RÖPORTAJ ÖZGE ZEKI
Weddings R Us organizasyon firmasının sahibi Ghado Blanco
Mesleğine 90'lı yıllarda sıfırdan başlayan Lübnan doğumlu Ghada Blanco, şu sıralar dünya jet-set'inin milyon dolarlık tematik davetlerine, düğünlerine imza atıyor. Kendisini tam bir işkolik olarak tanımlayan Blanco, düğünlerde kriz yönetiminin önemine değiniyor. Müşteriyle doğru ve tamamen güven üzerine iletişim kurmanın ise bu işi yapmanın ilk şartı olduğunu vurguluyor. Sorularımıza cevap verirken hissettiğimiz samimi ve güven veren sıcak tavrı ise dünya çapındaki başarısının sırrını ortaya koyuyor.
İşe nasıl ve ne zaman başladınız?
Küçüklüğüm İngiltere ve Amerika'da geçti. Çok sık tüm Avrupa'ya özellikle Fransa, Afrika ve Amerika'ya seyahatlerim oldu. Resim yapmayı küçüklüğümden beri çok severim. 25 yaşındayken eserlerim Lübnan'da galerilerde sergilenmeye başladı. Sanatla iç içe oluşum dünyanın dört bir yanından çevre edinmemi sağladı. 19 yaşımdayken seminer koordinatörü olarak çalışmaya başladım. 24 yaşımda bu sanat ve organizatörlük tutkumu tek çatı altında toplamayı hayal ettim. Böylece Ghado Blanco Weddings and Events firmam doğdu, şimdi ise Weddings R Us adıyla hizmete devam ediyoruz. 90'lı yılların başında bu işe başladığımda savaş koşullarının halen etkisi olduğu için çok fazla şey yapamadım. Kiralama, ışık, müzik firmaları çok azdı ama ben inat ettim ve hiç bırakmadım. O zamanlar 100 kişilik iki saatlik kokteyl davetleri oluyordu. Tabii hiçbir dekorasyon unsuru olmadan. Bu yüzden de insanlar aslında böyle bir organizatöre ihtiyacı olup olmadığını bilmiyordu. Ondan alabilecekleri hizmetleri tahmin bile edemiyorlardı. Benim en büyük farkım zamanla harika düğünler yaratmak oldu. Bu muhteşem sektör için aklımdakileri o sırada kimse tasavvur edemiyordu. Bugün ekibimizin sayısı düğünün büyüklüğüne göre değişiyor. Tasarımcılar, organizatörler ve koordinatörler olarak en az 16-20 arası kişi oluyoruz. Tabii rakam davet büyüdükçe 500'e kadar çıkabiliyor.
2020 sizin için nasıl geçti?
Tabii diğer sektörler gibi düğün sektörü de çok etkilendi. İşkolik olmam ve zamanımın büyük bir kısmının uçaklarda geçmesi sebebiyle beni de çok etkiledi. Hiç olmadığı kadar çok ailemle zaman geçirme fırsatı buldum ancak işimiz durdu. Pandemi sonrası neler yapabileceğimize odaklandık. Çok küçük davetli sayısıyla ve pandemi önlemleriyle birkaç düğün yaptık. Bu dönemde az davetli sayısıyla özel bahçelerde, otantik lokasyonlarda veya küçük ormanlarda yapılan düğünler yaygınlaştı.
Türkiye'de iki özel düğün yaptınız daha önce. Neler söyleyeceksiniz?
Benim için muhteşem deneyimlerdi. Türkiye'de seçenek çok fazla. Yaptığımız iki düğünden biri İstanbul'da, diğeri Bodrum'daydı. Bu tür destinasyon düğünleri organize ederken iş ortaklarınızın çok iyi olması şart. Türkiye'de gerçekten aradığım her şeyi en üst kalitede bulma imkanım oldu.
Düğünler için en sevdiğiniz destinasyonlar hangileri?
Lübnan, Türkiye, İtalya ve Fransa benim her zaman favorilerim arasındadır. Bu ülkeleri büyük ya da butik otellerin fazlalığı, hizmet kalitesi ve direkt uçuşların olması cazip kılıyor. Açıkçası bunların hepsinde sayısız düğün yaptık. Hepsinin ayrı bir karakteri oldu.
Kusursuz bir düğünün sırları nelerdir?
En önemli sır gelin ve damat arasında hiçbir sırrın olmamasıdır! Çiftin talepleri konusunda iyi bir dinleyici olmak çok önemli. Hayata geçirilmesi mümkün fikirler üzerine çalışılmalı. Planlamada detaylar çok önemli.
Kriz yönetiminde tavrınız nasıldır?
Ben her zaman çalışanlarıma koşullar ne olursa olsun 'şov devam etmeli' derim. Kusursuz derecede hazır olmak, işin tüm detaylarına hakim olmak ve müşterinin isteklerini iyi dinlemek çok önemli. Tabii güvenlik işi ilk sırada geliyor. Benim işim sadece bir konsept yaratmak değil, sorunlar ortaya çıktığında onları sakince çözüme kavuşturmak. Ve şu bir gerçek ki iyi kriz yönetimi sadece uzun deneyimler sonucu oluşuyor.
KM Events Direktörü Meltem Tepeler
"Davetliler ülkemize büyük projelerle gelecekler"
Bu özel projenin hayata geçirilmesinde önemli paya sahip KM Events'in direktörü Meltem Tepeler'e izlenimlerini sorduk.
Türkiye'nin yararına olacak çok özel bir organizasyona imza attınız. Proje nasıl başladı ve gerçekleşti?
Bu projede Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) ile şirketim KM Events büyük bir işbirliği yaptı. Dünyanın 8 farklı bölgesinden, en önemli 8 düğün planlamacısı ve tasarımcısı ülkemize davet edildi. Türkiye'deki en güzel otellerde ağırlanarak ülkemizdeki hizmet sektörünün ne kadar geliştiği, ülkemizin temizlik ve hijyen konusundaki hassasiyeti konuklara deneyimlettirildi. 5 gün, 5 gece müthiş bir Türkiye deneyimi yaşayan konuklar, kuşkusuz tüm bu gördükleri ve yaşadıkları deneyimler sayesinde ülkemize büyük projeler ile gelecekler.
Davetlilerin izlenimleri neler oldu?
Davetlilerimiz bu özel projede daha evvel hiç şahit olmadıkları bir Türkiye deneyimi yaşadılar. Türkiye'deki üstün lüks anlayışını ve hizmet kalitesini deneyimlediler. Havalimanına ayak bastıklarından itibaren müthiş bir misafirperverlik ile karşılaştılar. İstanbul'da şıklık, temizlik, lüksü ve Türkiye zarafetini konuklara hissetirdiğimiz için çok mutluyuz.