Milka Karaağaçlı İnce: "Hayal Ettiğim Her Şey Gerçek Oldu"

Ünlü mücevher tasarımcısı Milka Karaağaçlı İnce, kurucusu olduğu Kısmet by Milka markasının 10.yılını kutluyor. 10. yılı şerefine özel bir mağaza açan ünlü tasarımcı ile evinde buluşarak, mağazasını, markasının 10 yıllık yolculuğunu ve gelecek planlarını

Milka Karaağaçlı İnce: "Hayal Ettiğim Her Şey Gerçek Oldu"

RÖPORTAJ GÜLÇİN İŞLER FIRAT: gulcin.firat@sabah.com.tr
FOTOĞRAFLAR: BETÜL YAZICIOĞLU

Tasarımlarının ünü Türkiye'yi aşarak, Madonna'dan Rihanna'ya Hollywood yıldızlarının tercihi olan ünlü mücevher markası Kısmet by Milka, geçtigimiz ay 10. yılını kutladı. Markanın genç yaratıcısı Milka Karaagaçlı İnce'den 10. yıla özel marka tutkunlarını sevindirecek bir sürpriz geldi. Milka Hanım, yepyeni deneyimlerin oldugu, sanat ile tasarımların bir arada sunuldugu, en büyük mağazasını Zorlu Alışveriş Merkezi'nde açtı. Milka Hanım ile Ulus'taki evinde buluşarak hem bu özel magazasını, hem markanın 10 yılda geldigi noktayı, hem de gelecek hedeflerini ve hayallerini konuştuğumuz keyifli bir röportaj yaptık.

Öncelikle markanızın 10. yılını geride bıraktınız. Kısmet by Milka bu süreçte nereden nereye geldi?
Son 10 yılda, siz de farkındasınız, çok hızlı bir sosyal değişim yaşıyoruz. Kadın hareketi, sosyal haklar, çoğulcu yaklaşımlar, çevre ile ilgili atılan adımlar... Çok farklı bir gençlik geliyor ve bu çok heyecan verici. Ben de iki çocuk annesiyim, onları geleceğe hazırlıyorum ve geleceğin bir parçası olmalıyım. Bu yüzden değişime inanıyorum. İyi hisseder, çevrenizle ilginizi koparmaz ve farkındalığınızı yüksek tutarsanız, değişmemek mümkün degil.

Bunu biraz daha açar mısınız, sektörde yarattığınız ilkler neler?
Her koleksiyonda bir adım öne gittik. Sadece tasarımda değil, mücevherin hayatımızdaki kullanım şekilleri, styling önerileri, üretim kalitesi, satış sonrası, iletişim gibi her alanda çok hızlı ilerledik. Birçok tasarımımız kategorinin belirleyicisi oldu. Geçen yıl piercing koleksiyonumuz ile yeni bir ilke daha imza attık. İsyankar bir ünü olan piercing, bizim modern tasarımlarımız, altın ve pırlanta seçeneklerimiz ile günlük hayata girdi. Kulak styling'i ön plana çıktı. Bu yarattığımız kategori ile hitap ettiğimiz kitle çok geniş bir yaş grubuna dağıldı. Tüm hijyen şartlarını gözeterek mağazalarımızda verdiğimiz bu hizmetimiz ile yine riskli ama bir o kadar da farklı bir adım atarak alışılmışın dışında bir konuya imzamızı attık.

İlk başladığınız güne giderseniz, şu an geldiğiniz bu noktayı bekliyor muydunuz?
10 yılda çok şey başardık ve daha gidecek çok yolumuz var ve durmak yok (gülüyor). Dünya starları yıllardır tasarımlarımızı günlük hayatında kullanıyor, dünyanın her yerinde satış noktamız var. Markamın ilk günden itibaren bir dünya markası olmasını hayal ettim. Bu noktalara evet gelecektim, geçmişe baktığımda hayal ettiğim her şeyi adım adım yapmışım.

Harika! O halde başarıya giden yolu sizden dinleyelim isterim.
Her şey bir hayalle başladı. Kendime hedefler koydum ve tek tek hedeflerime ulaştım ve sonra yenilerini koydum. Şu anda, tam da 10 yıl önce, bugünü hayal ettiğim yerdeyim. Kendinize olan inancınızı, gücünüzü ve yeteneğinizi bilirseniz istediğiniz noktaya ulaşmanız mümkün oluyor.

Şu sıralar markanız adına heyecanlı gelişme de, 10. yıla özel, en büyük mağazanızı açmanız. Bu kararı nasıl verdiniz ve neden Zorlu AVM?
Evet. 10. yılımızda 'tasarım'ı yeni bir flagship mağazayla taçlandırmak istedik. Herkes Londra, Dubai gibi yerlerde mağaza beklerken biz markamızın doğduğu ve en büyük ilham kaynağımız olan İstanbul'u seçtik. Zorlu AVM, ferah, modern ve yeni nesil bir alışveriş merkezi. Yeni mağazamız da diğerlerine göre çok daha büyük, rahat, farklı deneyimler barındıran aynı zamanda ilham verici, tutkulu, müşterilerimizle bağ kuran ve sürprizlere açık olması düşüncesiyle tasarlandı.

Bu mağazanın diğer mağazalardan öne çıkan farkları olacak mı?
Biz bu mağazamızda; tecrübe ettigimiz değişimlerin ışığında bambaşka bir tasarım deneyimi yaşatmak istedik. Yeni marka kimliğimizin ve konseptimizin ilk kez gösterildiği mağaza. Mağazanın en önemli farklılığı ise moda ve sanatın uyum içinde buluşması. Vitrinimizin bir tarafında ünlü Türk medya artisti Ozan Türkkan'ın eserini sergilerken diğer tarafında kendi tasarımlarımızı sunuyoruz. Çünkü aslında hepsi bir bütün bize göre.
Ozan Türkkan, Viyana'da yaşayan başarılı bir Türk sanatçı. Bunun yanı sıra, mağazanın içinde tasarımları bir sergi gezer gibi izleyebilir, stil uzmanlarıyla çalışabilir, kendi yorumunuzla stilinizi belirleyebilirsiniz.

Çok güzel detaylar bunlar...
Bir de mağazamızda aynı zamanda bir piercing stüdyosu var. American Professional Piercers Association'dan onaylı, özel piercing küpeleriyle ve tamamen hijyenik bir ortamda, piercing uzmanlarıyla çalışıyoruz. Mağaza çalışanlarımızın kostümlerini ünlü modacı Mehtap Elaidi tasarladı. Ve yeni mimari konseptimizi Mustafa Toner ve ekibi hayal etti, hayata geçirdi. Sonuçtan çok mutluyuz. Bu yıl bizim için gelecek 10 yılın baslangıcı olacak.

Mustafa Toner ile dekorasyonda nelere öncelik verdiniz?
Dekorasyondaki işler, 10 yılda yaşadığımız değişimin bir uzantısı, dışavurumu diyebiliriz. Her ne kadar özümüzü korusak da tasarım anlamında da çok değiştik. Artık tasarımlarımızda daha rafine ve doğalız ve bu da mimari olarak kendini belli etsin istedik. Bir mimar için en zor şey herhalde bir tasarımcının mekanını tasarlamak olmalı; çünkü o noktada iki tasarımcının bir araya gelip çalışması ve aynı dili oluşturması gerekiyor. Mustafa Toner o anlamda bizim ruh ikizimiz oldu.

Kariyerinizin size göre dönüm noktaları nelerdir?
30'lu yaşlarda insan kendini sorgulamaya başlıyor; "Doğru yerde miyim, doğru yere gidiyor muyum" diye. İşte tam o dönemde Kısmet by Milka doğdu. 14 yıllık kariyerimi terk edip sıfırdan bir yolculuğa çıkmak hayatımda aldığım en büyük kararlardan biriydi. 2009 krizinde Türkiye'de hiç olmayan bir kategoriyi yaratma ve büyütme hayali oldukça zor bir ödevdi. İlk satış noktası Harvey Nichols oldu ve oradaki ilk Türk markasıydı. Ancak tabii ki kuyumcular ülkesi olan Türkiye'de büyük bir mağazadan mücevher almak alışkanlık değildi. O yüzden önce tasarım mücevheri öğretmek ve bunu bir 'fashion item' olarak konumlandırmak gerekiyordu. Yani bir şekilde meydan okumam ve istek uyandırmam şarttı. Tasarladığım, Aşk'ı Memnu'daki Bihter kolyeleri Türkiye'yi yerinden oynattı. Gazete ve TV'lerin çok fazla ilgisini çekti, arka arkaya röportajlarım yayınlandı. Ve artık Türkiye'deki mücevher algısı değişmeye başlamıştı. Dünyaya açıldım, sayısını hatırlayamadığım kadar ünlü tasarımlarımı aldı, taktı. Şimdi geriye dönüp 10 yıla baktığımda görünüyorum ki hep var olana baş kaldırmışım, hep yeniyi aramışım, ilerlemek istemişim ve bu iştahla çalışmışım. Aynı şekilde devam edeceğim ve gelecek 10 yıl daha güzel olacak.

Hollywood ünlüleri sizin takılarınızı takıyor; Beyonce, Jennifer Lopez, Cameron Diaz, Julia Roberts, Rihanna... Hatta en son Meghan Markle da sizin tasarımınızı taktı. Bu bir PR gücü mü, tasarımlarınızın özgünlüğü mü?

Öncelikle daha da güzel şeyler yaratmak istiyorum. Bunlar beni motive ediyor, heyecanlandırıyor. Meghan Markle'ın yüzüğümüzü taktığını ben de gazetelerden ve televizyondan öğrendim. Kendisi Bodrum'da görüp beğenmiş ve Prens Harry de yüzüğü almış. Konuyla ilgili hiçbir PR çalışmamız olmadı. Hamsa yüzük bolluk ve bereketin simgesi; Markle da hem bundan etkilenmiş hem de estetiğini beğenmiş olsa gerek.

Dünya starı Madonna sizin tasarımınız yüzükleri neredeyse parmağından hiç çıkartmıyor. Dünyanın gelmiş geçmiş en ünlü starının tasarımlarınızı tercih etmesi çok harika olsa gerek. Siz bunu ilk duyduğunuzda ne hissettiniz?
Heyecanlandım, çok sevindim, havalara uçtum. Madonna'nın beni fark etme hikayesi de süper bir şey... Mayra'yı doğurduktan sonra ona olan aşkımdan bir yüzük tasarladım, M harfli yüzük. Basit, kalınca ama çok cool duruyor parmakta. Onun minnacık ellerine taktım ve Instagram'da paylaştım; Madonna'nın stilisti gördü, Madonna için sipariş etti. 80'li yıllarda büyüyen her çocuk gibi Madonna benim de idolüm, onun tasarımlarımı takması benim en büyük hayalimdi. Mayra şimdi 7 yaşında, Madonna da bu kadar yıldır M yüzüğü takıyor! Sonrasında MDNA harf yüzük sipariş etti. Global arenada tasarım yapabilmek ve Amerika, Avrupa gibi pazarlarda var olabilmek çok zor ama başarının önemli bir göstergesi. Mutluyum.

Son koleksiyonunuzun adı nedir? Koleksiyon kaç parçadan oluşuyor ve nelerden esinlendiniz?
En yeni koleksiyonumuz 'Innerland', 2019 yazının başında çıktı ve Kısmet'te daha önce görmediğiniz tarzda bir koleksiyon oldu. Yıllar içinde aştığımız onca engel ve verdiğimiz onca mücadeleden sonra artık biz kadınlar, gücümüzü kanıtladığımız noktaya ulaştık diyoruz. Şimdi ise yaşadığımız bu zorlu yolculuğun ardından kendi iç dünyamıza dönerek onunla tekrar bağ kurmanın zamanı. Innerland Koleksiyonu da bu içe dönüşün bir yansıması oldu. Sonsuz bir ilham kaynağı olan kadınlar ve doğanın sentezinden doğdu. Farklı dokular, heykelsi tasarımlar, hayvan figürleri koleksiyonun temelini oluşturuyor; her parçanın bir anlamı, hikayesi var.

Yurtdışında yeni atılımlarınız olacak mı?
Amerika, Kanada, İngiltere, Fransa, İsviçre... Bu ülkelerde cok iyi satış noktalarımız var. Yeni projelerimiz de sırada bekliyor. Şimdilik sürpriz olsun; çok yakında yurtdışında yeni projelerimizin de haberini vereceğiz.

Şu sıralar özellikle son yıllarda herkes mücevher, takı tasarımcılığına merak salmış durumda. Bu anlamda siz örnek teşkil edecek önemli bir konumdasınız. Taklitleriniz de eminim çok vardır... Bunlara bakış açınızı merak ediyorum.
Kısmet by Milka meydan okuyan bir marka öncelikle. Kadın, erkek her kim takıyorsa, sadece bugüne değil, yarına da söyleyecek bir şeyleri olan insanların markası. Bu yüzden "İlerle" diyor marka ve yüzü hep ileriye dönük. Türkiye'de çıtır mücevher dediğiz kavramı ilk yaratan markayız. Mücevherin ağırlığını, hantallığını alıp götürdük. Bu yüzden çok taklit ediliyoruz. 2019 yılında en önemli adımlarımızdan biri piercing koleksiyonumuz ve tüm mağazalarımızdaki piercing studio'larımız oldu. Dünyada mağazalarında piercing studio'su olan tek tasarım mücevher markasıyız. Ayrıca, modern sanatla bir arada olmak, dijital sanatı tasarımlarımızda buluşturmuş olmamız da bizi farklılaştıran ve örnek alındığımız yönlerimiz. Taklit edilmesi, bu yaptığımız yeniliklerin takdir görmesi demek bana göre...

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.