"Desen hayatımın ayrılmaz bir parçası"

Türkiye’deki çanta tutkunlarının beğenisini kazanan genç marka Fonfique, yurtdışında da dikkat çekmeyi başardı. En son Paris’teki Le Bon Marche’da tasarımları satılmaya başlayan markanın genç kurucusu ve tasarımcısı Ceylan Kolat ile evinde bir araya geler

"Desen hayatımın ayrılmaz bir parçası"
Röportaj: Gülçin İşler FIRAT
Fotoğraflar: Şeref YILMAZ


Desenlere odaklanarak kurduğu markası Fonfique ile çanta tutkunlarının beğenisini kazanan genç tasarımcı Ceylan Kolat, henüz yolun çok başında olmasına rağmen moda dünyasında adından söz ettiriyor. Robert Kolej'den mezun olduktan sonra Milano'da Instituto Marangoni'de moda tasarım bölümünde eğitim alıp, Instituto Europeo di Design'da illüstrasyon bölümünden mezun olan Kolat, Londra'da Central Saint Martins'te programlara katılmış ve farklı tasarımcılarla da çalışma fırsatı yakalamış. Uzun yıllar Milano ve Londra'da yaşadıktan sonra İstanbul'a dönerek 2014 yılında kendi markasını kurarak hayallerini gerçekleştirme yolunda ilk adımı atan genç tasarımcı Ceylan Kolat ile bir araya gelerek marka yaratım sürecini konuştuk.

Marka yaratma hikayeniz nasıl başladı ve nasıl bir yaratım süreci geçirdiniz?
Üniversiteden beri aklımda olan bir şeydi ancak biraz iş deneyimim olana kadar bekledim. Hazır olduğuna inandığımda çalışmalara başladım ve böylece ilk koleksiyonumu çıkardım. Nasıl bir ürün gamıyla başlayacağıma ve üretim sistemini nasıl kuracağıma karar vermek ise işin en zor kısmı oldu.



Kendi markanızı yaratmanın zorlukları neler?
Bir risk alıyorsunuz ve yaptıklarınızı beğeniye sunuyorsunuz. Özellikle ilk dönem bir tasarımcı olarak oldukça duygusal günler geçirdim. Onun dışında, üretim her zaman için sancılı bir süreç. Ürün ortaya çıktıktan sonra ise pazarlama ve satış kısmı geliyor. Bu da tasarım ve üretim kadar önemsenmesi gereken bir aşama.

Markanızın adı neden Fonfique?
Aile arasında takma ismim 'Fonfik Hanım'dı. Buradan yola çıktım ve tasarımlarımın tarzıyla da uyumlu olduğunu düşündüm. Fonfique nasıl bir marka, kime hitap ediyor? Renkli ve dinamik bir marka. Benim çizerken, beraber çalıştığım ekibin de hazırlarken heyecan duyduğu genç bir oluşum. Desenlerden keyif alan, hayatına biraz daha renk eklemek isteyen, keyifli ve hayat dolu bir kadına hitap ediyor.

Ürün gamınızı neler oluşturuyor, yeni eklenecek ürünler olacak mı?
Koleksiyonlarımız genelde küçük aksesuarlardan oluşuyor. Makyaj çantası, portföy, saplı küçük çantalar, cüzdan, kartlık vs. Her sezon yeni ürünler ekliyoruz. Mesela önümüzdeki sezon bilgisayar çantaları geliyor.

Tasarımlarınızı nasıl tanımlıyorsunuz?
Kolaylıkla hayatınızın bir alanında yer alabilen, görenlere mutluluk vermeyi amaçlayan, ister plajda, ister toplantıda, ister alışverişte size eşlik edebilen küçük tatlılıklar topluluğu.

Fonfique'i diğer markalardan ayıran özellikler nelerdir?
Desenlerinin dili ve renk kombinasyonları kendini ayrıştıran bir özellik olabilir. Üzerinde çalıştığımız tasarımlara sadece bir ürün olarak bakmıyorum, o desenin bana ve görenlere hissettirdikleri, eline alınca surat ifadeleri vs. hepsini önemsiyorum.

Desen tasarımcısı olduğunuza göre çok renkli bir dünyanız var. Desenler, renkler sizin için ne ifade ediyor?
Renk ve desen benim hayatımın ayrılmaz bir parçası. Güzel renk kombinasyonları gördüğümde farkında bile olmadan ilham aldığımı hissediyorum. Koleksiyonlarımda hiç kullanmadığım bir sürü çizimim var. Bir şeyler karalamaktan bile keyif alıyorum.

Ürünleriniz nerelerde müşteri kitlesiyle buluşuyor?
Yurtiçinde Vakkorama'larda, Souq, Mae Zae, Informal gibi butiklerde ve Bebek'teki kendi showroom'umuzda satılıyor.

Yurtdışında markanızın bilinirliği nasıl?

Geçen yıl yurtdışındaki fuarlara katılmaya başladık. Şimdilik Fonfique'ler 10 ülkede daha satılıyor. Ağırlıklı olarak Avrupa ve Orta Asya ülkelerinde satışımız var.

En son ürünleriniz Le Bon Marche'da satılmaya başladı, nasıl oldu? Ne hissediyorsunuz?
Katıldığımız fuarda standımıza gelip çantaları incelediler ve döner dönmez siparişlerini geçtiler. Tabii ki bu kadar eski ve prestijli bir mağazada ürünlerimizi satmak bizim için hem gurur hem heyecan verici oldu.

Kendinizi Türk moda dünyasında nerede görüyorsunuz? Tasarımlarınıza ilgiyi nasıl buluyorsunuz?
Türkiye'de son yıllarda birçok başarılı yeni marka oluştu. Yurtdışında da bizi güzel bir şekilde temsil eden bütün markalarla kendi adıma gurur duyuyorum. Fonfique'in moda dünyasında nerede olduğunu hiç düşünmedim açıkçası ama kendi yolumuzda her attığımız adım benim için çok değerli. Çok şanslıyız ki, şu ana kadar yaptığımız işlere hem yurtiçinde hem yurtdışında güzel geri dönüşler aldık. Umarım ileride daha fazla kişiye ulaşma şansımız olur.



Markanızla ilgili gelecek planlarınız neler?
Ürün gamını geliştirmeyi ve yurtdışında daha fazla satış kanallarına ulaşmayı amaçlıyorum. Ayrıca bir desen markası oluşturmayı hedeflediğimiz için desenlerimi başka malzemeler üzerinde de kullanmayı düşünüyorum.

Fonfique yeni sezonda neler göreceğiz?
Fuşya ve toprak tonları, kırmızılar öne çıkıyor. Egzotik kuşlar, Çin esintileri var.

İş dışında neler yapıyorsunuz? Kendinizi nasıl besliyorsunuz?
Vakit bulabildikçe seyahat etmeyi seviyorum. Sergi, film, kitapçılar beslenme noktalarım. Kapalıçarşı'da dolaşmaktan, fikirlerine önem verdiğim insanlarla derin sohbetlere girmekten keyif alıyorum. Yaz aylarında Bodrum'da dinlenmeyi kış aylarında ise Londra'da zaman geçirmeyi seviyorum.
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.