"Düğünümde her şeyin eksiksiz olmasını istiyorum"

Kendi adını taşıyan blogunu internet sitesine dönüştüren ve içeriğini de genişleten Buse Terim, yeni internet sitesini, projelerini ve Volkan Bahçekapılı ile mayıs ayında yapacağı düğünün hazırlıklarını anlattı.

"Düğünümde her şeyin eksiksiz olmasını istiyorum"

Buse Terim'in başarısı, sadece Fatih Terim'in kızı olması veya şans ile olacak iş değil... O, 23 yaşında olmasına rağmen, gecesini gündüzüne katarak yeni projeler üretiyor, internet sitesine yenilikler ekliyor ve bunların sonucunda da büyük başarılar elde ediyor. Üstelik tüm bunları kendinden emin bir şekilde ve hiç şımarmadan yapıyor. Sabahın erken saatinde Etiler Limonata'da buluştuğum Buse Terim, tüm güleryüzü ile karşıladı beni. Çekim ve röportaj boyunca en ufak bir kapris bile yapmayan Terim ile internet sitesini, nişanı ve düğünü için sponsorlar aldığı iddialarını, projelerini ve düğün hazırlıklarını konuştuk.

Her şey bir blog ile başladı ve bir anda Türkiye'nin en çok tıklanan bloglarından birine imza attınız. Şimdi ise yepyeni bir heyecanla işinizi büyüttünüz. Bize buseterim. com.tr'yi anlatır mısınız?
New York'ta okuduğum yıllarda hem gözlemlediklerimi, hem de öğrendiklerimi paylaşma arzusuyla, tamamen hobi olarak blog yazmaya başladım. Bloguma gelen güzel yorumlar ve gittikçe artan ilgi, hobimi işime dönüştürmem konusunda beni cesaretlendirdi ve böylelikle 'buseterim.com.tr'yi açtım. Kısa süre önce de buseterim.com. tr'yi tamamen yenileyerek takipçilerimize sunduk. Yeni buseterim.com. tr, modadan bakıma, şehirdeki en son keşiflerden 'kendin yap' projelerine, farklı kategorilerde en son trendleri içeriyor. Bugün sitem buseterim.com.tr, moda alanında Türkiye'nin en çok takip edilen sitesi ve içeriğimizi sürekli zengin ve güncel tutarak bu başarımızı uluslararası alana taşımak, hedeflerimiz arasında.

Blogunuz da devam edecek mi?

Aslında sitemi bir sene önce buseterim.com.tr'ye çevirerek blog formatından site formatına geçirmiştim. Geçtiğimiz aylarda yaptığımız tasarım değişikliğiyle de portal görünümünü iyice pekiştirmeyi ve takipçilerle etkileşimi artırmayı hedefledik. Dolayısıyla zaten bir seneden uzun süredir site formatında devam ediyorduk.

Neden bir site açma ihtiyacı duydunuz? Blog artık sizi tatmin etmiyor muydu, yoksa talepler mi çoğaldı?

Buseterim.com.tr benim tam zamanlı işim ve site formatında çok daha farklı alanlarda projeler gerçekleştirebiliyor. Takipçilerimizin çok daha sorunsuz bir biçimde farklı kategorilere ulaşabilmesini sağlıyoruz. Sitem ayrıca tüm sosyal medya hesaplarımla entegre, bu da takipçilerime büyük kolaylık sağlıyor.

Sitenizin blogdan farklı olan yanları neler?

Sitemde modadan güzelliğe, kişisel bakımdan yeni keşiflere birçok kategori bulunuyor. Blogdan en büyük farkı, tüm bu kategorilere kolayca erişilmesi, site tasarımıyla görselliğin ön planda olması, takipçilerin kolaylıkla yorum yapabilmeleri ya da paylaşabilmeleri, en önemlisi de çok daha profesyonel bir görüntü sergilemesi. Uluslararası platformda proje ve işbirlikleri gerçekleştirdiğimizden sitemizin uluslararası alana da gerek içeriği, gerekse tasarımıyla hitap etmesi benim için çok önemli.

Sitenizdeki her konuyu siz mi belirliyorsunuz? Nelere göre seçiyorsunuz?

Ekibimle birlikte, sitemizde yer alacak konuları haftalık olarak belirliyoruz. Bu konuların toplantısı da hummalı bir çalışma neticesinde gerçekleşiyor. O haftanın önemli olaylarını araştırıyoruz, Altın Küre, Grammy gibi etkinlikler haftamızın öncelikleri arasında yer alıyor. Moda haftalarında tüm defileleri takip etmeyi ve trend raporlarını hızlı bir şekilde girmeyi amaçlıyoruz. Haftanın içeriklerinin dengeli dağılması da önemli, moda bizim için ilk sırada olsa da, her hafta mutlaka bir yeni mekan keşfi ya da güzellik post'u eklemeye çalışıyoruz. Son olarak 'kendin yap' projelerimiz çok seviliyor, bu konuda videolu, ilham verici içerikler hazırlamaya özen gösteriyoruz.

Sitede sadece siz mi yazıyorsunuz, yoksa başka yazarları da bünyenize katacak mısınız?

Siteyi ben ve ekibim yazıyoruz, ancak konular doğrultusunda, konunun uzmanı kişilerin de dışarıdan siteye katkıda bulunması üzerine çalışmalarımız var. Siteyi bir online dergi gibi konumlandırarak, özellikle genç isimlere yaratıcılıklarını sergileyebilecekleri bir mecra sağlamak 2014 hedeflerimiz arasında. Yalnızca yazarlarla değil, genç ve yetenekli illüstratörlerle, fotoğrafçılarla da proje bazlı işbirlikleri gerçekleştiriyor ve bu çalışmalara sitemizde yer veriyoruz.

Henüz siteye eklemediğiniz ama eklemeyi hayal ettiğiniz konular, detaylar var mı?

Sitemde videolu içerikler gittikçe daha fazla yer alıyor, videolu prodüksiyonlar daha büyük bir emek ve zaman gerektirse de bu tür içerikleri fazlalaştırmayı temenni ediyorum. Ayrıca 'Düğün Hazırlıkları' bölümü ile benim gibi evlilik hazırlığında olanlara yol gösterecek bir arşiv yaratmayı hayal ediyorum.

Nasıl bir işverensiniz? Hangi yönleriniz ağır basıyor, nelere tahammül edemezsiniz örneğin?

Ekibimle arkadaş gibiyiz ve bu ortamda çok daha yaratıcı bir enerji yakaladığımıza inanıyorum. Kimi zaman günün 18 saati beraber çalıştığımız, yeri geldiğinde sehirdışı ya da yurtdışı yolculuklarına beraber çıktığımız ekibime sahip olduğum için çok şanslı olduğumu düşünüyorum. Onlar da benim çalışma stilimi, tahammül edemediklerimi çok iyi bildiklerinden aramızda asla sorun yaşamıyoruz. Ekibimle çalışma ortamımızı, buseterim.com. tr'nin yeni tasarımını lanse ettiğimiz videomuz sanırım çok iyi anlatıyor.

Zaman zaman tasarımcı olarak da algılanıyorsunuz, böyle bir girişiminiz var mı?

Böyle bir girişimim hiçbir zaman olmadı aslında. Eğitimimi de bunun üzerine almadım. Modanın daha çok pazarlama ve satın alma tarafı ilgimi çekiyordu. Ama proje bazlı ve markaların talebine göre zaman zaman bunu da yapmaya başladım. Örneğin şu an Desa ile 12 parçalık bir kapsül koleksiyon hazırlıyoruz. Koleksiyonda deri ceketten çantaya, ayakkabıdan aksesuara her şey olacak. Şu anda üretim ve karar aşamasındayız. Nisan ayında lansmanını yapmayı planlıyoruz. Bu benim ilk koleksiyonum olacağı için oldukça heyecanlıyım. Ben koleksiyonun fikir kısmındayım. Tasarım konusunda Desa'nın kendi ekibiyle birlikte çalışıyoruz.

Üniversitede okuduğunuz konuları iş hayatınıza nasıl aktarıyorsunuz?

Üniversitede okuduğum alan 'satın alma ve pazarlama' idi. Bunun yanında çizim, tasarım ve stil danışmanlığı gibi konularda da ek dersler aldım. Dijital dünyaya çok meraklıyım. Araştırmayı ve yeni şeyler keşfetmeyi çok seviyorum. Zaten bu merakım ve sevgim yüzünden bir internet sitesi kurmak istedim. Žnternetin dünyayı ne kadar çabuk etkilediğini hepimiz görüyoruz. Ben de dijitalde, özellikle moda ve lifestyle anlamında referans kabul edilecek işler yapmayı önemsiyorum. Örneğin geçen sene yaptığımız 'Opel Adam' projesi, dijital dünyada otorite kabul edilebilecek isimlerin dahi takdirle karşıladığı, prestijli ödüllere aday gösterilen bir iş oldu.

Who's Next' fuarına Türkiye'den davet edilen tek kişisiniz, bunu neye bağlıyorsunuz?

'Who's Next' fuarı, Paris'te her sene iki kez düzenlenen ve dünyanın farklı ülkelerinden birçok marka ve tasarımcıyla satın alma sorumluları ve sektör profesyonellerini buluşturan, Avrupa'nın en büyük hazır giyim ve aksesuar fuarı. Bu fuara ilk kez geçen sene davet edilmiştim. Orada farklı ülkelerden seçilen, moda dünyasının önemli isimleri, sezon trendlerini yansıtan 'Who's Next' defilesine farklı temalar seçerek stil danışmanlığı yapıyorlardı. Türkiye'den de beni seçtikleri için çok gurur duydum. Orada çıkan iş ve sonrasında yayınlanan video, fuarın en çok izlenen videolarından oldu. Aldığım olumlu geri dönüşler sayesinde de bu sezon ikinci kez davet edildim.

Türkiye'de dijital pazarlamanın geleceğini nasıl görüyorsunuz, bu konudaki önemli isimlerden biri olarak sizin hedefleriniz neler?

Türkiye'de dijital hakimiyet gün geçtikçe büyüyor. Markalar da dijital dünyaya çok daha fazla önem vermeye başladı. Çünkü özellikle gençlere erişmek isteyen markalar, bizlerin bu dünya içerisinde yaşadığının ve bize hitap etmek için dijital alanda varolmaları gerektiğinin bilincine vardı. Benim aslında kafamda planladığım bir sürü projem var. Tüm Android işletimli telefonlarda da çalışacak bir uygulama yaratmak istiyorum. Yine aynı şekilde kendi internet sitemin içerisinde ürün satışı yapmak, hedeflerim arasında.

Buse Terim olarak çoğunlukla markalar için dijital pazarlama projeleri gerçekleştiriyorsunuz, kendi markanızla ürün yaratmayı düşünüyor musunuz?

Uzun vadede böyle bir projem var, ancak bu projeyi gerçekleştirmek için acele etmiyorum. Benim markamı taşıyacak bir ürünü tüm boyutlarıyla düşünmek ve tasarımdan pazarlamasına her alanında titizlikle çalışmak istiyorum. Bu sebeple 2014 önceliklerim arasında bu konu bulunmasa da, bir gün Buse Terim etiketli ürünler yaratacağım.

Online shopping'in Türkiye'deki gelişimi ve Türk kadınının bakış açısı nasıl?

Online alışveriş sitelerinin Türkiye'de modanın demokratikleşmesi ve her kesime ulaşabilmesi anlamında devrim niteliğinde olduğunu düşünüyorum. Bu siteler sayesinde Türkiye'nin her yerinde yaşayan kadınlar, ikamet ettikleri şehirde bulamadıkları markaların ürünlerine erişme şansı yakaladı. Üstelik bugün tüm alışveriş siteleri içeriklerinde stil önerilerine, trend raporlarına ve kombin ipuçlarına da yer veriyor, böylelikle herkes kendi alım gücü doğrultusunda sezon trendlerini stiline uygulamak konusunda fikir sahibi olabiliyor. Türkiye'de son yıllarda moda bilinci arttıysa, online alışveriş sitelerinin buna katkısı yadsınamaz.

Evinizde yaptığınız nişanınız çok olay oldu. Sosyal medyadan paylaştığınız her fotoğraf için 'sponsoru' dendi ve nişanı bile bedavaya getirdiğiniz konuşuldu. Doğru mu? Sponsorlar mı karşıladı nişanınızı?

Hayır, doğru değil. Aslında bununla ilgili herhangi bir şey söylemeyecektim ama düğünümle ilgili de bu tarz haberler çıkınca, açıklama gereği duydum. Nişanda çalıştığım firmalara nişan ile ilgili tüm bedelleri ödendi. İyi bir iş çıkarttıkları için bu firmalara destek olmak amacıyla ve tamamen iyi niyetimle hepsinin ismini tek tek yazarak emeklerine teşekkür ettim. Ben sosyal medyadaki hesaplarımda her şeyi çekinmeden ve açıkça paylaşıyorum. Bu da benim en mutlu olduğum günlerden biriydi. Ve takipçilerimi arkadaşım, hatta ailem olarak gördüğüm için o gün kendime sınır koymadan bu güzel anlarımı paylaştım.

Gelelim özel hayatınıza... Yüzünüzün her ifadesinden çok mutlu olduğunuzu anlıyoruz. Nişanlınız Volkan Bahçekapılı ile yazın evleneceksiniz. Düğün hazırlıklarına başladınız mı?

Başladım tabii, başlamaz mıyım! Düğüne üç aydan çok daha kısa bir zaman kaldı neredeyse ve zaman çok hızlı geçiyor. İnsan bir kere evleniyor, bu yüzden her şey eksiksiz ve hayal ettiğim gibi olsun istiyorum. Çok mutlu, ama bir o kadar da heyecanlıyım.

Nişanınız ile ilgili her şeyi sosyal medya ile paylaştınız, düğünle ilgili bir sınırlama olacak mı? Basına kapalı mı yapacaksınız, yoksa siz kendiniz mi yayınlayacaksınız?

Düğün zamanı da paylaşım yapabildiğim kadar yapmayı planlıyorum. Basın konusuna ise şu anda karar verilmiş değil.

23 yaşında böyle bir başarı yakalamak sadece şans veya Fatih Terim'in kızı olduğunuzdan olmasa gerek diye düşünüyorum. Bu başarı için yaptığınız en büyük fedakarlık nedir?

Göz önünde olmanın getirdiği zorluklarla yaşamayı öğrenmek...

Öykü YAZICIOĞLU

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.