkmak da doğal hakkım. Geldiğim noktayı biliyorum. Öyle bir noktaya ulaştık ki, bundan sonrasının çok daha iyi, kalıcı ve sağlam olması benim için çok önemli. Düşüncelerle, tecrübelerle bugün "biz" olduk ve sonrasındaki hedefimiz daha da profesyonellerle genişlemek...

Önemli isimlerle çalışma şansınız olmuş... Kariyerinizin en önemli anları nelerdi?
Kariyerimde kendimi en iyi ve mutlu hissettiğim nokta Türkiye'nin en iyi modacı ve koreograflarıyla birlikte gerçekleştirdiğimiz projelerdir. Geçtiğimiz yıl Cannes Film Festivali'ne Türkiye'den giden ilk kuaför olmanın gururunu yaşadık. Hem bu değerli isimlerle çalışmamızın hem de bu platformlarda yer alışımızın ne kadar büyük anlamı ve değeri olduğunu kelimelere dökmek benim için oldukça zor...

Sizce size başarıyı getiren etmenler nelerdi?
Çalışkanlık ve dürüstlük ilkemi hiç bozmadım. Bana yapılmasını istemediğim hiçbir şeyi kimseye yapmamaya her daim özen gösterdim. Başarıdaki en mühim şey çok çalışmak, hak yememek, herkesin hakkını korumak, adil ve sadık olmak. Hele ki sadakatin önemi çok büyük. Elli yıldır bu işin içindeyim ve hayatım boyunca iki iş yeri değiştirdim.

Saç stili kadınlar için her zaman önemli olmuştur. Ancak son dönemlerde saçın da trendleri var. Hangi kesimler, renkler veya modeller ön planda?
Bu yılın akımı, düz saçlara kahkül. Son dönemlerde ise defreeze'lerden savrulan saçların düzlenip, kendi yapısı bozulan saçlara, eski yapısını kazandırmak için, ufak dalgalarla, volümlerle yeni nesil perma dediğimiz trendle bir şeyler katmaya çalışıyoruz. Saçın doğal yapısını tekrar yakalayabilmek ve o doğallığı hissettirebilmek için yeni nesil perma dediğimiz doğal ve organik bir uygulama... Amaç onların rahat edebileceği şekli vermek, trendi çıkartmak. Son dönemde soğuk renkler dediğimiz, sarılar, beyaza kaçan sarılar vardı. Gerek dışarıda, gerek salonumuzu ziyaret eden müşterilerimizin saçlarındaki yıpranma sonrası yaşadıkları problemlerden dolayı insanlar bu soğuk renklerden uzaklaşıp natürele dönmeye başladı. Biz de her daim natürellikten yanayız. Bakır renkler, koyu renkler bizim de sevdiğimiz sıcak renkler grubunda. Bu yıl çok açık olmayan renkler trend. Bu da güzel bir yol olacak. Kahkül kesimlerini çokça yaratmaya başladık. Özellikle düz kesimlerde kahkül uyguluyoruz. Bu yıl net kesimler var. Tabii bazı volüm isteyen saçlarda bir takım kat ve volüm verecek permalarla yol alınacak. Ancak dediğim gibi kesinlikle körü körüne saç trendlerine bağlı olmak taraftarı değiliz.

Saç stilinde trendlere bağlı kalmak ne kadar doğru?
İnsanların istemediği bir şeye yönelik katı şekilde trende bağlı kalmak bize etik gelmiyor. Her dönemin bir trendi oluyor. Ancak trendlerden ziyade, mümkün mertebe saça zarar vermeyecek biçimde hareket ederek günün gerisinde kalmamak bizim olaya bakış açımız. Memnuniyet için olabilecek şeyi yapmaya çalışır, yakışıp yakışmayacağını baz alırız. Bizim kazancımız yüzlerdeki o "memnuniyet ifadesi". Kimi zaman kendi portföyümüze göre trend yaratırız. Çünkü bizler; işimiz gereği, toplumdaki her türlü insanın karakteriyle bütünleşen trendleri analiz etmek ve doğru eşleşmeyi bulmak ve sonucunda mutluluğu yaratmakla yükümlüyüz. Bu da bizim farklı olduğumuz en önemli özelliklerimizden bir tanesi. Müşteri yelpazemizin genişliği ve bizim onlara verebileceğimiz en üst düzeydeki hazzı kendilerine yaşatabilmemiz nüans noktamız.

Sosyal medya ile sizin de sektörünüz değişim gösterdi. Siz bu değişimi nasıl değerlendiriyorsunuz?
Dijital ekosisteme uygun olarak tüm kanallarda varolmaya çalışıyoruz. Bunu dijital medya ajansımla planlı bir şekilde sürdürmekteyiz. Konumumuzdan dolayı İstanbul'da geniş ölçekte A+ ve A++ müşteri grubuna hizmet veriyoruz; çok değerli, kıymetli prensesler, kraliçeler... Bize en çok değer katan husus; böylesine önemli protokol tarafından hatırlanabilir olmak... Bu bizim için çok mühim. Dijital medyanın bize elbette getirisi çok oldu. Yıllar önce hizmet verdiklerimizin dahi aklına geldik, hatırlandık. Sosyal medya kuaförü olmak istemediğimizi daha önce de belirtmiştim. Yani müşteri memnuniyeti sanal ortamda değil de gerçek hayatta uygulanarak değerlendirilmeli. Markamızın bilinirliğinden ve işimize büyüyerek devam ettiğimizden, aynı lokasyonda olmakla birlikte yeni salonlar da açtığımızdan haberdar etmek adına sosyal medyayı en verimli şekilde kullanıyoruz.

Sosyal medyanın etkisi mesleğinizde kesinlikle çok büyük...
Geride kalan yıllarda sosyal medyanın geleceğini yani bugün kazanacağı gücü tahmin edebilmiştim. İlk dönemde Instagram'a çok önem veriyordum, hala da veriyorum ancak bir tek Instagram'la olmayacağını gördüm. İnternet sitesi ile yol almaya başladık. İlk başta tam randımanlı bir geri bildirim alabildiğimizi söylemem zor. Her meslek de olduğu gibi burada da profesyonellik şart. Profesyonellerden oluşan bir ekiple çalışmaya başlamam yaptığım işin kıymetini bizi takip edenlere daha net bir şekilde göstermemi sağladı ve böylece farkımızı ortaya koyabildik. YouTube'un da ne derece etkili olduğunu bu sayede mesleğimin ciddiyetini ve sanatımı geniş bir platformda anlatabildiğimi gördüm. Ne zaman bu konuyu profesyonelce ele aldık, sosyal medya ekibimizle Instagram IGTV ve YouTube başta olmak üzere; videolarımıza içerik hazırladık, web sitemizin güncel olmasını sağladık, işte o zaman markamızın güçlü kurumsal yanını başarıyla gösterebildik. Özellikle sosyal mecrada YouTube kanalımızı, yapmış olduğumuz saç modelleri, trendler, konu özetleri gibi kitlemizi bilgilendirici hususlarda en çok takip edilen sosyal medya kanallarına katmayı düşünüyoruz. Güzel bir projemiz var. Bu projemizi insanlara tanıtabilmek de sosyal medyaya bağlı.

Saç, kadınlar için oldukça hassas bir konu... Mesleğinizin püf noktaları neler?
Kalite, güven, dostluk, müşterilerinizin kapınızdan içeriye girer girmez hissettikleri ve hissettirebildiklerimiz bizim için en önemli unsurlar. Biz, "İğneyi kendine, çuvaldızı başkasına batır" atasözümüzün yolunda hizmet veriyoruz. Kendimize yapılmasını istemediğimiz hiçbir şeyi müşterimize de uygulamıyor ve uygulattırmıyoruz, kısaca. Günü kurtaracak bir politikayı hiçbir zaman benimsememelisiniz. Bu bizim kırmızı çizgimiz. Diğer yandan saygı, mesleğimizi icra ederken en başta bizi kaplayan şemsiyemiz olmuştur. Kadınların ince, duygusal ve hassas çizgilerini göz önünde tutarak onlara karşı ekip olarak en ince detaya dahi dikkat ederek hizmet vermek bizim ana ilkelerimizden ve belki de mesleğimizin püf noktalarından biri.

Gelecek için planlarınız neler?
Girdiğimiz yol mükemmel bir sanat çalışması. Global değerleri birbirine kenetleyen bir sistem. Bu sistemin içerisinde oluşturduğumuz markamızla ekibimizin profesyonelliği, eğitimi, disiplini, çalışma prensiplerimiz ve hizmet anlayışımızla çekirdek bir aile iken şimdi uluslararası platformlarda da markamızı tanıtmak, ülkemizi temsil etmek amacı ve planı içindeyiz. Yakında yurtdışına açılacağımız güzel bir projemiz olacak; hem ülkemize fayda sağlayacak olmamız hem ülkemizden insanların yeni bir ülkede çalışma fırsatına sahip olacak olması bizi bambaşka heyecanlandırıyor. Bunların bizim için anlamı çok büyük. Yakın zamanda sizlerle bunun müjdeli haberini paylaşıyor olacağız.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.