Merakla beklenen koleksiyon görücüye çıktı
HABER NAZAN ORTAÇ nazan.ortac@sabah.com.tr
İsveç hazır giyim devi H&M'nin ünlü modaevleriyle yaptığı işbirlikleri büyük ilgi görüyor. Balmain, Erdem, Kenzo gibi isimlerden sonra şimdi haute couture ustası Giambattista Valli ile koleksiyon hazırlayan marka, tasarımlarını geçtiğimiz hafta görücüye çıkardı.
Kendall Jenner, Giambatista Valli
H&M, marka işbirliklerine 2004 yılında Karl Lagerfeld ile başlamıştı. Sonrasında Stella McCartney, Isabel Marant, Alexander Wang ve Moschino gibi modaevleriyle de koleksiyonlar hazırlayan marka, böylece lüksü ulaşılabilir kılıyor. Markanın kreatif direktörü Ann-Sofie Johansson, "Giambattista Valli ile çalışmak bir rüyanın gerçek olması" diyor ve sözlerini şöyle sürdürüyor: "Onun imza tasarımlarını müşterilerimizle buluşturmayı iple çekiyoruz. Müşterilerimizin tepkisini çok merak ediyoruz, çünkü çok güzel bir koleksiyon oldu." Valli, tül tasarımları masallar dünyasından çekip gerçek hayata uyarlayarak, bir döneme damgasını vurdu. H&M için yaptığı koleksiyonda, bu imza tasarımlarına bolca yer vermiş. Kırmızı halıda yıldızları birer prensese dönüştüren tüller, fırfırlar ve danteller, bir jean'le ya da bir hoodie'yle kombinlenerek, günlük hayata adapte edilmiş. Siyah, beyaz, kırmızı gibi temel renklerin yanı sıra bol bol işleme ve desen kullanılarak, sokak modasını eklektik stille buluşturmuş. İşbirliğiyle ilgili olarak, İtalya'da moda yazarı Angelo Flaccavento'ya konuşan modacı, "Kreasyonlarım kolay giyilir ve kolay yorumlanır.
Onlar sadece birer elbise değildir; ben onları müşterilerimle aramda bir diyalog yaratan araçlar olarak görüyorum. Ben hayat dolu bedenler için tasarım yapıyorum, cansız mankenler için değil" diyor. H&M'le buluşmaktan memnun olan tasarımcı, teklif gelince de çok heyecanlanmış: "H&M hiç beklenmedik bir anda benimle iletişim kurdu ve ben de büyük bir istek ve heyecanla hemen yanıt verdim. H&M'nin benim dünyam ile çeliştiği sanılır, ama bu sadece yanlış bir kanı. Özünde, benim çalışmalarım yaş veya statü ile tanımlanmayan, belirli türde kadınlara hitap eder... Ve artık belirli türde erkeklere de hitap ediyor. H&M onlara global ölçekte ulaşmama olanak sağlıyor, ki bu da muhteşem. Bu projeyi kabul ettim, çünkü vizyonumu yeni bir kitle ile paylaşmak için doğru zaman olduğunu düşündüm. H&M müşterilerinin Valli rüyasına erişebilmelerini ve ondan diledikleri şekilde yararlanabilmelerini istiyorum. Onlara sunduğum şey bir stil, moda değil: Daha derin anlamı ve daha uzun ömrü olan bir şey. Koleksiyonda tek kullanımlık parçalar yerine, müşterilerin gardıroplarında uzun süre tutmak isteyecekleri ürünler yer alacak. Giambattista Valli x H&M koleksiyonu bana güzelliği herkese sunabilme olanağı sağlıyor."
Chiara Ferragni