‘Eksikliğini hissettiğim şeyleri markamda topladım’: Deniz Marşan

‘Direct Message’ adlı mayo ve bikini markası yaratan Deniz Marşan ile moda yolculuğunu ve yeni markasını konuştuk

‘Eksikliğini hissettiğim şeyleri markamda topladım’: Deniz Marşan

Room Teşvikiye'nin kurucu ortaklarından ve Türkiye'ye stil danışmanlığı kavramını getiren isimlerin başında gelen Deniz Marşan, farklı stili, başarılı işleri ve pozitif enerjisiyle dikkat çeken bir isim. Dizi sektörüne styling mantığını getiren, başarılı tasarımcıların halkla ilişkileriyle ilgilenen Marşan, bu sefer moda sektörünün farklı bir tarafına geçti. Tasarımcı olmak gibi bir derdi olmadığını söyleyen Deniz Hanım, sadece kendi stiline uygun mayo ve bikinileri bulmak için girdiği yolu 'Direct Message' markası ile noktaladı.

Her biri birbirinden özel, el yapımı detaylara sahip mayo ve bikiniler yaratan Marşan, koleksiyonunu hazırlarken rahatlığı ve farklılığı ön plana koymuş. Tanıtıldığı anda bohem çizgileriyle beğenileri toplayan Direct Message'ı konuşmak için Deniz Marşan ile bir araya geldik. Hem tasarım yolundan gitme nedenini hem de markasını konuştuk.

Türkiye'de stil danışmanlığını başlatan ilk isimlerden birisisiniz. Kendi markanızı yaratmaya nasıl karar verdiniz?

Deniz Marşan: 'Direct Message'ı tasarımcı olmak ya da bir marka oluşturmak için yaratmaya karar vermedim. Sadece kendime göre mayo ve bikini bulamadığım için çıktığım bir yoldu. Kısaca 'Direct Message'a da bu şekilde karar verdim.

Peki, bu mayo ve bikini ihtiyacınız yeni çıkan bir durum mu oldu? Yoksa uzun zamandır bu aklınızın bir köşesinde miydi? Neden bu projenizi şimdi gerçekleştirdiniz?

Marşan: Dediğim gibi uzun zamandır aklımda olan bir şey değildi. Mayo konusunda kendime uygun bir model bulmakta çok zorlanıyordum. Hep yurtdışı seyahatlerimde alışveriş yapıyordum. Sonra dedim ki; "Neden Türkiye'de benim tarzımda olan ve istedikleri mayo modellerini zor bulanların rahatlıkla ulaşabileceği bir mayo yapmayayım?". Karar verme ve başlama sürecim çok hızlı gelişti yani.

Giyime göre mayo daha sezonluk bir ürün ve daha riskli olabilir. İleride bu yaratım açısından bir sorun yaratabilir mi?

Marşan: Ben bu yola satış odaklı, herkes şık davetlerde benim tasarımlarımı giysin ya da tasarımcı olmak adına çıkmadım. Sadece kendi zevkim için bir şey yapmak istedim ve bu yüzden de swimwear markamı kurdum.

Giyime göre mayo daha sezonluk bir ürün ve daha riskli olabilir. İleride bu yaratım açısından bir sorun yaratabilir mi?

Marşan: Ben bu yola satış odaklı, herkes şık davetlerde benim tasarımlarımı giysin ya da tasarımcı olmak adına çıkmadım. Sadece kendi zevkim için bir şey yapmak istedim ve bu yüzden de swimwear markamı kurdum.

Peki, kendi mayo tarzınızdan bahsedelim. Direct Message markanızın ilk koleksiyonu nasıl ürünler içeriyor?

Marşan: Sırtı lastikli olan modelim Upwind; bir deniz sporları bikinisi. Kite gibi dinamik ve zorlu sporlarda vücudu efektif saran ama görüntüde de iddiali olan bir model. Çoban dikiş detaylı modelin adı Yuppie; bu bikinin renkli dikişleri tek tek ev kadınları tarafından elde işlendi. Diğer bir Hippie modelim ise adından anlaşılacağı gibi son derece asi ama bohem, bu modeli bol vücut aksesuarları ile kombinledim.

İşlemeli olan modelimin ismi ise Spirited Away; işlemelerin tasarımı yapıldıktan sonra kasnakta yapıldı ve elde dikildi, ciddi bir el işçiliği var yani. Örgülü olan Endless modelimin de örgüleri elde yapıldı ve sonra birleştirildi. Son olarak tek mayo modelim; Bornfire ismi sizi yanıltmasın ateşli bir mayo ama seksiliği ile ön planda olmak istemeyen kadının iddiasını yansıtacak kadar farklı bir model.

İsim olarak 'Direct Message'ı seçme nedeniniz neydi? Bu isim neyi simgeliyor?

Marşan: İnstagram'da devamlı bana "DM (direct message) attım bakar mısın?" diye yazanlar oluyordu. Ben de bunu anlamıyordum, sanki adımın ve soyadımın kısaltmasını söylüyorlar sanıyordum. Bunu bilen arkadaşlarımla senelerce güldük bu duruma. Ben mayo markası kurmaya karar verince isminin Deniz Marşan olmasını istemedim. Çok yakın arkadaşım Mehmet'de "O zaman DM de Direct Message olsun" dedi ve öyle çıktı. Sonra bunu geliştirdik her bir mayoya isim verdik, hepsinin bir mesajı oldu.

Markayı yaratma kararınız hızlı oldu. Peki, tasarımların hazırlanma ve tasarlama süreci nasıldı?

Marşan: Hazırlanma süreci normal mayo üretimine göre daha uzun sürdü. Çünkü tasarımların hepsi 'hand made' olduğu ve teker teker elde işlendiği için üretimi ve koleksiyonun tamamlanması yaklaşık yedi, sekiz ay sürdü.

Tasarımlar tamamen size mi ait yoksa bir ekiple çalışıyor musunuz?

Marşan: Tasarımların modelleri sadece bana ait ama bana yardım eden tabi ki ekip arkadaşlarım var. Zaten biz 'Room' olarak kocaman bir aileyiz. Bu yüzden de bu süreçte arkadaşlarım bana destek oldular ve hiç yalnız bırakmadılar.

Tasarımlarınızı yaratırken kendi isteklerinizden ve stilinizden etkilendiğinizi söylediniz. Peki, başka ilham kaynaklarınız oldu mu? Tasarımlarınızda hangi unsurlara dikkat ettiniz?

Marşan: Şimdiye kadar içinde rahat ettiğim ve severek giydiğim mayo ve bikinilerimin hepsinden ilham aldım. Ben plajda günü dolu dolu yaşayan biriyim. Bu yüzden de giydiklerimin içinde kendimi rahat hissedeceğim ve bana her koşulda eşlik edebilecek modeller olmasına dikkat ederim. Kendi tasarımlarımda da bunlara dikkat ettim.

Sizce mayo tasarımında genelde gözden kaçan detaylar neler?

Marşan: Bu konuda bence kalıplar gözden kaçan en büyük unsur. Türkiye'de genellikle şık görünmek için bikini üretiliyor. Spor yaparken giyinilebilecek bikini bulmak çok zor mesela. Ben bikini konusunda arayıp eksikliğini hissettiğim her şeyi Direct Message'da toplamaya çalıştım.

Kıyafet tasarımına göre mayo ve bikini daha kısıtlayıcı bir alan gibi görünüyor. Yeni koleksiyonlarda fikir bulmakta zorlanma ihtimalinden korkmuyor musunuz?

Marşan: Korkmuyorum çünkü bana göre plajda ihtiyaç hep aynı kendini iyi hissetmek ve rahatlık. Bu yüzden bir sonraki Direct Message koleksiyonu da yine içinde rahat edeceğimiz bütün gün enerjimizi yansıtacak modellerden oluşacak.

Yeni sezonda plajlarda hangi trendler hakim olacak?

Marşan: Bence plajlarda artık bohem tarzları çok göreceğiz. Rahat ama iyi gözüken gömlekler, bütün gün koşturmamıza eşlik edecek mayolar ve aksesuarlar olacak.

Beachwear'e karşı büyük bir ilgi oluşmaya başladı. Birçok markanın yanı sıra bununla uğraşan tasarımcılar da çoğaldı. Sizce bu ilginin nedeni ne?

Marşan: Herkes benim gibi çıkmış olabilir yola (gülüyor). Bunun yanında artık yazın insanlar bütün günlerini plajda geçiriyorlar. Kimimiz güneşlenerek, kimimiz kite yaparak ya da akşamüstü bir happy hour'a katılarak... Ne yaptıkları önemli değil önemli olan bir şekilde plajda geçirilen vakit uzadı. Bu yüzden de plaj giyimi için alternatif olması ve üretilmesi bence çok normal.

Bu alanın gelişmesi, kendisine özel trendlerin çıkmasına da neden oldu. Giyimde olduğu gibi burda da tercih hataları yapılıyor. Sizce, kadınlar, bikini veya mayo alışverişinde nelere dikkat etmeliler?

Marşan: Bence en başta kendilerini, içinde iyi hissedecekleri modelleri seçmeye dikkat etmeleri lazım. Seksi görünme amacı olmadan sadece hissettikleri ruhu taşıyacak mayolar seçmeliler. Bunun yanında kumaş kalitesi ve üzerine oturan kalıp seçimi mayo alışverişinde en önemli unsurlardan biri bence.

Uzun süredir moda ile iç içesiniz tasarımcılarla beraber çalışıyor onların PR'ını yapıyorsunuz. Peki, işin öbür tarafına geçince tasarımcı olmak nasıl bir his oldu sizin için?

Marşan: Ben hiç kendimi tasarımcı gibi hissetmiyorum. Sadece herhangi biri mayolarım hakkında yorum yapınca çok mutlu oluyorum, çok dikkatli dinliyorum. Bu durumun bana kattığı en önemli his bu.

Eminim, tasarımcıları müşteriyle bir araya getirmeniz de size farklı bir tecrübe katmıştır. Müşterinin ihtiyacını daha iyi anlıyor olabilir misiniz?

Marşan: İnsanları tanımak beklentilerini bilmek tabi ki çok önemli ama ben ilk koleksiyonum için en azından kendimce eksikliğini gördüğüm şeyleri yaptım. Geri dönüşler oldukça, bir sonraki koleksiyonlara bunları da yansıtabilirim.

Kendi markanızın yanı sıra Room Teşvikiye showroomunuz ile PR işine devam ediyorsunuz. İkisini bir arada yürütmek zor olmayacak mı?

Marşan: Dediğim gibi biz Room olarak büyük bir ekibiz Direct Message'ın getirdiği ayrı bir sorumluluk var tabii ama hepsi birlikte şu ana kadar rahatlıkla yürüyor.

Giyime yönelmeyi düşünüyor musunuz?

Marşan: Hayır benim için sadece şuan swimwear markası olarak kalmak var, giyime yönelmeyi hiç düşünmüyorum.

Haber: BADE ÇAKAR
Fotoğraflar: KORAY IŞIK

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.