YAZI ŞERİF ERCAN
HONDA HR-V
Honda, 2050 'karbon nötr' hedefi doğrultusunda belirlediği 'Elektrikli Vizyon Stratejisi' kapsamında hibrit ürün gamını genişletmeye devam ediyor. Honda'nın ilk olarak 1998 yılında SUV segmentinin öncülerinden biri olarak satışa sunduğu HR-V modelinin üçüncü jenerasyonu, Honda'nın e:HEV logosu taşıyan üçüncü modeli olarak yollara çıktı. Yüzde 100 elektrikli araç sürüsüne en yakın deneyimi sunan ve Honda'nın C segmentindeki ilk hibrit modeli olan HR-V e:HEV, coupe SUV esintilerine sahip yalın çizgileri ve modern duruşu ile markanın tasarım felsefesini ortaya koyuyor.
Honda mühendisleri ve tasarımcıları tarafından 'Maksimum Insan, Minimum Makine' (M/M) ilkesine uygun olarak yenilenen HR-V e:HEV; 1.5 litrelik DOHC i-VTEC benzinli ve elektrikli iki ayrı motora sahip. Sürüş keyfini ve kalitesini artıran iç mekan genişliği, kapsamlı ve gelişmiş güvenlik teknolojileri, akıllı giriş, premium ses sistemi, elektrikli bagaj kapağı, ısıtmalı koltuklar ve direksiyon donanımları sunan araç, düşük yakıt tüketimi ile segmentinde öne çıkıyor. Sadece hibrit olarak satışa çıkan yeni nesil HR-V e:HEV, Advanced ve Style donanım seçeneği sunuyor.
Yeni modelle ilgili olarak, Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, "Elektrifikasyon stratejimizin önemli adımlarından biri olan HR-V e:HEV modelimiz ile Türkiye'de de önemli bir başarıya ulaşmayı hedefliyoruz" derken, Honda Türkiye Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer da sunları söyledi: "2021 bizim için bir başarı yılı oldu. Tarihi bir satış rakamına ulastık. Yeni yıla daha güçlü hazırlandık. Şimdi en önemli odak noktamız olan elektrifikasyon stratejimiz kapsamında yeni modelimizle yeni yıla başladık."