ŞERİF ERCAN serif.ercan@sabah.com.tr
Formula E'deki zaferleriyle ünlenen DS Automobiles, premium B-SUV segmentindeki yüzde 100 elektrikli ilk araç olan DS 3 CROSSBACK E-TENSE için sipariş almaya başladı. DS 3 CROSSBACK E-TENSE, DS Automobiles'a özgü tasarım anlayışı ile heyecan uyandıran bir performans sunuyor. Araçta, 136 HP (100kW) güç ve 260 Nm tork üreten bir elektrik motoru görev yapıyor. Sistem 50 kWh kapasiteli lityum-iyon batarya ile besleniyor ve fren anında enerji geri kazanımı ile destekleniyor. 320 km (WLTP) ve 430 km (NEDC) elektrikli menzil sunan otomobil 0'dan 50 km/sa hıza sadece 3.3 saniyede ulaşarak etkileyici bir performans sunuyor. Kompakt batarya kitinin merkezi ve alçak konumu kadar eş değer DS 3 CROSSBACK'e göre bileşenlerde elde edilen 50 kg ağırlık tasarrufu sayesinde üstün sürüş dinamikleri ortaya çıkıyor.
DS 3 CROSSBACK E-TENSE, sürücüye Eko, Normal ve Spor olmak üzere üç farklı sürüş modu sunuyor. 100 kW'lık hızlı şarj özelliği dakikada 9 km'lik şarja imkan tanırken yüzde 80 şarj için 30 dakika yeterli oluyor. Bataryayı evde şarj etmek üzere DS, üç fazlı 11 kW gücündeki şarj ünitesi ile sadece 5 saatte ve tek fazlı 7.2 kW gücündeki şarj ünitesi ile 8 saatte yüzde 100 şarj eden DS Smart Wallbox sunuyor.
DS Automobiles, aynı zamanda DS 3 CROSSBACK E-TENSE'i destekleyen ve tamamlayan bir dizi hizmet de sunuyor. Örneğin 'MyDS' uygulaması ile, şarj durumlarını ve kabin sıcaklıklarını uzaktan yönetebiliyorsunuz. 'Charge My DS Pass', kullanıcının aracıyla uyumlu elektrikli şarj noktalarını bulmasını ve bunlara erişmesini sağlarken 'DS Trip Planner' da aracın menzilini analiz ederek kullanıcı için ideal rotayı alternatifleriyle birlikte oluşturuyor. Böylece kullanıcı şarj süresi de dahil olmak üzere yolculuğunun süresini ve güzergahını bilerek yola çıkabiliyor.
Pazardaki ilk yüzde 100 elektrikli premium B-SUV olan DS 3 CRO SSBACK E-TENSE, DS Automobiles tasarım imzasına sahip şık bir gövdede tamamen elektrikli bir performans sunuyor.
DS 3 CRO SSBACK E-TENSE'in sürüş modları, Formula E'den elde edilen bilgi birikimi ve deneyimin yansıması olan iki farklı enerji kazanım çözümüyle destekleniyor. Sürücü bunları yönetebiliyor.