Röportaj: Bade Çakar
Fotoğraf: Lara Sayılgan
Saç:Burhan Çılgın
Makyaj: Ali Rıza Özdemir
Mekan: The Stay Bosphorus
Türk modasının önemli isimlerinden Cengiz Abazoğlu, moda sektörünün en uzun soluklu işbirliğini adL markası ile birlikte gerçekleştiriyor. 147 parçadan oluşan 'Wonderland' adlı 2019 ilkbahar-yaz koleksiyonunun reklam yüzü ise güzel oyuncu Nur Fettahoğlu oldu. Abazoğlu ile bir araya gelerek, yılların güçlendirdiği işbirliğini, yeni koleksiyonunun özelliklerini ve Nur Fettahoğlu ile gerçekleşen çekimin detaylarını konuştuk.
Uzun yıllardır adL ile işbirliği içerisindesiniz. Genelde bu kadar uzun süren işbirlikleri yok. Sizi markayla birbirinize bu kadar güzel bağlayan unsurlar neler oldu?
2011 yılından beri birlikte çalışıyoruz adL ile. Ana fikir onlardan gelmişti, bir araya geldiğimizde o kadar sıcaklık oldu ki sanki 40 yıldır tanışıyor gibiydik. Ortak kararda buluştuğumuz fikrimiz de çok fazlaydı. Kişisel ilişkilerimiz bir yana her şeyden önce adL çok güçlü bir Türk markası, yerli üretim yapıyor ve sadece Türkiye'de değil, birçok ülkede de Türkiye'yi temsil ediyor. Hayal ettiklerimin karşılığını da bana veriyor. Müşterilerimizin adL+Cengiz Abazoğlu koleksiyonlarına ilgisi de bunca yıldır bir an olsun azalmadı. Herkesin mutlu olduğu bir işin içinde olmak böyle uzun soluklu oluyor ve bizi birbirimize bağlıyor bence...
Kadınların adL + Cengiz Abazoğlu koleksiyonlarını bu kadar sevmelerinin nedenleri sizce nedir?
Bu işbirliği, hem Cengiz Abazoğlu hem adL'nin gücü, yılların deneyimi, tecrübesi ve vizyonuyla oluşuyor. Herhangi bir parça gerek kalıbı, dikişi, gerek kumaşı ve detaylarıyla daha askıdayken bile kendini fark ettiriyor ki bunu üzerinizde de görmek istiyorsunuz. Koleksiyon belirli bir dengeyle oluşturuluyor; hem gece hem gündüz stiliyle fark yaratmak için alternatiflerimiz mevcut. Ulaşılabilir fiyatlara, bu kalitede özel koleksiyonlara sahip olmak bence her moda tutkunu kadının hayalidir. Biz de bu hayali gerçekleştirdiğimiz için çok sevdiklerini düşünüyorum.
Yeni koleksiyonunuzu anlatabilir misiniz? Hangi detaylar ön planda?
İlkbahar-yaz koleksiyonumuzun adı 'Wonderland' ve 147 parçadan oluşuyor. Doğanın uyanışı gibi, bizim enerjimizin baharın gelmesiyle yeniden yerine gelmesini ifade ediyor. Koleksiyonda kelebekler uçuşuyor ve koleksiyondan herhangi bir parçayı giydiğiniz anda gerçekten kendinizi 'Harikalar Diyarında' hissediyorsunuz (gülüyor)... Alışık olduğumuz dantel, fırfır, işleme, payet gibi detaylar yine ön planda. Gerçekten renkli, enerjik, giydiğiniz an iyi hissettiren, gündüz-gece fark yaratacak hem trendy hem zamansız tasarımlar yer alıyor.
Bu koleksiyonu yaratırken ilhamınızı nereden aldınız?
İlhamımı tam anlamıyla koleksiyona da adını veren 'Wonderland'dan aldım. Hepimiz kimi zaman hayalimizde canlandırdığımız, bizi çok mutlu eden, iyi hissettiren, içinde olmak istediğimiz o büyülü diyarda olmak istemiyor muyuz? İşte benim ilhamım da burdan başladı. Kelebeklerin uçuştuğu, renklerin dans ettiği, detayların büyülediği bir koleksiyon yaratmak istedim.
Tasarımlarınızın 'olmazsa olmaz'ları var mı?
Hem trendy hem zamansız olması... İkili 'crop top' takımlar, asimetrik kesimler, gündüzden geceye kurtarıcı elbiseler her sezon mutlaka var.
Başka bir markaya koleksiyon hazırlarken nelere dikkat ediyorsunuz? Kendi markanıza tasarladıklarınızdan daha farklı bir süreç mi oluyor?
Ben kişiye özel tasarım yapıyorum ağırlıklı olarak. adL işbirliği ise benim herkese ulaşmamı sağlayan tasarımlardan oluşuyor. Ofiste, günlük bir davette, gece davetlerinde hatta plajda giyilebilecek alternatifler bulunuyor. Ancak çalışma şekli hiçbir şekilde değişmiyor. Sonuçta adL ile olan koleksiyonda da benim imzam yer alıyor. Benim çalışma disiplinim, takibim, detaycılığım, mükemmelliyetçiliğim içinde olduğum her işte aynı şekilde kendini gösteriyor.
Bu koleksiyonunuzun tanıtımı için Nur Fettahoğlu ile çalıştınız. Nasıl bir çalışma oldu? Kendisiyle çalışmak nasıldı?
Çok profesyonel bir ekiple, çok güzel bir çalışmaya imza attığımızı düşünüyorum. Nur, çalışması çok kolay bir insan. En önemlisi bizim ne istediğimiz konusunda iyi bir dinleyici ve ortak karara saygı duyan bir isim. Hızlı, mood'u hiç düşmüyor ve bir model gibi poz veriyor. Bu da zaten bence karelere de yansıdı. Tüm ekip sanki çekim için değil de, eğlenceli bir gün geçirmek için buluşmuşuz gibiydik.
Koleksiyonlarınızı tanıtacak isimlerle bir araya gelirken nelere dikkat ediyorsunuz?
Tabii ki hem benim hem adL tarafının belirli kriterleri var. Burada en önemli adım, bizim koleksiyonumuzu ve hikayemizi yansıtabilecek biri olması... Mesela dönemin çok popüler ismi olup, günlük stilinde çok vamp giyinen ya da görünüm ve duruş olarak çok sert mizaçlı biriyse sırf popüler diye kelebekler içinde tasarımlarla 'Wonderland' koleksiyonunu tanıtsın istemeyiz. Konuyu bütün olarak ele alıp, tanıtacak isme öyle karar veriyoruz; sırf popüler, sırf çok güzel, sırf çok şık diye değil...