
'Hediye kişiye özel olmalı'

'Hediye kişiye özel olmalı'

Röportaj: Bade ÇAKAR
Fotoğraflar: Canan YETİŞTİ
Hediye seçerken yaşadıkları zor süreçten yola çıkarak 'Yılbaşı Alışveriş Günleri' etkinliğini yaratan Canan Köksal ve İris Behar, 'lüks alışveriş fuarı' olarak tanımladıkları etkinliklerini bu sene üçüncü defa Volkwagen Arena'da gerçekleştirecekler. Binlerce ziyaretçiyle birçok ünlü markanın bir araya geleceği Alışveriş Günleri'nin konuşmak için İris Behar ve Canan Köksal ile bir araya geldik.
İlk olarak sizi biraz tanıyabilir miyiz, bugüne kadar neler yaptınız?
Canan Köksal: Georgetown Üniversitesi'nde ekonomi, ardından Fransa'da işletme üzerine
yüksek lisans eğitimi aldım. Interbank ve Garanti Bankası'nda bir süre çalıştıktan sonra iş hayatıma Türk kahvesi ithalatı yapan aile şirketimizi devralarak devam ettim. Bunun yanı sıra Vera Wang davetiye ve hediye kartlarının Türkiye temsilciliğini yapıyorum ve İris ile beraber lüks tüketim sektörüne yönelik etkinlik ve organizasyon çalışmaları yaptığımız bir ortaklığımız bulunuyor.
İris Behar: Üsküdar Amerikan Koleji'nden mezun olduktan sonra Boğaziçi Üniversitesi'nde ekonomi ve işletme okudum. Hayatın her yönünde, özellikle de sofra tasarımı konusunda uygulamaya çalıştığım görsel ve estetiğe olan derin tutkum, beni bugünlere ve bu işe taşıdı. Kendimi sadece bir organizatör olarak değil, aynı zamanda 'dreamdesigner', yani rüyaları gerçekleştiren kişi olarak adlandırdım. Çünkü yapmaya çalıştığım aslında bu. Şirketimin ismi 'irisdreamdesigner' da buradan geliyor. Üç sene önce de Canan ile birlikte kurduğumuz lüks tüketim sektörüne yönelik, etkinlik şirketimiz 'Canan&İris Pop-upEvents' oluştu.
Pop-upEvents olarak ne tip etkinlikler düzenliyorsunuz?
Köksal: Pop-upEvents olarak farklı temalar altında değişik mekanlarda alışveriş etkinlikleri
düzenliyoruz. Amacımız, kişiler, ürünler ve alışveriş mekanları arasındaki etkileşimi artırmak. Özel günler öncesinde veya sezon başlarında, çeşitli tasarımcıları ve markaları bir araya getirip, ziyaretçilerimize keyif alabilecekleri ve aynı zamanda alışveriş yapabilecekleri ortamlar sunuyoruz.
Yılbaşı Alışveriş Günleri bu sene üçüncü kez düzenlenecek, bu etkinlikten biraz bahsedebilir misiniz?
Behar: Bu yıl üçüncüsünü gerçekleştireceğimiz Yılbaşı Alışveriş Günleri'nde, 9-10 Aralık tarihlerinde İstanbul Volkswagen Arena'da (Maslak Uniq İstanbul) ziyaretçilerimizle buluşacağız. Yılbaşı Alışveriş Günleri, yılbaşı öncesinde düzenlenen ve üst segment markaların katılımıyla seçkin bir müşteri kitlesini hedef alan bir alışveriş etkinliği. Doğru markalar ile doğru hedef kitleyi bir araya getirmeyi amaçladığımız Yılbaşı Alışveriş Günleri etkinliğini Doğuş Müşteri Sistemleri ile birlikte oluşturduk. Etkinliğimizi birçok seçkin markanın katılımı ve desteğiyle gerçekleştiriyoruz. Doğuş Grubu girdiği sektörlere yeni bir bakış açısı getiriyor. Bu güçlü işbirliğimiz sayesinde Yılbaşı Alışveriş Günleri, her yıl daha da büyüyen ve merakla beklenen perakende etkinlerinin arasına girmeyi başardı. ZUBİZU'nun ana sponsor, Crate and Barrel ve Volkswagen'in co-sponsor olduğu etkinliğin yeme-içme sponsorluğunu da Rezervin üstleniyor. Etkinliğe bu sene 6 bin kişinin ziyaret etmesini bekliyoruz.
'Hediye kişiye özel olmalı'

Bu kadar çok markayı nasıl bir araya getirdiniz? Katılmak isteyen markalar arasında siz seçim yapıyor musunuz?
Behar: Aslında Yılbaşı Alışveriş Günleri'ni 'Lüks Hediye Fuarı' olarak tanımlayabiliriz. Etkinliğimizden aylar önce, Yılbaşı Alışveriş Günleri'nde yer almasını istediğimiz tasarımcı ve markalarla görüşmelere başlıyoruz. Bu görüşme ve karar süreci boyunca ekip olarak titizlikle çalışıyoruz.
Köksal: Bizim seçtiğimiz markalar ve tasarımcılar olduğu gibi, direkt bize başvuran tasarımcılar ile de görüşebiliyoruz. Değerlendirme sürecimizden sonra, etkinliğimizde markalara ve tasarımcılara yer veriyoruz. Amacımız, etkinliğimizde doğru markaları, doğru müşteriler ile buluşturabilmek. Her yıl artan ziyaretçi sayısı ve alışveriş miktarı ile bu amacımıza ulaştığımızı söyleyebiliriz. Hem çalıştığımız markalar hem de etkinlik ziyaretçilerimiz her yıl heyecanla etkinliğimizi bekler hale geldiler.
Böyle bir etkinlik düzenleme fikri nasıl ortaya çıktı?
Behar: Yeni yıl yaklaştığı zaman ailemize ve dostlarımıza beğenecekleri hediyeler almak isteriz. Ailemize ve sevdiklerimize alınabilecek hediyeler farklılık gösterdiği için çoğu zaman yılbaşı hediyeleri seçerken telaşlı ve karar vermesi zor bir süreç yaşayabiliyoruz. Bu öngörümüz, Yılbaşı Alışveriş Günleri etkinliğinde yer almamıza büyük etkisi oldu.
Etkinliğin ilk düzenlenmesinden bugüne kadar nasıl bir süre geçti?
Köksal: Yılbaşı Alışveriş Günleri'nin ilkini Four Seasons Bosphorus'ta gerçekleştirmiştik. 2 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırlamıştık ve 90 adet üst segment marka etkinliğimizde yer almıştı. Etkinliğimizi ilk yaptığımız yıldan bu yana büyük bir ilgi gördük ve çok güzel sonuçlar aldık. Her geçen yıl ziyaretçi sayımız ve etkinliğimize katılmak isteyen marka sayısı artıyor. Geçen yıl ise Raffles Istanbul Zorlu Center'da düzenlediğimiz etkinlikte iki günün sonunda 4 binin üzerinde ziyaretçi sayısına ulaşmış ve 100'ün üzerinde marka katılım göstermişti. Yılbaşı Alışveriş Günleri'nin bu yıl üçüncüsü gerçekleştiriyoruz. 9-10 Aralık tarihlerinde Volkswagen Arena'da / (Maslak Uniq İstanbul'da) ziyaretçilerimizle buluşacağız.
'Yılbaşı Alışveriş Günleri'nin hazırlık süreci nasıl geçiyor?
Köksal: Son derece keyifli... Çok yoğun bir dönemden geçiyoruz. Ancak sevdiğimiz işi yapmak,
harika işler çıkartan markalarla iş birliği içinde olmak bizi çok mutlu ediyor.
'Hediye kişiye özel olmalı'

Yılbaşı döneminde bu tarz etkinliklerin sayısı artıyor. Yılbaşı Alışveriş Günleri'nin diğerlerinden ne gibi farkları var? Bu etkinlik sadece alışverişten oluşmuyor sanırım; bir takım farklı çalışmalar da yapılıyor. Bunlardan bahsedebilir misiniz?
Behar: Yılbaşı Alışveriş Günleri'ni sadece sıcak satışın olduğu bir platform olarak konumlandırmıyoruz. Alışveriş olanaklarının yanında yeni ürün lansmanlarının yapıldığı, kültür ve sanat aktivitelerinin yer aldığı bir etkinlik. Etkinliğimizin içerisinde ziyaretçilerimizin gün boyunca keyifli vakit geçirebilmeleri önceliklerimiz arasında yer alıyor. Bu nedenle etkinlik içerisinde sosyalleşebilecekleri yeme-içme mekanlarına da her yıl yer veriyoruz. Etkinliğimizi renklendirmek adına iyi müzik ve iyi yemeğin yanı sıra 'happy hour' aktiviteleri kattık. Bu sene etkinliğimizde Cafe di Dolce Patisserie, La Petite Maison ve Gram ile bir araya geliyoruz. Yemekleriyle, yılbaşı süslemeleriyle, samimi ve enerjik ortamlarıyla organizasyonumuza gelen ziyaretçilerimize farklı bir deneyim yaşatmayı hedefliyoruz. Diğer taraftan kültürsanat aktiviteleri ile de etkinliğimizi destekliyoruz. Türkiye'nin en önemli sanatçıları ile çalışan Galeri Merkur'un Ara Güler fotoğraf sergisini de etkinliğin sanat koridorunda ziyaretçilerle buluşturuyoruz.
Yılbaşı Alışveriş Günleri'ne giriş nasıl oluyor, biletleri nerede satılıyor?
Behar: Bu yıl etkinliğimizin biletleri Biletix üzerinden kasım başı itibariyle satışa çıktı. Ayrıca biletlerimiz etkinlik günü mekan girişinde de satılacak.
Neden Volkswagen Arena seçildi?
Köksal: Her geçen yıl ziyaretçi sayımız ve etkinliğimize katılmak isteyen marka sayısı artıyor. Bu yıl artan talep doğrultusunda daha geniş bir alana geçme kararı aldık. 150 markayı etkinliğimizde ziyaretçilerimizle buluşturuyor olacağız. Bu yılki etkinlik mekanı olarak seçimimiz, farklı konfigürasyonlar ve kullanım alanlarıyla çeşitli içeriklerdeki etkinliklere ev sahipliği yapan Volkswagen Arena.
Yılbaşı için hediye alışverişi yaparken siz nelere dikkat edersiniz?
Köksal: Hediye seçerken kişiye özel olmasına ve beni yansıtmasına özen gösteririm. Ayrıca yakınlarıma yılbaşı hediyeleri alırken sunuma da çok önem veririm. Perakende şirketlerimiz paketleme konusunda maalesef zayıf. Bu nedenle çoğunlukla hediyelerimi kendim paketler, üzerine de özel bir not yazarım. Yabancı dostlarıma hediye alıyorsam özellikle Türk sanatçıları tercih ediyorum. Çünkü birçok Türk sanatçı Osmanlı İmparatorluğu'nun zengin kültür mirasını modern yorumuyla günümüze taşıyor. Örneğin, Serenk'in lale desenli masa örtüsünü geçen sene İngiliz bir arkadaşıma hediye ettim ve çok beğendi.
Behar: Yılbaşı için hediye alışverişi yaparken, dikkat ettiğim en önemli husus, hediyemin kişiye özel bir seçim olması ve hediyeyi vereceğim kişiyi yansıtmasıdır. Hediyeyi seçtikten sonra, paketlenmesiyle ilgilenmeye başlarım. Evimde bir dolap sadece hediye kağıtlarına, kutularına ve kurdelelerine ayrılmıştır. Maalesef dükkanlarımızı bu konuda eksik görüyorum ve her gittiğim ülkeden bol bol değişik ve hoş hediye paketleme malzemeleri topluyorum. Yılbaşı yaklaşırken aileme ve arkadaşlarıma aldığım hediyeleri evimde bir ağacın altında toplarım. En dikkat ettiğim şey ise, paketlerin ortak bir tema ve renk ahengi içerisinde olmasıdır. Her hediyenin üzerine, kendi ismime özel yaptırdığım, Canan'ın ithal ettiği Vera Wang kartları iliştiririm.
Bunun dışında farklı projeleriniz var mı?
Behar: Doğuş Grubu'nun bazı şirketleri ile başlamış olduğumuz etkinlik ve organizasyon aktivitelerini yine onlarla ve yeni markaları ile beraber; içine sanat, yeme-içme ve müzik gibi öğeler katarak daha genişletme üzerine çalışmalar yapıyoruz. Amacımız alışverişi eğlenceyle, eğlenceyi de alışverişle destekleyerek katılımcılar için değerli ticaret ortamları yaratmak.