RÖPORTAJ GÜLÇİN İŞLER FIRAT gulcin.firat@sabah.com.tr
FOTOĞRAFLAR KORAY IŞIK
Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs, hayatımızı yeni baştan düzenleyerek her alanda yeni uygulamaları gündemimize getirdi. Tabii ki her sektör etkilendi ama hiç şüphesiz en çok yeni düzenleme yapması gereken sektörlerin başında da müşteri ile bire bir temasta olduğu için kuaförler olsa gerek. Biz de normalleşme sürecinde ve sonrasında kuaförleri neler bekliyor, nasıl düzenlemeler yaptılar sorularının yanıtlarını almak için ünlü saç stilisti Sabit Akkaya ile konuştuk.
Normalleşme döneminde siz kuaförleri neler bekliyor?
Bu dönemde kuaförler için kontrollü sosyal hayat demek, sil baştan yepyeni bir düzen kurmak demek. Covid-19 kuaförlüğün bir devrini kapatırken, yepyeni kurallarla ve eklentilerle -büyük ihtimalle de kalıcı olarak- yeni bir düzen, yeni bir dönem açtı. İçişleri Bakanlığı'nın kuaför salonlarının faaliyetlerini 21 Mart tarihinde durdurma kararından önce, kendi tedbirimizi alarak 16 Mart akşamı 4 salonumuzu kapattım. Ekibimin ve müşterilerimin sağlığını düşünmek zorundaydım. Geriye bakınca bu süreçte öngörülü ve doğru hareket ettiğimi görebiliyorum.
Sonrasında ne zaman açılış yaptınız?
Ben ve ekibim tüm önlemlerimizi hayata geçirerek açılış tarihimizi 3 Haziran olarak belirledik. Pilot olarak belirlediğimiz Swissotel salonumuzun kapıları açıldığında Sabit Akkaya ailesi olarak kendimizden ve ne yaptığımızdan son derece emindik. Hizmet verdiğimiz misafirlerimiz, aile olduğumuz otel yöneticilerimiz ve sektörümüzden dostlarımız bizi hem duygulandırdı, hem de gururlandırdı. Memnuniyet mesajları ve aldığımız olumlu tepkiler zor süreçte kaybettiğimiz motivasyonu fazlasıyla geri kazandırdı. Evlerimize kapandığımız sürecin ilk günleri zorluydu, adapte olduktan sonra çok değerli hocalar, ekibimize mesleki ve psikolojik eğitimlerle destek verdi. Bu süreçte çok çalışmak, sunduğumuz steril ve hijyenik hizmeti deneyimleyen, yeni misafirler ve dostlar kazandırdı.
Yeni dönem için hazırlıklarınızı nasıl yaptınız?
Evde kalma sürecini verimli geçirebilmek için planlı hareket ettik. Rehavete kapılmadık, umutsuzca günlerimizi harcamadık. Bunun yerine "Kişiye Özel Danışmanlık Hizmeti" ile misafirlerimize ve ihtiyaç duyan herkese ücretsiz olarak, görüntülü Whatsapp hattımız üzerinden danışmanlık verdik.
Harika, biz kadınların ihtiyacı olan bir destek…
Sağlık açısından oluşabilecek riskleri yönetebilmek amacıyla Sağlık Bakanlığı ve Bilim Kurulu'nun önerileri doğrultusunda bir planlama yaptık. Amacımız gönül rahatlığıyla gelinebilecek, klinik standartlarında hijyen hizmeti sunmaktı. Reklam ajansımız ve sosyal medya ajansımız ile yaptığımız yoğun zoom toplantıları sonucunda "Sabit Akkaya Hygiene Point" konseptini yarattık. Bundan sonrası yoğun araştırmalarla geçti diyebilirim.
Nedir bu yeni konsept?
Uluslararası teknoloji arastırmaları yapılarak, Hygiene Point / Hijyen Noktası konseptine dahil olan tüm ekipmanların analiz araştırmaları yapıldı, kalite ve güvenlik sertifikaları incelendi. Gelişmiş teknolojileri araştırılarak, salon gereksinimine göre tercihleri profesyonel ekipler tarafından hayata geçirildi. Rutin bakımların ve salon stabilizasyon denetlemelerinin belirli periyod anlaşmaları yapıldı. Uluslararası geçerliliği olan bir denetleme firması ile imzalanan sözleşmelerle uzun ve denetim dolu bir süreç başlattık. Şu ana kadar ki denetimlerde hem salon hem de ekip olarak sınıfı geçmeyi başardık, umarız en kısa zamanda sertifikaya sahip olacağız.
Müşterilerinize verdiğiniz hizmetler neler?
Sunduğumuz hizmeti 'Yeni bir deneyim' olarak tanımlıyoruz. Yeni bir hizmet şekli geliştirdik. Bundan sonrasında tüm salonlarda bu modülü standart olarak sunmayı planlıyoruz. Sağlık Bakanlığı'nın belirlediği kriterler doğrultusunda hizmet veriyoruz. Salona girişten, alınan hizmet sonuna kadar ultra hijyen ve maksimum steril bir hizmet ile misafirlerimizi ağırlıyoruz. Swissotel yönetimi de bu süreçte bizden desteklerini esirgemedi. Teras misafirlerimizin kullanımına açıldı, birçok hizmeti Boğaz manzarası eşliğinde verebiliyoruz. Geçen hafta canlı yayında terasta yeni nesil perma yaptık, çok güzel dönüşler aldık. Aldığımız önlemlerin tatmin edici olması, güven vermesi ve misafirlerimizin çocuklarını ve annelerini getirilebileceği kadar hijyenik ve steril bulunmak bizim için gurur verici bir detay.
Su sıralar en çok rağbet gören işlemler neler?
Misafirlerimizin en fazla tercih ettiği hizmetler ilk önce bakım ile başlıyor. Sosyal izolasyon döneminde nemini, ışıltısını kaybetmiş saçları bakım ile toparlayarak sonraki işlem için güç kazandırmayı sağlıyoruz. Uzayan saçlar için kahküller, bob kesimler gibi bakımı kolay modeller tercih ediliyor. Facelight, highlight, brushlight, ombre, sombre ve röfle ise her zaman rağbet gören işlemler. Yeni nesil perma, bakımı kolay olması ve hızlıca şekil verilebilmesinden dolayı talep gören ve en çok randevu verdiğimiz hizmetlerden biri. Naturel, hacim veren kesimler ve fönsüz olarak kullanılabilecek rahat modellere dönüşü gözlemleyebiliyoruz.
Pandemi süreci hiç şüphesiz en çok gelinleri etkiledi. Şimdi dügünler başladı.
Düüünlerde neler öne çıkıyor? Gelinlerin seçimleri neler oluyor? Düğünler için açık hava mekanların tercih edilmesi düğün konseptine ve ambiansına da yön veriyor. Gelinlik seçimlerindeki rahat ve nostaljik tasarım detayları saçlara da yansıyor. Ferah ve natürel modeller bu seneye damga vuracak. Rahat ve aksesuarlı modeller, sade fakat sık dokunuşlar, özellikle bohem tarzda salaş örgüler ve dağınık topuzlar gelin adaylarına ilham verecek.
Siz yeni bir şey düşünüyor musunuz, yeni projeniz var mı?
Açılısını ertelediğim iki salonum var. Çırağan Palace Kempinski ve Mandarin Otel Doha. Her şey yoluna girdiğinde yeni salonlarıma odaklanmak istiyorum.