RÖPORTAJ: BADE ÇAKAR bade.cakar@sabah.com.tr
FOTOĞRAFLAR: KORAY IŞIK
Üniversitede tanışmalarıyla dostlukları başlamış İdil Yazar ve Merve Kotil'in... Merve Kotil başarılı bir yetenek ajansının sahibi, İdil Yazar ise herkesin hayranlıkla izlediği bir şef... Dostluklarının yanı sıra üç yıldır birlikte de çalışan iki arkadaş, şimdi de birlikte bir marka yarattılar. Marka kurma fikri tamamen çikolata tutkuları sayesinde olmuş. Hem 'benim kakaom' anlamına gelen hem de isimlerinden doğan 'Mi'Cao' adlı çikolata markası, keyifle hazırladıkları tariflerin ve uzun araştırmaların sonucu ortaya çıkmış. "Kendi damak zevkimizi yaratıcılık ile harmanladık" sözleriyle anlattıkları çikolatalarının yaratım sürecini konuşmak için bir araya geldiğimiz Merve Kotil ve İdil Yazar ile dostluklarından iş dünyasına, çikolata tutkularından gelecek planlarına kadar keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. Ayrıca çikolatalarının yaratım süreçlerine de tanık olduk.
Beraber yepyeni bir marka yarattınız. Mi'Cao çikolataları ile gurme dünyasına giriş yaptınız. Nasıl oldu marka yaratım süreci? Çikolata markası yaratmaya nasıl karar verdiniz?
İdil Yazar: Merve ile yaklaşık 3 senedir birlikte çalışıyoruz, aklımızda hep yeni bir girişim yapma fikri vardı. Ben çikolata kursundayken, kelimenin tam anlamıyla büyülendim. Türkiye'de marketlerde el yapımı tablet çikolata çok az var. Yurtdışı seyahatlerimizde de bu pazarın çok geniş bir pazar olduğunu fark ettik. Birlikte çalışmayı ve çikolatayı çok sevdiğimiz için, Mi'Cao'yu kurmaya karar verdik.
Merve Kotil: İkimiz de çalışıp üretmeyi çok seviyoruz. Ne yapıyorsak üstüne koyarak devam etmekten mutluluk duyuyoruz. Çikolataya daha özenle yaklaşıp hayata geçirmek istedik. Hedefimiz bir Türk markası olarak yurtdışına açılmak.
Peki, ortaklıktan öte iki yakın dostsunuz. Nasıl tanıştınız?
İdil Y: Birbirimizi üniversiteden beri tanıyoruz. Merve'nin yetenek ajansı var, benim de Youtube'da yemek kanalım. İş ilişkimiz böyle başladı. İlk tanıştığımız zaman da birbirimizi çok sevmiştik, sonra birlikte çalışmaya başladığımızda birbirimizi tamamlayan, çok uyumlu bir işbirliğimiz olduğunu fark ettik. Mi'Cao da birbirimize olan inancımızla doğdu.
Birbirinizi tek bir cümle ile anlatmanızı istesem ne derdiniz?
İdil Y: Merve'yi tek kelimeyle anlatmak çok zor (gülüyor)... Dürüst ve çalışkan derdim.
Merve: Hayat dengem (gülüyor).
Arkadaşlıkta ortak olma fikri bazen korkutucu olabiliyor. Ortak olarak nasıl bir denge kurudunuz aranızda?
Merve K: Ortaklık evlilik gibi. Birbirinizi tamamlayı biliyorsanız yola devam edebiliyorsunuz. Biz bu konuda çok şanslıyız. Yaptığınız işi severek yapmanız, çalıştığınız kişilerle mümkün oluyor.
İdil Y: İş bölümümüz var tabii. Aslında ortaklıktan önce birlikte çalıştığımız için birbirimizin huyunu çok iyi biliyoruz. Eksiklerimizi tamamlayan bir dengemiz var, ondan son derece keyifli ilerliyoruz.
İdil Hanım'ın mutfak olan ilişkisini bir şef olarak biliyoruz, sizin mutfakla aranız nasıl Merve Hanım? Kendisinden öğrendiğiniz püf noktaları oldu mu?
Merve K: Mutfak bana meditatif geliyor. Mutfakta ben istediğim zaman olmayı seviyorum. 3 senedir beraberiz, öğrenmezsem ayıp (gülüyor).
Mi'Cao ismi nereden geliyor?
Merve K: Yurtdışına açılma hedefimiz olduğu için isim konusunda global ve dinamik bir isim düşünmeye çalıştık. İspanyolca 'Mi' benim demek. 'Cao' bizim için kakaonun kısaltması. 'Benim Kakaom' üzerinden ilerlemiş olduk. Aynı zamanda 'Mİ' baş harflerimizi temsil ediyor. 'CAO'nun C ve A'sı da çocuklarımız Cem ve Ali'nin baş harfi.
İdil Y: Merve, İdil, Cem, Ali Ortaklığı (gülüyor). Merve'nin de dediği gibi isim sürecimiz uzun ama eğlenceliydi. Sabah karşı uykudan uyanıp birbirimize rüyamızda gördüğümüz isimleri mesaj atıyorduk. Daha sonra ortaya Mi'Cao çıktı. Çok içimize sindi. Genç ve dinamik olduğunu, bizi yansıttığını düşünüyoruz.
Mi'Cao çikolataların özellikleri neler?
İdil Y: En kaliteli hammaddeleri en lezzetli çikolata ile buluşturuyoruz. Bütün çikolatalarımız el yapımı, şeker ilavesiz ve sadece kakao yağı ile yapılıyor. Çeşitlerimiz farklı, eğlenceli ve yaratıcı.
Merve: Mi'Cao paketlemesinden, içeriğine kadar her zaman enlerini koruyacak bir marka.
Çikolata gerçekten hemen hemen herkes için ayrı bir yere sahip. Sizin çikolata ile aranız nasıl? Kendi damak zevkinizden yola çıkarak mı yarattınız çeşitlerinizi?
İdil Y: Kendi damak zevkimizi yaratıcılık ile harmanladık. Çikolata ile aram çok iyi. Ailem "çocukluğundan beri o kadar çok yedin ki, sonunda yediklerin bir işe yaradı" diyor (gülüyor). Ancak çikolata yemekten çok daha fazlası bence. İnsana içindeki çocuğu yaşatır, günlük koşuşturma arasında anın keyfini çıkarmanızı sağlar. Masumdur, eğlencelidir. Yerken en sevdiğiniz şarkıda dans ediyormuş gibi heyecan dolar, mutlu olursunuz. Bu yüzden çikolata, bana göre mutluluk dolu bir ruh hali.
Merve K: Ben çikolatanın en iyisini tercih ederim. O anın keyfini hakkını vererek çıkarmak isterim. Mi'Cao'da şu anda 5 farklı çeşidi var ama hedefimiz herkesin kendini bulacağı bir Mi'Cao'sunun olması. Ürün gamımıza her sene 4-5 yeni çeşit katmayı hedefliyoruz.
Eminim yeni lezzet keşfi, konu çikolata olunca çok keyifli oluyordur. Tarif yaratım süreci nasıl işledi?
İdil: Merve'yle büyük bir markete gittik. Çikolataya yakışacağını düşündüğümüz bütün meyveleri, baharatları, atıştırmalıkları aldık. Sonra mutfağa girdik ve başladık denemeye (gülüyor)...
Merve K: Denemeler bitince damak zevkine güvendiğimiz arkadaşlarımızla tadımlar yaptık.
Gelecek için planlar neler? Mi'Cao markasını nerelerde nasıl göreceğiz ileriki dönemde?
Merve K: Türk markası olarakglobal oyuncu olmak istiyoruz. İlk adım Türkiye'de el yapımı çikolata pazarında akla gelen ilk marka olmak ve her sene ürün gamımızı genişletmek. Mi'Cao Bebek Santral, Nişantaşı Şütte ile doğdu. Kanyon Souq, Bebek Fea yine bize inanan ilk lokasyonlarımızdan. Taze Mutfak ile devam ettik. Su an da Getir, Yemeksepeti, Banabi uygulamalarında varız. Son olarak 4 farklı Macro ile yolumuza devam ediyoruz. Online satışımıza da önem veriyoruz.