T.C. Ticaret Bakan Yardımcısı Gonca Yılmaz Batur, Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gültepe'nin ilk gün gerçekleştirdikleri konuşmalarıyla başlayan MBFWI, hafta boyunca dünya çapında özellikle İtalya, Rusya ve İngiltere gibi ülkelerden takip edildi.
Sunulan 30 defilenin yanı sıra her defilenin ardından, sunuculuğunu her gün sırasıyla Ece Sükan, Aslı Barış, Rachel Araz Kiresepi, Ceylan Atınç ve Asena Sarıbatur'un üstlendiği canlı yayınlar gerçekleştirildi. Bu yayınlar Olivia Palermo (IG: 6.4M Takipçi), Leonie Hanne (IG: 2.7M Takipçi), Veronica Ferraro (IG: 1.1M Takipçi), Tamara Kalinic (IG: 901B Takipçi) ve Amy Julliette Lefévre (IG: 245B Takipçi) gibi uluslararası katılımcılarla zenginleşerek global çapta moda severlerle buluştu. Canlı yayınların konukları arasında Begüm Kütük Yaşaroğlu, Bora Aksu, Derin Mermerci, Ezgi Mola, Gonca Vuslateri, Leyla Alaton ve Nil Karaibrahimgil gibi isimler bulunuyordu.
MBFWI kapsamında tasarımcıların İlkbahar/Yaz 2021 sezonlarının yanı sıra Sonbahar/Kış 2020-21 sezonlarına da yer verildi. Böylece hem sezon içi koleksiyonlarını son tüketici ile hem de gelecek sezon tasarımlarını moda profesyonelleriyle buluşturan season-free bir platform sunuldu.
Katılımcı Tasarımcılar
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul kapsamında 15. sezonda koleksiyonlarını sergileyen tasarımcı markaları ve tasarımcılar arasında Belma Özdemir, Ceren Ocak, Cihan Nacar, Çiğdem Akın, Emre Erdemoğlu, GokhanYavas - Gökhan Yavaş, Hakaan Yıldırım, Karma – Mehmet Emiroğlu, Engin Ekinci, Seydullah Yılmaz, Kith&Kin- Sena Serra Kefeli, Mercedes-Benz presents Özlem Süer, Mehtap Elaidi, Meltem Özbek, Mert Erkan, MİİN by Kadir Kılıç, Murat Aytulum, Museum Of Fine Clothing – Eda Güngör, Natalie Kolyozyan, Nedo by Nedret Taciroğlu, New Gen (Aycan Hakalmaz, Ezgi Yıldırım, Mehmet Demir, Selina Alp, Süreyya Süleymanoğlu, Tanyeli Erdem), Nihan Peker, Niyazi Erdoğan, Özgür Masur, Özlem Kaya, Raşit Bağzıbağlı, Simay Bülbül, Sudi Etuz – Şansım Adalı, T.A.G.G. – Gökay Gündoğdu, Tuba Ergin, Tuvanam ve Y Plus by Yakup Biçer yer aldı.
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'un 15. sezon takviminde yer alan moda endüstrisinin tecrübeli isimlerinin yanı sıra, yetenekli genç tasarımcılar da dikkat çektiler. Karma defile kapsamında Mehmet Emiroğlu, Seydullah Yılmaz ve Engin Ekinci, New Gen defilesi kapsamında ise 6 genç tasarımcı koleksiyonlarını MBFWI podyumuna taşıdılar.
Her sezon desteklediği tasarımcının defilesini sunan etkinlik isim sponsoru Mercedes-Benz, bu sezonda Türk moda sektörünün deneyimli isimlerinden sektördeki 30. yılını kutlayan Özlem Süer'in İlkbahar/Yaz 2020 koleksiyonunu "Mercedes-Benz presents Özlem Süer" ismiyle sundu. Ayrıca Paris Moda Haftası kapsamında İlkbahar/Yaz 2021 koleksiyonunu bir moda filmi ile sunan Dice Kayek markasının kurucuları Ayşe ve Ece Ege de canlı yayın konukları arasındaydı.
Canlı Yayında Moda Sohbetleri
Çekimleri Ağustos ayında Galataport İstanbul ve Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi'nde gerçekleştirilen defileler, tasarımcıların retrospektif videoları, backstage hikayeleri gibi yaratıcı içerikler eşliğinde hafta boyunca izleyicilerle buluştu. Defilelerin ardından Fişekhane'de kurulan stüdyoda tasarımcı ve konuklarıyla birlikte gerçekleştirilen canlı yayınlarda koleksiyonlara bakış, modada dijitalleşme süreci ve daha fazlası konuşuldu.
"Behind the scenes" konuşma serisi kapsamında, MBFWI çekimlerinde koleksiyonların lookbook'larını fotoğraflayan moda fotoğrafçıları Emre Doğru'yla Emre Güven'in yanı sıra MBFWI'nin 15. sezon belgeseline imza atan Murathan Özbek ve MBFWI Tanıtım Filmi'ni yöneten Koray Birand ile filmin styling'ini üstlenen Burak Sanuk deneyimlerini izleyicilerle paylaştılar.
Global Çapta Ses Getirdi
Bu sezon moda yayıncılığı anlamında dünya çapında lider iki marka olan Vogue Runway ve Business of Fashion ile bir iş birliğine imza atan MBFWI, etkinliğin satın alma kısmında ise yine global ölçekte önde gelen dijital toptan satın alma platformlarından JOOR ile bir özel ortaklık gerçekleştirdi. Böylece tasarımcılar JOOR üzerinden koleksiyonlarını 144 ülkeden 200.000 satın almacıyla buluşturma şansı yakaladılar.