Türkiye'nin en önemli premium markalarından olan Volvo, kompakt hatchback sınıfında çitayı yükseltiyor. Yeni T3 motoruyla pastadan aldığımı dilimi büyütmeyi amaçlayan marka, V40'dan performans bekleyenler içinse 2.0 litrelik 245 HP'lik T5 versiyonu sunuyor.
Türkiye'de özellikle Seat Leon Cupra, Golf GTI ve Mercedes A250 gibi önemli rakiplerin karşısına çıkan model, R Desing aksesuarlarıyla sportiflik algısını üst düzeye çıkartıyor. Ön tarafta daha sportif tamponlara yer verilen V40 T5'in arka bölümünde ise çift çıkışlı egzoz sistemi ve arka difüzör ben ateşli bir otomobilim diyor. İç mekan ise dış tasarımla uyumlu bir şekilde sportif detaylarla bezenmiş. Nitekim, spor direksiyon simidi ve koltuklar, aracın kaputunun altındaki 245 HP'lik motorun neler yapabileceğiyle ilgili ipuçları veriyor.
V40'ta güç sorunsuz bir şekilde ön tekerleklere iletiliyor. Bu sayede direksiyon ile daha az bilek güreşi yapılıp, daha kontrollü bir sürüş sağlanıyor. S60'a göre daha kısa ve hafif olan V40'ın T5 ile uyumu daha başarılı. Ani hızlanma isteklerinde başarılı olan V40 T5, yönlendirme konusunda da daha çevik bir yapıya sahip.
Alt devirlerden itibaren, 1500-4800 d/d arasında 350 Nm tork üreten T5, hızlanma isteğiyle göz dolduruyor. 8 ileri Geartronic isimli otomatik şanzıman yeteri kadar seri vites değiştirebiliyor. Ama bu konuda konfor da ön planda tutulmuş. Sert ve sarsıntılı vites değişimlerinden kaçınılmış. Geleneksel, tork konvertörlü şanzıman vites küçültürken yeteri kadar hızlı olamadığında manuel olarak da vites değiştirme özelliği kullanılabiliyor. Fabrika verilerine göre 5,9 lt/100 km olan ortalama tüketim, test tüketimi ölçümünde 8,0 lt/100 km olarak kayda geçti. Genel olarak değerlendirdiğimizde V40 T5' kaliteli, konforlu ve dinamik bir otomobil olarak aklımızda yer etti.