''Tasarıma duygularımı ve ruhumu katıyorum''

Mücevher tasarımındaki çizgisini, “Tarzımızı yansıtan en net özelliğimiz, dünü ve bugünü harmanlayıp, duygularımızı da pırlanta misali o parçaya aktarabilmek” şeklinde açıklayan Kamer Kıraç ile tasarım yolculuğunu konuştuk.

''Tasarıma duygularımı ve ruhumu katıyorum''

RÖPORTAJ İREM ORHAN
FOTOĞRAF KUTUP DALGAKIRAN

Kendi adını taşıyan mücevher markasıyla ortaya çıkardığı işleri; "Ben yaptığım parçalara duygularımı ve ruhumu katıyorum. Aktardığım duygu ve dokunuşu o parçayla gerçekten buluşabilenler hissediyor" şeklinde yorumlayan tasarımcı Kamer Kıraç, zarif ve zamansız tasarımlarıyla son yıllarda dünya çapında pek çok modaseverin de radarında. Kıraç'ın Çukurcuma'daki göz kamaştıran mağazasında buluşarak, tasarım tutkusunun eseri olan tasarımlarını mercek altına aldık, koleksiyonlarının yaratılış sürecinden başlayıp, ilham kaynaklarına ve markasıyla ilgili yeni planlarına dair keyifli bir sohbete yelken açtık.

Kendi adınızı taşıyan mücevher markası ile yıllardır başarılı bir çizgidesiniz. Bu istikrarlı başarının arkasında neler var?
Bu sorunun onlarca cevabı olduğu gibi sadece birkaç tanesini sıralamak gerekirse öncelikli olarak şunları söyleyebilirim; sa-nata, sanat ruhuna duyduğum aşk, disiplin, araştırma ve geleceği tasavvur etme yetisi, vücut bulan tasarımdan aldığım haz ve müşteri memnuniyeti. Ayrıca tabii ki bizim tarzımızı yansıtan en etkin özelliğimiz mücevherlerimizde dünü ve bugünü harmanlayıp, duygumuzu da pırlanta misali o parçaya aktarabilmek. Bu bizi başarıya götüren sebeplerden belki de en kıymetli olanı.

Koleksiyonlarınızın yaratım süreçleri nasıl başlayıp ilerler?
Firma olarak koleksiyonlarımızı oluştururken piyasanın hatta sektörün belki yüzde 99'unun yürüdüğü yoldan farklı bir yol izledik. Bu belki dik kafalı yürünen bir yoldu, önceleri meslektaşlarımın bile anlam veremediğini söyleyebilirim. Trend olanı takip etmedik, kendi trendimizi ve çizgimizi anlatmaya çalıştık. İnsanlara başka yerlerde nadir bulabilecekleri parçalar hazırladık. Yani sözün özü, herkesin beğenmesini de beklemedik. Sanatçı olma egosu da denebilir, gereksiz risk diye de adlandırılabilirdi bu. Ama anlamasını istediğimiz kitleyi yakaladığımızda ve etkilediğimizde, iş çözülmüş, markamız gerçek ve kalıcı anlamda oluşmaya başlamıştı.

Aksesuar tasarımında sizi diğerlerinden farklı kılan özelliklerin neler olduğunu düşünüyorsunuz?
Bu sorunun bendeki en somut cevabı şöyle; ben yaptığım parçalara duygularımı ve ruhumu katıyorum. Bu söylediğimi piyasada yer edinmiş birçok firma söylüyor olabilir ancak önemli bir farkımız var. Benim aktardığım duyguyu ve dokunuşu o parçayla gerçekten buluşabilenler görüyor, hissediyor ve anlıyor.

Bir tasarımcı olarak sizin tasarlamayı en sevdiğiniz aksesuar hangisi?
Böyle bir kriterimin olduğunu söyleyemem. Uzun yıllar içerisinde akıl almayacak derecede farklı aksesuarlar tasarlayıp altına imzamızı attık. Örneğin bu yılın başında New York Times'ın Amerika'nın en iyi Hair Design (Güzellik Salonu) seçtiği (Salonruggeri NYC) için 100 parçalık bir saç aksesuarları koleksiyonu hazırladım. Altın, gümüş ve değerli taşlar kullanılarak hazırladığım bu koleksiyonun her biri sadece tek parça olarak yapıldı. Bu mağazanın ünlü isimlerden oluşan çok geniş bir kitlesi mevcut ve yapılan etkinlik ile tanıtımı gerçekleşen koleksiyon büyük bir başarıya ulaştı. Beni heyecanlandıran ya da bende bir duygu uyandıran her şey tasarımdan zevk almam ve çalışmam için yeterli.

Mağazanızda yerli ve yabancı pek çok ünlü ismi de ağırladığınızı biliyoruz. Bu ilgi nasıl hissettiriyor?
İstanbul'da birçok yerel rehber özellikle VIP misafirlerini gezdirip, şehrin tanıtımını yaptıklarında mutlaka bizim mağazamızı da ziyaret ederler. Bu sayede birçok yabancı ünlü ismi ağırlama fırsatımız oldu, hatta bazılarıyla kurduğumuz bağ kalıcı olarak devam etti. Mesela geçtiğimiz yıl Scarlett Johansson gerçekleştirdiği İstanbul ziyaretinde mağazamıza da uğradı ve burada gördüğü bir kolye (elmas pusula) onu çok duygulandırdı, geçmişe götürdü. Bir tasarımcı olarak bunu fark etmek çok hoştu. Kucağındaki bebeğine kolyeyi göstererek; "Ben senin pusulan olacağım ve sen gelecekte senin olacak bu kolyeye her baktığında bunu hatırlayacaksın" demişti. Bunun dışında biz birçok ülkeye ihracat da yapıyoruz. Amerika'da Beverly Hills ve Los Angeles'ta ürünlerimizi sergileyen mağazalar mevcut. Düsseldorf, Brezilya ve Londra da ihracat yaptığımız diğer ülkeler arasında. Bu ilgiyi hissetmek güzel.

Markanız ile ilgili sizi heyecanlandıran yeni planlarınız, projeleriniz var mı?
Markam ile ilgili birkaç ömürlük projem var diyebilirim. Özellikle içinde bulunduğumuz malum sıkıntının hemen öncesinde karar verdiğimiz bir çalışma beni heyecanlandırıyor. Dünyaca tanınan çok başarılı ressam ve sanatçı olan bir dostumla birlikte düşündüğümüz, adım adım ilerlemeye devam ettiğimiz sürpriz bir iş bu.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.