Röportaj: Gülçin İŞLER FIRAT
Fotoğraflar: Pınar GEDİKÖZER
Cemiyet hayatının ünlü ailelerinden biri olan Meral Tahincioğlu Peltekçi 2009 yılında kurduğu Mer's adlı mücevher markasını her geçen gün büyütüyor. Mer's markasına ortak olan, Meral Hanım'n kardeşi Özcan Tahincioğlu'nun eşi Aylin Tahincioğlu ise bu büyümede büyük rol üstlenmiş. Sekizinci yılını dolduran marka özellikle son iki senedir yurtdışında büyüyor. Şimdilerde ise Zorlu Center'da üçüncü mağazayı açmaya hazırlanan ortaklar, Galeries Lafayette'e de girmiş. Mücevher konusunda sektöre örnek olduklarının belirten ortaklarla markanın gelişimini konuştuk.
Meral Tahincioğlu Peltekçi
Meral Hanım biraz geçmişe dönelim. Markayı 2009 yılında kurmaya karar verdiğinizde hangi hayallerle yola çıkmıştınız?
Meral Tahincioğlu Peltekçi: Belirgin bir stilim var. Renkleri çok kullanırım. Genellikle tek renk tercih ederim, desen sevmem. Aksesuar, her zaman en önemli tamamlayıcımdır ve sade stilimi, dikkat çekici mücevherlerle tamamlarım. Değerli taş ve metaller yerine, ben gümüşü tercih edip; dolabınızda her renk gömleğiniz olabileceği gibi, her kombin için bir bilezik, kolye, küpelerim de olsun istedim. Aynı zamanda buna estetiğine çok inandığım doğal taşların güzel enerjilerini, sembollerin tılsımlarını ekleyerek, herkesin yaşamına güzellikler katmak istedim ve hikayem başladı.
Sekizinci yılına giren markanızın geldiği noktayı nasıl tanımlıyorsunuz?
Peltekçi: Özellikle son iki senedir markamız yurtdışında büyüyor. Harvey Nichols, Bloomingdale's, ounass.com ve onlarca ülkenin en iyi konsept butiklerinde satılıyor. Bizce kaliteli üretim, hızlı teslimat, müşteriye özel taleplerin hızlıca geliştirilebilmesi ve yeni nesil mücevher anlayışını yaratmış olmak markamıza ivme kazandırdı.
Aylin Tahincioğlu
Aylin Hanım siz de sonrasında Mer's'e ortak oldunuz. Ortaklığınızla markaya kattıklarınız neler oldu?
Aylin Tahincioğlu: Mer's, Türkiye'de, üçüncü mağazasını açıyor, Mısır'da bir franchise mağazamız var. Mağaza dışında ayrıca prestijli perakende noktalarında da varız. Bu operasyonlar halihazırda varken ve Meral işleri en iyi şekilde yönetirken; ben de markanın globalleşme sürecinde yurtdışı tarafında markaya ikinci güç olarak devreye girip, bu alanda çalışıyorum. Güçler birleşince iki taraf farklı noktalara yönelip, sonra çalışmaları beraber sentezleyip, en iyi projeleri çıkarabiliyor.
Mücevher dünyasına nasıl bir fark veya yenilik getirdiğinizi düşünüyorsunuz? Ürünlerinizi 'ulaşılabilir mücevherler' olarak tanımlıyorsunuz bunun açılımı tam olarak nedir?
Tahincioğlu: Değerli metal ve taş ustaları olarak sektöre başlayıp, bizim atölyemizde yarı değerli taş ve metallerle de hünerlerini sergileyen çalışanlarımız, ulaşılabilir mücevher yapılabileceği konusunda sektöre örnek oldu. Daha önceleri gerçek mücevher ile bizim stil takılar arasında çok ciddi bir üretim farkı varken biz bu işçilik kalitesini eş kıldık. Böylece birçok kişinin hayalindeki mücevheleri uygun fiyatlara alabilmesini sağladık. Üstelik satın alınan ürünler, halen yarı değerli metaller ve taşlardan oluşuyor.
Mer's mücevherlerini diğer markalardan ayrılan özellikler nelerdir?
Peltekçi: Altın ve pırlanta işçiliği kalitesini kullanıyoruz, kendi atölyemizde üretiyoruz. Perakende mağazacılığımız da olduğu için, satış sonrası hizmetlerimiz kuvvetli. Markanın kendi alanında yarattığı sektör, dünyada da keşfedilmeye devam ediyor.
Mer's markası nasıl bir sektör yarattı?
Tahincioğlu: Mücevherin de artık modası var ve insanlar yüksek ücretler ödemeden, aynı kaliteye sahip olmak ve yine değerli bir taş, metal almak istiyor. Biz de burada gümüşü kullanarak bir alan yarattık.
Kullanılan malzemeler, işçilik hakkında bilgi alabilir miyiz?
Peltekçi: 925 ayar gümüş tüm ürünlerimizde ana malzememizi oluşturuyor. Bunları yarı değerli taşlar, ham inci ve zirkon ile tamamlıyoruz. Kemik, ahşap, sedef gibi materyaller üzerine çok özel el işçilikleri kullanıyoruz. Atölyemizde işlediğimiz tüm ürünlerimizin, taşlarını dünyanın dört bir yanından tedarik ediyoruz.
Mer's 2017 yaz ve 2018 kış koleksiyonlarında neler göreceğiz?
Tahincioğlu: 2017 yaz koleksiyonunda tropikal rüzgarlar şehre geliyor. Boynuzlar, turkuvaz taşlar kendilerini büyük küpelerde, birkaç boy ve adette takılan kolyelerde gösteriyor. Sıcak iklimlerin güneş formu da yine bu sezonda favori formlarımız arasında. Wild'n Lux koleksiyonumuz uğurböceği, arı gibi hayvan figürleriyle sezona daha güçlü ve eğlenceli bir zenginlik katıyor. Sonbahar-kış koleksiyonunda geçmişe yolculuk, kendimizi sorgulama ve içe dönüş var. Tasarımlarımızın bazılarında Meral'in ve benim doğum günlerimiz bile gizlice yazılı. Detayları sürpriz olsun.
Ürünleriniz Türkiye'de ve yurtdışında nerelerde satılıyor?
Peltekçi: İsrail, Lübnan, Irak, Sudi Arabistan, Katar, Mısır, Birleşik Arap Emirlikleri, Fransa, Yunanistan, İsviçre, ABD ve daha birçok ülkede en iyi konsept mağazalarda varız. Mısır mağazamızdan memnunuz, birkaç franchise daha görüşmelerimiz var. Ayrıca kabul gören fuar ve organizasyonlara dahil olmaya devam ediyor. Her geçen gün daha fazla noktaya ulaşarak, marka bilinirliğini de artırıyoruz. Markamız Harvey Nichols, Bloomingdale's gibi zincirlerde de var.
Tahincioğlu: İstanbul'da Astoria ve Palladium olmak üzere iki mağazamız var. Çok yakın zamanda Zorlu Center'da da mağazamız açılacak. Emaar Square'daki Galeries LaFayette'e girdik. Doğru yerler olduğu sürece, büyümemiz devam edebilir.
Nasıl bir yurtdışı programınız var, markanın bilinirliğini artırmak adına neler yapıyorsunuz?
Tahincioğlu: Çok yoğun yurtdışı programımız var. Özellikle eylül ve ekimde hep Avrupa ve Amerika seyahatlerimiz var. Ocak ve mayısta da yoğunuz. Ağustos ayları sevkiyatlar, hazırlıklarla daha yoğun geçecek. Önceliğimiz uzun zamandır yurtdışı, bu konuda hem Türkiye, hem de yurtdışında sağlam adımlarla markamızı geliştiriyoruz.
Markanız adına 2018 planlarınızı neler oluşturuyor? Sürprizleriniz olacak mı marka tutkunlarına?
Tahincioğlu: Red carpet koleksiyonu hazırlığımız var. Yeni mağazamız Zorlu Center, daha çok showroom ofisimiz gibi tasarlanacak. Ayrıca bir değerli marka işbirliğimiz de sürprizlerimiz arasında.
Tasarımlarınızı üç kelime ile özetleseniz ne söylerdiniz?
Tahincioğlu: İddialı, özgün, zamansız.
İki ortak olarak iş bölümünü nasıl yapıyorsunuz?
Tahincioğlu: Ben daha çok tasarım ve yurtdışı büyüme işlerinde faalim; Meral ise üretimler, satış, finans ve operasyonlarla ilgileniyor.
Yoğun bir iş temponuz var, bu kadar yoğunluk arasında sosyal hayata nasıl vakit ayırıyorsunuz?
Peltekçi: Bizim için aile çok önemli. Organize olunca aslında her şeye vakit oluyor. Biz de çok sistemli ve organize olmaya çalışıyoruz. Çocuklar büyüdükçe de daha çok zamanımız oluştu.
Moda sizler için ne ifade ediyor?
Tahincioğlu: Çok önemli. Hayatımda gerçekten değer verdiğim ve takip ettiğim kişisel trend yaratma haritası. Takip etmek, yorumlamak, doğru ürünleri kendi yaşamınız ve vücudunuzla birleştirmek ise işin sanatı.
Peltekçi: Takip edilmesi en keyifli ve değişken dünya. Aksesuara çok meraklıyım.
Siz aynı zamanda akrabasınız, iş ortaklığınız aile ilişkilerinize nasıl yansıyor?
Peltekçi: Çok güzel bir ortaklığımız var. Birbirimizi çok iyi tanıyor olmak, iş hayatında da çok iyi bir ortak olmamızı sağlıyor. Birbirimizi çok iyi tamamlıyoruz. Ailemiz de zaten bizi çok destekliyor.