Modacı Tuğba Berin Şamdan Plus'a anlattı

“Moda sektörü büyük bedeni neredeyse yok sayıyor!”

Modacı Tuğba Berin Şamdan Plus'a anlattı
Kendi kurdugu 'Berinza' markası ile büyük beden kadınlar için deri üzerine koleksiyonlar hazırlayan Tugba Berin, moda sektörünün büyük bedene sahip kisileri ihmal ettigini söylüyor. Berin, "Moda sektörü büyük beden kadınları modanın bir parçası olarak görmüyor. Ben markamla bu açıgı kapatmayı hedefliyorum" diyor


Çocuklugundan beri moda dünyasıyla ilgili olan ve üniversite yıllarında hayalini kurdugu moda üzerine egitim alan Tugba Berin, kendi markası 'Berinza' ile çogunlugu büyük bedene ait koleksiyonları modaseverlerle bulusturuyor.
Büyük beden kadınları deri sıklıgı ile bulusturan Berin, deriden hazırladıgı haute couture kıyafetlerle dikkat çekiyor. Yeni sezon için birbirinden
sık tasarımlar hazırlayan Berin, koleksiyon çekimi için son günlerin en çok tercih edilen modellerinden biri olan Didem Soydan'la çalıstı. Yurtdısına ihraç ettigi ürünlerle adından basarıyla söz ettiren Berin, moda serüvenini ve büyük beden kadınlar için hazırladıgı özel koleksiyonları anlattı.

Moda dünyasıyla yollarınız nasıl kesisti?
Her çocugun bir hayali vardır, ben de daha küçük yaslarda modayla ilgileniyordum ancak doktorların çogunlukta oldugu bir aileden geldigim
için o tarafa yönlendirildim. Bes yasında annemin vizon ceketlerini giyer, "Bir gün bu ceketlerden yapacagım" derdim. Üniversite sınavlarına girdigimde tıp fakültesini kıl payı kaçırdım. İkinci yıl tekrar sınavlara girdigimde bu kez de cevap anahtarını kaydırdım ve yine doktor olamadım. Ailem de tıp sevdasından pes edince, ben 1998 yılında Beykent Üniversitesi Tekstil Bölümü'ne kaydolmamla bu masal basladı ve halen devam ediyor.

Markanız Berinza nasıl kuruldu?


2002 yılında üniversiteyi bitirdikten sonra kendimi deri sektöründe buldum ve deriye, deriyle yapılan tüm giysilere resmen asık oldum. 2002 yılında mezun olduktan sonra da ilk isim deri sektöründe oldu. Dokuz yıl boyunca deri sektörünün pek çok ünlü firmasında tasarımcı olarak çalıstıktan sonra 2011 yılında artık kendi markamı kurmaya hazır oldugumu düsündüm ve alt yapısını hazırladıktan sonra 2012 yılının basında Berinza'yı yarattım. Kendi markamı kurmaya karar verdigimde her zaman oldugu gibi farklı bir sey yapmak istiyordum.

Dünyanın yüzde 47'si büyük beden ve onların da aynı küçük bedenlere sahip insanlar gibi havalı ve iddialı gözükmek istemeleri en dogal hakkı. Ne yazık ki, moda sektörü büyük beden insanları modanın bir parçası olarak görmüyor. Oysa büyük bedende olsa her kadın modayı takip eder, güzel ve iddialı görünmek ister. Büyük beden kadınlar da en az 36 beden kadınlar kadar güzel görünme, günün moda trendlerini üzerinde taşıma arzusuna ve heyecanına sahiptir. Ben de zaten iddialı bir materyal olan deriyi büyük bedenler için kullanarak, onların daha şık ve havalı görünebileceklerini, sezon trendlerini takip edebileceklerini, 36 beden olmasa da deri bir elbise ya da deri mini etekle çok şık deri kombinler yapabileceklerini göstermek istedim. Türkiye'de böyle bir açık vardı. Ülkemizdeki deri markalarının büyük bir kısmı sadece küçük bedenler için tasarım ve koleksiyon hazırlıyorlar ve büyük bedenlerde deri ile ilgili kendilerine uygun tasarımı bulamıyorlar. Sorun aslında burada başlıyor ve böyle bir açık doğuyor, biz bu açığı Berinza ile kapatmak istiyoruz.

"DERİYE RESMEN AŞIĞIM"

Sadece deri giyim üzerine mi koleksiyonlar hazırlıyorsunuz?
Evet, ben deriye resmen aşığım. Hiçbir tasarımcının tasarım yaptığı kumaşla benim deri arasındaki ilişkim gibi bir aşk olduğunu sanmıyorum. 12 yıldır her gün deriye dokunuyorum, materyal olarak bana o kadar yakın ki, bu da tabii ki tasarımlarıma yansıyor. Deri lüks bir materyal ve deri giydiğinizde çok daha seksi ve çok daha çekici görünürsünüz. Deri tasarımların hem asi hem de sehvetli bir dokunusu vardır kıyafetlere. Ben tasarım yaparken deriye dokunusumda hem bu asiligi hem de bu sehveti hissederim. Bu da koleksiyonumun havasına yansıyor, deri benim için özel bir materyal ve aslında benle özdeslesti diyebilirim.

Markanın adı neden Berinza?

Ben kendi markamı kurmaya karar verdigimde tasarımlarımı haute couture tadında olmasını istedigim için tasarımcısıyla bütünlesecek bir marka adı aradım. Benim adım Tugba Berin. Soyadımın sonuna benim için 'baska firmalara tasarım yapmanın son noktası olmayı' ifade eden alfabenin son harfi 'Z' ve yeni bir baslangıcı hissettiren alfabenin ilk harfi 'A'yı birlestirerek 'Berinza' dedim. Bunu duydugumda ve hissettigimde kulagıma çok hos geldi.

Koleksiyonlarınızı hazırlarken nelerden ilham alıyorsunuz?

Benim kafamda bir 'Berinza Kadını' var. Berinza kadını asi, basına buyruk, kendine güvenen bir kadın ve bu kadın deri giysilerin lüks görünümünü, kürkün ihtisamını seviyor. Berinza kadını iddialı ve en az zayıf bedenler kadar moda takipçisi, trendleri giyinen, trendleri takip eden bir kadın. Tasarımlarımı yaparken bu kadını hayal ediyorum. Berinza kadını ne yer, ne içer, nerelere gider, nasıl asık olur, nasıl ask acısı çeker, nasıl tatil yapar gibi bir sürü seyi hayal ediyor ve bu kadının her duygusu, her istegi, her yasadıgı ortam için deri kıyafetler çizmeye baslıyorum. Bu kadın benim tasarımlarımın ilham kaynagı oluyor.

Koleksiyonlarınızda hangi parçalar yer alıyor?

Berinza koleksiyonunun yüzde 100'ü deri ve kürkten olusuyor. Deri ceket ve montlarda epeyce sıra dısıyız. Klasik deri ceket, mont kavramını degistirdik. Öncelikle deride sadece siyah ve kahve klasik ceketler degil de 3 mm'ye kadar incelmis deriyle haute couture tarzında kumas gibi oynadıgımız ceket, mont tasarımlarımız var. Yine koleksiyonda, deri elbiseler, deri pantolonlar, deri büstiyerler, deri pardesüler ve deri tulumlar bulunuyor. Bunların yanı sıra tasarladıgım deri giysileri tamamlayacak çantalar da yapıyorum. Yine, deri-kürk karısımlı ceket, montlar da mevcut.

2013-2014 sonbahar-kıs koleksiyonunuzu anlatabilir misiniz, hangi temalardan yola çıktınız, hangi renkleri kullandınız?


2013-2014 sonbahar-kıs koleksiyonumuzun ana teması 'Lüksün Zamansız Tasarımları'. Deri ve kürk de haute couture çizgileri yansıtan bu koleksiyonda özellikle büyük beden kadınların zamansız moda anlayısı ile tanısmalarını istiyorum. Yeni koleksiyonumuzda derinin lüks görünümünü gösterisli materyallerle birlestirdik. Çok sık bir koleksiyon ama sık olmasının dısında ihtisamlı, asi, basına buyruk ve orijinal bir koleksiyon. Deri giysiler tercih eden her kadının ruhunda biraz basına buyrukluk, asilik vardır. Siyah ve kahve gibi tonlara da pastel renklerde kürk, dügme, zincir gibi aksesuar detayları ekledim. Berinza'nın 2013-2014 koleksiyonunda bir baska farklı line da 'Saray Teması'. Bu temamızda da kafamdaki kadının, Osmanlı saraylarındaki gibi asi, dik baslı durusuyla sarayda, sırtında ya da kolunda bir deri ya da kürkle salınarak yürüyüsünü tasarımlara yansıttım. Çok daha ihtisamlı olan bu line'da yarattıgım ihtisamla büyük beden kadınların kendilerine güvenmelerini ve gerçekten kendilerini çok güzel hissetmelerini istiyorum.

Ünlü model Didem Soydan'la gerçeklestirilen koleksiyon çekimi hakkında bilgi alabilir miyiz?

Berinza için yılda dört koleksiyon tasarlıyorum. Bu koleksiyonların yüzde 70'i büyük beden, yüzde 30'u küçük beden. Didem Soydan'la küçük beden koleksiyonumuz için bir çekim yaptık. Çekimler, İstanbul'da yapıldı ve üç gün sürdü. Yakın zamanda da büyük beden koleksiyonu için dünyaca ünlü bir büyük beden mankenle çekecegiz.

Koleksiyonlarınızda yer alan kürkler gerçek mi?

Evet, koleksiyonumuzda kullandıgımız kürk yüzde 100 gerçektir. Ben büyük bedenler için kürkü pardesü ya da kaban olarak asla önermiyorum. Kısa ceket ya da bolero olarak kullanmak yeterli olacaktır. Büyük bedenler için deriyi daha çok tavsiye ediyorum. Kürkü, yakalarda ya da kollarda garni olarak kullanıyorum.

Berinza markalarına nasıl ulasabiliriz, showroomlarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Berinza markası ile su anda Rusya, Fransa, İtalya, Yunanistan, Bulgaristan gibi ülkelere ihracat yapıyoruz. Türkiye'de derinin kalbi olan Zeytinburnu'ndaki showroomumuzla birlikte perakende magazamız bulunuyor. Yakın zamanda Nisantası magazamızı açacagız. Ayrıca www.berinza. com.tr adresinden de ürün seçerek siparis verebilirler. Onun dısında Fransa ve İtalya'daki seçkin butiklerde ürünlerim modaseverlerle bulusuyor.

Röportaj: ZEYNEP GÜLER CEYLAN
zeynep.ceylan@sabah.com.tr
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.