''2023 yeni yatırımlar yılı olacak''

Lion Diamond markasının sahibi iş kadını Öznur Yakın ile buluşup geride bırakmaya hazırlandığımız 2022 yılını değerlendirdik ve 2023 hedeflerini dinledik.

''2023 yeni yatırımlar yılı olacak''

Başarılı iş kadını Öznur Yakın, markası Lion Diamond'ı sektörde saygın bir konuma ulaştırdı. Sadece Türkiye'de değil, dünyada da ciddi müşteri portföyü olan markası hakkında keyifli bir söyleşi yaptık.

Her biri kişiye özel ve eşsiz tasarımlar olan Lion Diamond mücevherleri oldukça talep görmekte. Markanın başarısının sırrı nedir? Öncelikle teşekkür ederim. Evet Lion Diamond 2012 yılında kurduğumuz genç ve dinamik bir marka. Kurumsallaşma sürecinde hızlı ancak emin adımlarla ilerlemeye devam ediyoruz. Bu markada gerçek bir ekip ruhu mevcuttur. Elbette prensipli ve planlı oluşumun katkısı göz ardı edilemez. Her zaman ne istediğini bilen ve hedefine ulaşma sürecinde sormaktan öğrenmekten vazgeçmeyen çekinmeyen biriyimdir. Başarıya giden yolda bir sebep arıyorsak bunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Lion Diamond mücevherlerine Türkiye dışında hangi ülkelerden talepler var? Rusya, Orta Doğu ve Uzak Doğu. Buralardan ciddi müşteri portföyümüz var. İstinyePark mağazamızın varlığı ile daha da kuvvetlendirdik bu süreci. Aynı zamanda dünyadaki önemli uluslararası mücevher fuarlarına istikrarlı bir şekilde 10 yıldır katılıyor olmamız marka bilinirliği ve mücevher koleksiyonlarımızın tercihi konusunda son derece verimli oluyor.

Bir yılı daha geride bırakırken 2022 yılı Lion Diamond için nasıl geçti? Bitirmeye yaklaştığımız 2022 yılını son derece memnun bir ifadeyle kapatıyoruz. Pandemiden sonra İstinyePark mağazamızda olumlu yönde ivme kaydettik. Artık oturmuş olan ve her geçen gün artan bir müşteri portföyümüz söz konusu. Bunun yanında üretim atölyemizi büyüttük. Ekibimizi ve mücevherde ürün gamımızı artırdık. Nuruosmaniye Caddesi üzerinde iki katlı bir mağaza açtık. Alt katını tamamen üretim atölyesi yapıp yönetim birimlerimizi yerleştirdik ve cadde üzeri giriş yerini ise butik bir mağaza haline getirdik. Bu taze heyecanımızı geçirdiğimiz yıllardaki hedeflerimizle gerçekleştirmiş olduk. Yurt dışına markamızı taşıma anlamında da kontrollü bir şekilde ilerliyoruz. Bu anlamda yazın Mykanos'ta açtığımız sezonu başarılı bir şekilde kapatabilmemiz bizi daha da yüreklendirdi.

Önümüzdeki yıl markanızda ne gibi yenilikler, hedefler var? 2023'te markamıza yapmayı planladığımız bir takım yatırımlar olacak. Bunlarla ilgili tüm çalışmalarımızı gerçekleştirdik ve eyleme geçme aşamasındayız. Sonuçlandırmadan yani evvelinden dillendirmeyi doğru bulmuyorum. Ancak ilk çeyrekte yeni bir röportaj ile paylaşmayı sabırsızlıkla bekliyorum.

2023 yılı mücevher trendlerinde neler göreceğiz? Yeni yılda nasıl mücevherler olacak? Geçmiş yıllardan çok daha farklı bir sürece evriliyoruz mücevher kullanımı anlamında. Taleplerin çeşitlendiği detaylar var. Şöyle ki; daha günlük hayatta kullanılabilen günün her saatini tamamlayan ve çoklu takılabilen ürünler tercih ediliyor. Birbirini tamamlayan alternatifler. Modern ve yoğun çağda, aktif ve mücevher sever kadının günün her anına eşlik edebilen alternatifler sunmak zorundayız. Mesela yeni yılda maden rengi olarak tasarımlarda beyaz, rose ve yeşil montürler birlikte kullanımlarıyla ön planda. Mine sanatı yeniden gün yüzüne çıktı ve her rengi kullanılıyor. Safir zümrüt ve yakutun mücevherlere verdiği renk dokusunu bu sene sıklıkla tasarımlarda göreceğiz ve pırlantanın farklı renklerini de göreceğiz. Fancy ilk sırada olmak kaydıyla şampanya tonları özellikle koyu renklerde kullanılan rodaj teknikleriyle bir araya geliyor.

İstanbul'da İstinyePark'taki mağazanızdan sonra geçtiğimiz yaz Yunanistan'da Mikonos'ta bir mağaza açtınız. Nereden çıktı bu fikir? Biraz oradaki mağazadan bahseder misiniz? Yukarıda da bahsettiğim gibi bu, markamızı yurt dışına taşımamızla ilgili ilk sürecimizdi. Bunu sezonluk bir mağaza açarak deneyimlemiş olduk. Adanın dokusuna ve oradaki yaşamın ruhuna uygun koleksiyonlar ürettik. Yaklaşık 700 parçalık farklı başlıklardaki koleksiyonları tasarım ve üretim süreçleriyle birlikte sabır ve heyecanla sonuçlandırdık. Sezonu son derece memnun bir şekilde kapattık.

Şu an kaç tane ve nerelerde Lion Diamond mağazası var? Nuruosmaniye merkez mağazamız ve İstinyePark mücevher katındaki mağazamız aktif bir şekilde hizmet vermeye devam ediyor. Aynı zamanda Zorlu Center Residence katında mücevher evi diye adlandırdığımız private ofisimizde kişiye özel randevulu sistemle servislerimizle de markamızın çıkış ruhunu yaşatmaya devam ediyoruz.

Markanızı farklı kılan yönler neler? Neden mücevher tutkunları Lion Diamond'ı tercih ediyor? Temel prensibimiz, misafirlerimizin hayallerini gerçeğe dönüştürmek. Markamızın çıkış süreci ve bizi diğer mücevher markalarından ayıran en iddealı özelliklerimizden biridir bu. "Siz hayal edin, biz gerçekleştirelim" diyoruz her zaman. Güçlü ve sürekli kendini geliştiren tasarım ekibine sahibiniz. Hal böyle olunca sonuçlar da bir o kadar tatmin edici oluyor. Çünkü bize anlatılanı, istenileni şekillendirmek ve sunmak çok önemli. Kişiye özel üretimini yaptığımız bir mücevheri asla tekrar üretmiyoruz. Bu anlamda son derece hassasiyetle, geniş bir arşive sahip olduk. Karşılıklı memnuniyet üretkenliğimizi artırıyor.

Mücevher dendiğinde lüks ve pahalı parçalar akla geliyor. Peki mücevher lüks müdür? Bu kişinin sosyal ve kültürel yaşantısına göre değişkenlik gösterebilen bir süreçtir. Ancak günümüzde gelir düzeyine uygun olarak her kadının olmazsa olmazıdır takı. Çünkü sahip olunduğu zaman kendini mutlu ve güçlü hissediyorsa bunu lüks görmek zor ihtimal.

İş insanı kimliği dışında Öznur Yakın neler yapar? 4 çocuk annesiyim ve iş kadınlığımın dışında bir hayli vaktimi alan sorumluluklarım var. Son derece detaycı, planlı ve prensipliyimdir. Çocuklarımın her birinin ayrı ayrı karakterleri, zevkleri ve tercihleri var. Bunları programlamak birinci derecede ilgilenmek temasta kalabilmek benim için çok önemli. Ancak bunları yaparken hayatı kaçırmam. Dünyayı gezmeye, yenilikleri keşfetmeye, sanatla ve sanat tarihi ile ilgilenmeye ve her an yeni bir şeyler öğrenmeye son derece meraklıyımdır.

Öznur Yakın şıklığı nasıl tanımlar? Şıklık, kişinin kendine yakışanı keşfedebilmesidir.

Sizce her kadının mutlaka sahip olması gereken zamansız parçalar neler? Tektaş yüzük, tektaş küpe, su yolu gerdanlık ve bileklik ile ilk sıralamayı yapabilirim.

Mücevher seçerken neye dikkat etmeliyiz? Misafirlerime ve arkadaşlarıma her zaman söylediğim şey şudur: "Lütfen kasada bekleyen, takmayacağınız tasarımlar tercih etmeyin." Günün her saatinde her ortamda size eşlik edebilen enerjinizi yükselten mücevherler takın. Mücevher bir nevi psikolojik terapi gibi bir şeydir.

Neden Lion Diamond ismini tercih ettiniz? Gücü simgelediği için.

Lion Diamond nasıl bir kadını hayal ederek tasarımlarını gerçekleştiriyor? Kendinden emin, ne istediğini bilen karakterli ve duygusu yüksek tasarımlar Lion kadınını temsil ediyor. Bu sebeple reklam filmimizde sloganımız da "LION... HER TARASIMI İLK VE SON".

Son olarak yeni yıldan beklentilerinizi ve dileğinizi öğrenebilir miyiz? Sağlıkla, huzurla, keyifle yaşayabilmek... Ülkece ekonomik ve sosyal sıkıntılarımızın olmadığı, birlik ve beraberliğimizin daim olduğu bir yıl diliyorum.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.