İstanbul'da moda rüzgarları esmeye başladı
İstanbul'da moda rüzgarları esmeye başladı
Bade ÇAKAR
Stil danışmanlarından, tasarımcılara, modelinden, makyaj artistine, fotoğrafçısından satın almacılara ve moda otoritelerine kadar moda sektörünün tüm aktörlerini bir araya getiren Mercedes- Benz Fashion Week Istanbul, podyum spotlarını açtı. 11. sezonunu gerçekleştiren organizasyon, her zamanki gibi bu sezon da Türk modası sektörünün devamlılığını sağlamayı amaçlıyor. Her sezon Türk modasının tanınmış isimlerinin yanı sıra yeni tasarımcıların da kendilerini tanıtma fırsatı sunulduğu MBFWI'da bu sezon New Gen ile birbirinden genç tasarımcı ilk defa koleksiyonlarını geniş kitleye tanıtma heyecanını yaşayacak. 2013 yılında beri birçok dünya moda haftasının isim sponsoru olan Mercedes-Benz'in desteğiyle devam eden Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, 11. sezon için defilelerin yanı sıra farklı organizasyonlar düzenleyerek, yabancı satın alma uzmanlarını ve basını, Türk tasarımcılarıyla bir araya getirmeyi ve Türk modasını tanıtmayı amaçlıyor. Mehtap Elaidi, Raşit Bağzıbağlı, Lug Von Siga, DB Berdan, Aslı Filinta, Cihan Nacar, Niyazi Erdoğan, Sudi Etuz, Tuvanam, Tuba Ergin, Bahar Korçan, Nihan Peker ve Zeynep Tosun gibi önemli isimlerin yer aldığı 32 tasarımcı ve markanın 2018-2019 sonbahar-kış sezonu için hazırladıkları koleksiyonlarını tanıtacakları MBFWI, geçtiğimiz yıl olduğu gibi yine adres olarak Zorlu Performans Sanatları Merkezi'ni tercih etti. Türk moda sektörü için çok önemli olan MBFWI, 11 sezondur kendisini Türkiye'de kanıtlamış olan tasarımcıların yanı sıra sektöre yeni giriş yapan, genç tasarımcıların da kariyerlerine uluslararası olarak destek sağlıyor. Türk tasarımcıların global pazarda tanınmasını ve yer bulmasını sağlayan Türkiye'nin bu en önemli moda etkinliği, her sezon birçok yabancı basını, moda editörlerini, satın alma sorumlularını ağırlıyor. Bu sezon da MBFWI'yi yabancı basın ve satın alma sorumlularının yoğun ilgisi olduğu belirtiliyor. 102 şirket ve mağazayı temsilen dünyanın farklı ülkelerinden toplam 140 kişilik bir satın alma ekibi, MBFWI'yi takip ederek Türk tasarımcıların koleksiyonlarını mercek altına alacak.
TASARIMCILARA BÜYÜK DESTEK:
The Core ISTANBUL İlki 2014 yılında gerçekleşen The Core Istanbul, Türk marka ve tasarımcıları için büyük bir avantaj ve destek... Tasarımcıların koleksiyonlarını ticari faaliyete dönüştürmek ve katma değeri yüksek ihracat sağlamak amacıyla ama en önemlisi de dünyanın her yerinden gelen satın alma sorumlularına tanıtarak desteklemek için İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) organizasyonunda, Ekonomi Bakanlığı'nın destekleriyle gerçekleşen bir etkinlik bu... Bu sezon The Core, 28-29 Mart tarihleri arasında kapılarını açacak ve MBFWI katılımcısı marka ve tasarımcıların 2018-2019 sonbahar-kış koleksiyonlarını gerek Türk, gerekse uluslararası satın alma sorumlularıyla buluşturacak. Satın alma sorumluları The Core sayesinde koleksiyonları yakından inceleme şansı bulacaklar.
İstanbul'da moda rüzgarları esmeye başladı
10 SEZONU ANLATAN PROJE
Bu yıl MBFWI'yi, basın, sokak fotoğrafçısı ve influencer'dan oluşan 50 kişilik bir yabancı davetli topluluğu takip edecek. Her yıl dünyaca ünlü isimleri ağırlayan moda haftasının bu yılın sürpriz ismi 'le21eme' Instagram sayfası ile dünya moda haftalarında sokak stillerini ölümsüzleştiren dünyaca ünlü sokak stili fotoğrafçısı Adam Katz Sinding oldu. MBFWI davetlisi olarak İstanbul'a gelen Adam Katz Sinding, moda haftası boyuncu defileleri yakından takip ederek, diğer dünya moda haftalarında olduğu gibi şık sokak stillerini fotoğraflayacak... 10 sezonu geride bırakan MBFWI, aynı zamanda geçen sezonları onurlandırmak için çok özel bir projeye de imza atıldı. Etkinliğin, 11 sezondur isim sponsoru olan Mercedes-Benz, geçtiğimiz beş yılın en unutulmaz anları, katılan tasarımcıların defile ve sunumlarını yaratıcı fotoğraflar eşliğinde bir araya getirerek 'Story of X Seasons' isimli bir koleksiyon kitabı hazırlandı. Türk moda tarihinin ortak belleğini bir koleksiyon kitabına sığdırıldığı bu projede moda haftası kapsamında tanıtılacak.
TASARIMLA MODAYI BULUŞTURAN ORGANİZASYON
Tasarımın otomobil ve moda dünyasının ortak paydası olduğuna inanan ve köklü geçmişleriyle, başarılarının en büyük sırrı olarak gören Mercedes- Benz, iki unsuru birleştirerek dünya çapında uzun süredir moda haftalarına isim sponsoru oluyor. 2013 yılından bu yana İstanbul Moda Haftası'nın da isim sponsoru olan Mercedes-Benz, ilk günden bu yana Türkiye'nin moda anlamında sahip olduğu potansiyeli görüp, inanan bir iş ortağı... Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan, yeni sezon için görüşlerini şu sözlerle dile getirdi: "Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'un 11. sezonunu Mercedes-Benz Türk olarak yeniliklerle karşılıyoruz. Etkinliğin ilk sezonunun gerçekleştiği Mart 2013'ten günümüze geride kalan 10 moda haftasında koleksiyonlarını sergilemiş olan tüm marka ve tasarımcıların defile ya da sunumlarından unutulmaz anları bir koleksiyon kitabında bir araya getirdik. 'Story of X seasons' isimli bu kitabın bizim için önemi büyük, bu kitap sayesinde moda haftasının ortak belleğini yansıtan, gelecek kuşaklara bu ilk 10 sezonun hikayesini taşıyacak bir eser bırakma şansı yakaladık. Türkiye'de modanın geleceğine ve İstanbul'un bir alternatif moda başkenti olarak sahip olduğu moda enerjisine inanıyoruz, bu enerjinin bir kitapta toplanması ile bir hayalimiz daha gerçek oldu. Her sezon olduğu gibi 11. sezonumuzda da desteklediğimiz tasarımcının defilesini sunuyoruz, bu doğrultuda bu sezon genç tasarımcı Şansım Adalı'nın markası Sudi Etuz'un sonbahar-kış koleksiyonu 'Mercedes-Benz presents Sudi Etuz' ismiyle MBFWI podyumunda olacak. Mercedes-Benz Türk olarak, ilk sezondan bu yana sektörün yaratıcı isimlerine destek vermekten ötürü mutlu ve gururluyuz. Farklı disiplinlerden ilham alarak beslenen bir tasarım diline verdiği önemle Mercedes-Benz'in temel değerlerini paylaşan Sudi Etuz ile markamızın bir araya gelmesi bizim için de heyecan verici bir işbirliği. Bir diğer sürprizimiz ise 'Mercedes-Benz Designer Exchange Program' kapsamında Türkiye'de koleksiyonunu sergileyecek olan Gürcü tasarımcı markası Atelier Kikala. Modaya verdiğimiz desteği bir adım ileri taşıyarak geçtiğimiz sezon ikinci defa katıldığımız bu tasarımcı değişim programı sayesinde 'Mercedes- Benz presents DB Berdan ilkbahar-yaz 2018 koleksiyonunu Mercedes- Benz Fashion Week Tbilisi'de sergilemiştik, şimdi de Gürcü tasarımcı Atelier Kikala'yı İstanbul'da ağırlıyoruz. Bu değişim programı sayesinde genç ve yetenekli tasarımcıları Mercedes-Benz'in desteklediği farklı moda platformlarına taşıma şansı yakalıyor ve tasarımcılara uluslararası ölçekte yolculuklarında onlara destek oluyoruz."
İstanbul'da moda rüzgarları esmeye başladı
BU YIL İKİ TASARIMCI DESTEKLENİYOR
Her sezon MBFWI kapsamında desteklemek üzere seçtiği bir tasarımcının defilesini sunan Mercedes-Benz Türk, tasarımcılara gösterdiği bu desteği bir adım daha ileriye taşıyarak bu yıl ikinci defa 'Mercedes-Benz International Designer Exchange Program' isimli uluslararası bir değişim programına katılıyor. Bu program kapsamında ilk defa Gül Ağış, markası Lug Von Siga'nın sonbahar-kış 2015 koleksiyonunu Mercedes-Benz Fashion Week Madrid'te sergilemiş, ardından da İspanyol tasarımcı David Catalan koleksiyonunu MBFWI'da sunmuştu. Geçtiğimiz yıl ise Mercedes- Benz Türk, daha önce MBFWI'da defilesini sunmuş olduğu, her sezon koleksiyon ve defileleriyle toplumun farklı bir sosyal problemine dikkat çeken Deniz ve Begüm Berdan tasarım ikilisinin moda markası DB Berdan'ı destekleyerek Mercedes-Benz Fashion Week Tbilisi'de markanın ilkbaharyaz 2018 koleksiyonunu sundu. Bu değişimin ikinci aşaması olarak da bu sezon MBFWI, Gürcü tasarımcı Atelier Kikala'nın sonbahar,kış 2018 koleksiyonunu 'Mercedes-Benz presents Atelier Kikala' ismiyle sunacak. MBFWI'nin bu sezon desteklediği bir diğer isim ise Türkiye'nin son yıllarda en çok konuşulan tasarımcıları arasında öne çıkan genç tasarımcı Şansım Adalı'nın markası Sudi Etuz... Sonbahar-kış 2018 koleksiyonunu 'Mercedes-Benz presents Sudi Etuz' ismiyle sunacak olan tasarımcı, daha önceden sunduğu 'Dünya' ve 'Okyanus' koleksiyonlarının devamı niteliğinde bir koleksiyon sergileyecek. Adalı, "Mercedes-Benz arafından desteklenmek, şimdiye kadar yaptığım çalışmaların en güzel meyvesi diyebilirim. Bundan dolayı çok mutlu ve heyecanlıyım. Bu benim için, çok büyük bir onur ve gurur kaynağı. 11. sezonda Mercedes-Benz tarafından desteklenen kişi olmak aynı zamanda da ciddi bir sorumluluk duygusu hissettiriyor. Bana her zaman inanan ve güvenen insanları mahcup etmemek adına elimden gelenin en güzelini yapacağım" sözleriyle mutluluğunu paylaştı.
İstanbul'da moda rüzgarları esmeye başladı
Nihan Peker
"İşlemeler ön planda"
"Yeni kış koleksiyonumuza en çok hakim olan detay, kar tanelerini andıran işlemeler... 3 boyutlu kristallerle yapılmış işleme detayları, kuş tüyleri ve saçaklar en çok rastlayacağımız detaylardan. Moda haftasına hazırlık her zaman çok heyecanlı ve güzel. Yoğun geçen günler, provalar, castingler derken harika bir hazırlık süreci geçirdik... Umarım defile süresince de her şey keyifle geçer."
İstanbul'da moda rüzgarları esmeye başladı
Şansım Adalı
"Asi kızlara tasarımlar"
Bu sezon Sudi Etuz'un maskülen, sert ve asi kızlar için tasarlanan sonbahar-kış 2018 koleksiyonu rock şıklığı yansıtan detaylara yer veriyor. Gittikçe artan kadına şiddet haberlerinden etkilenen tasarımcı, koleksiyonunu güçlü, kendine inanan, devamlı yeni fikirler üreten, kendi ayakları üzerinde durabilen, gerek kendi haklarını, gerekse başkalarının haklarını korkusuzca savunabilen kadınlara ithaf ediyor: "Her sezonda farklı olarak bu sezonda daha heyecanlıydım. Mercedes-Benz Presents Sudi Etuz benim için önemli bir dönüm noktası. Bu sorumluluğun altından kalkmak için yaşadığım tatlı heyecan bu işi neden severek yaptığımı bir kez daha hatırlattı bana."
İstanbul'da moda rüzgarları esmeye başladı
Gül Ağış
"Desenler dikkat çekecek"
"Meksika gezim sırasında gördüklerimden ve özellikle de Frida Kahlo'nun evinden o kadar etkilenmiştim ki, o koleksiyonu tasarlarken, Frida Kahlo İstanbul'da yaşasa nasıl bir kadın olur, nasıl yaşar diye hayal etmiştim. Aynı şekilde Agatha Christie'nin 'Orient Ekspres' romanını yazdığı sırada ortadan kaybolup İstanbul'a geliş ve Pera Palas'ta kalış hikayesi beni çok etkilemişti. Bu sefer de sonbahar-kış koleksiyonum için Kyoto seyahatim esnasında ziyaret ettiğim Zen bahçelerinden ilham aldım. Kyoto'nun Zen bahçelerini İstanbul'a taşısak nasıl bir ortamda ne şekilde var olurlar diye hayal ettim. Kyoto'nun dinginliğini İstanbul'un kaosuyla birleştirmek istedim aslında. Hazırlık aşaması her koleksiyonda olduğu gibi ciddi bir araştırma süreciyle başladı. Japonya seyahatim öncesi ve dönüşünde Japon kültürünü anlatan birçok kitap okudum. Bunun yanı sıra sayısız desen inceledim. Sonrasında Kyoto'dan aldığım ilhamı yerel doku ve kumaşlarla nasıl harmanlarız düşünürken kendimizi Kapalıçarşı'dan Bursa'ya varan bir yolculukta bulduk. Sonuçta bünyesinde çok kuvvetli unsurlar bulunduran iki kültürü birleştirmek çok kolay bir iş değil, ciddi bir konsantrasyon ve disiplin gerektiriyor. Sonrasında ortaya farklı dokuların patchwork'le birleştiği desen ağırlıklı bir koleksiyon çıktı."
İstanbul'da moda rüzgarları esmeye başladı
Niyazi Erdoğan
"İlhamım annem"
"Her zaman yerel değerlerden ilham alıp, global vizyonda işler yapmaya çalıştım. Bu sezon koleksiyona ilk defa kadınlar için parçalar eklediğimden dolayı doğduğum topraklara bir dönüş yaptım. Aklımda ilk kadın imajını canlandıran annemin fotoğrafları ve babamın delikanlılık yılları ilham kaynağım oldu. Epey renkli bir koleksiyonla karşınıza çıkacağım. Annemin günlük hayatından elbiselerinin desenleri, hatta giydiği nişan tuvaletinden esinlendiğim parçalar var. Bababannemin evinde asılı duvar halısı da hem metaryel hem de desen olarak erkek parçalarına yansıdı. Erkekte sarı, haki bordo gri gibi renkler varken, kadında buna paralel olarak mor, turuncu ve yeşili görüyoruz. En önemli kısmı temaya karar vermek . İlk kadın koleksiyonu olduğu için hangi yöne gideceğini belirlemek de vakit aldı. Daha sonrası pratik meselesi. Kumaşları ve renkleri belirlemek, tasarımlara karar vermek sürecin en keyifli kısmı."
İstanbul'da moda rüzgarları esmeye başladı
Raşit Bağzıbağlı
"Işıltı başrolde"
"Işıltının başrolde olduğu en zengin ve en özel koleksiyonum diyebilirim. 70'li ve 80'li yıllardan aldığım ilhamla gold, lame, kırmızı gri-mavi, pembe ve siyah gibi çok çeşitli renklerin ön planda olduğu püsküllerle de hareketlenen bir koleksiyon oldu. Model olarak bluzanlar ve asimetrik kesimleri tercih ettim. Sürecin en meşakkatli kısmı hazırlık aşamasıydı diyebilirim. Çok özel kumaşları kullandım, Hindistan'da çok özel işlemeler yaptırdım... Tabii öncesinde çok ciddi bir araştırma yapıp öyle koleksiyonu hazırladım."
İstanbul'da moda rüzgarları esmeye başladı
Deniz Berdan
"Pozitif mesajlar taşıyan koleksiyon"
"Pepsi'nin müzik dünyasında en hip olduğu dönemlerin Begüm ile iki farklı jenerasyonu olarak, 'Iki jenerasyon bir pepsi' olarak bir araya geldi, çok güçlü 45 parçalık bir koleksiyon hazırladık koleksiyon sloganlarında pozitif mesajlar vererek insanları, içinde sır gibi tuttukları güçleri dışarı çıkarmalarına teşvik ediyor. Kendini sevmek ve özelliklerini farkına varıp o özellikleri gururla taşımak üzerine kurulu olan koleksiyon, geçmişten günümüze sayısız defa değişime uğramış fiziksel güzellik tanımını tamamen değiştirip normların dışına çıkması olarak yeniden yorumluyor . Renklerde pepsi mavinin ağırlıkta kullanldığı 80'lerde filizlenen hip hop kültüründen ve Harlem'in Queer kültüründen öğeler taşıyan, 45 parçalık koleksiyoda, Pepsi'nin sokak kültürüne kazandırdıklarından etkilenerek hazırladığımız 15 tasarım yer alıyor. Koleksiyon, old-school pepsi posterinin yırtık duvar sloganlarıyla birleştirdiği Decollage desenleriyle kalıplarda 80'ler ve 90'lar siluetlerini birleştiriyor."