İstanbul'da moda rüzgarı esti
HAZIRLAYAN: BADE ÇAKAR bade.cakar@sabah.com.tr
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, geçtiğimiz hafta gerçekleşti. Birçok başarılı tasarımcı ve moda markası 2020 ilkbahar-yaz koleksiyonlarını sundu. Yazı adeta atmosferi ile konuklarına tanıtan Mehtap Elaidi'nin mekan tercihi ise Sakıp Sabancı Müzesi oldu. Özlem Süer ise yine couture kalitesinde oldukça yüksek enerjili ve hareketli bir koleksiyonla moda tutkunlarının karşısına geçti. Her sezon koleksiyonlarıyla olduğu kadar, hikayeleri ve seçtiği defile mekanlarıyla da dikkat çeken başarılı tasarımcı Şansım Adalı, Sudi Etuz markasının yeni koleksiyonunu, yine farklı bir atmosferde Unkapanı Plakçılar çarşısında tanıttı. Londra Moda Haftası'nda sonra İstanbul Moda Haftası'nda da yeni koleksiyonunu sunan DB Berdan, cinsiyet, cinsel yönelim, ırk ve diğer öğelerle ayrışmayan, eşfikirli bireyleri aynı çatı altında toplamaya devam etti. 10. Yılını kutlayan Gül Ağış'ın kurucusu olduğu Lug Von Sİga markası ise konuklarını Venedik Sarayı'nın eşsiz atmosferinde karşıladı. Ünlü tasarımcıların aylarca üzerinde çalıştığı tasarımlar moda tutkunlarının beğenisine çıkarken, haftanın en dikkat çeken isimleriyle de bir araya geldik ve koleksiyonlarını bizler için anlatmalarını istedik.
2013 yılında beri Mercedes-Benz'in desteğiyle devam eden Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul'un 14. sezonu için MBFWI Kreatif Direktörü Güneş Güner'den bu sezon neler olacağını, moda haftasının önemini ve dünyadaki etkisini öğrendik. Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan da Mercedes-Benz'in 6 yıldır süren işbirliğini, marka olarak bu sezon destekledikleri sanatçıyı ve nedenini anlattı.
Şükrü Bekdikhan - Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul bizim için yaratıcılığın ve yenilikçi bir vizyonun Mercedes-Benz tarafından sahiplenilmesinin Türkiye çapında en önemli yansıması. Bu değerler doğrultusunda Mercedes-Benz, 2013 yılında İstanbul'da moda haftasını destekleyerek ismini verdi ve 14 sezondur aralıksız isim sponsoru olduğumuz Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, uluslararası moda takviminde yer alan bir etkinlik olarak her sezon kendini geliştirmeyi sürdürüyor. Gelişmekte olan moda pazarlarını desteklemek Mercedes-Benz markasının 25 yıldır devam eden moda işbirliklerinin önemli bir paydası. Bugün Mercedes-Benz dünya çapında 60'tan fazla moda platformunu destekliyor. İstanbul'un sahip olduğu moda dinamiklerine, yaratıcı enerjisine ve şehrin bölgesel bir moda merkezi olma yolunda eşsiz kimliğine ilk sezondan bu yana inanıyoruz. Bu sezon moda haftasında, "Kontrast ol." sloganlı moda görsel kampanyamızı sunduk. Farklılığı, aykırılığı sahiplenmeyi, kalıplara meydan okumayı sahiplenen bu slogan kapsamında aynı zamanda "Mercedes-Benz ile kontrast ol." başlıklı bir panele ev sahipliği yaptık. Panelimizde MBFWI Kreatif Direktörü Güneş Güner moderatörlüğünde MiiN by Kadir Kılıç markasının kurusucu Kadir Kılıç ve influencer Elif Hazal Tan farklı olmak ve aykırılıkları sahiplenmek hakkında konuştular.
Güneş Güner - MBFWI Kreatif Direktörü:
Moda haftası Istanbul'un kültürel varlığının, yeteneklerinin, melez tavrının köklü ve yeni yaklaşımlarının dışa vurumu. İstanbul; doğu ve batıyı birleştiren uyumu, kumaş ve dokumalardaki zengin arşivi, hevesli genç yetenekleri, köklü desenleri, üretim becerisi ve gücüyle moda endüstrisinde kendine has bir yere sahip. Moda haftaları ile ortak hayalimiz İstanbul tasarımlarının gücünün, değerinin, farkının altını çizerek, kanalları açmak ve global endüstri ile tasarımcıyı buluşturmak. Ekonomi ve endüstriye katkı sağlayarak, tüm sektöre güç kazandırarak, modayı sadece bir magazin içeriği olmaktan öteye taşımak, yeni yetişen nesil için dinamik, işlevsel bir moda platformu yaratmayı hedefliyoruz.
Mercedes-Benz Fashion Week olarak bu sezon 'TOGETHER' sloganıyla yola çıktık
Tasarımcıların, girişimcilerin, fotoğrafçıların, fikir liderlerinin, yazarların, özgür stillerin İstanbul modasına dair yeni hikayelerini anlatabileceği, endüstrinin tüm paydaşlarını bir araya getiren bir sezon tasarladık.
Moda haftası 8 Ekim Salı günü, Tokyo'da sevilen tasarımcımız Natalie Kolyozyan'ın defilesi ile başladı. Lug Von Siga/Gül Ağış, Mehtap Elaidi, Deniz Berdan, Özlem Süer, Çiğdem Akın, Sudi Etuz, MİİN/Kadir Kılıç, Özlem Erkan, Gökhan Yavaş, Futuristic Lover, Exquise, Hemington gibi tasarımcıların ve markaların yer aldığı 27 defile sergilendi.
Defilelerin yanı sıra güçlü bir panel takvimi de oluşturduk. İstanbul'dan dünyaya uzanmış, iki genç Türk markası Common Leisure ve Manu Atelier'in kurucuları sınırları aşan marka hikayelerini anlattılar. Uluslararası yeni tasarım markalarını keşfeden Lucia Restelli, Sürdürülebilir projeleri yöneten Hülya Sevindik ve Levent Erden'le Sürdürülebilirlik çerçevesinde modanın geleceğini tartıştık. Falaaddin'in kurucusu Sertaç Taşdelen'le modanın falına baktık.
Şansım Adalı - Sudi Etuz
"Tasarımlarımda kadınları büyütmeyi seviyorum"
"Herkesin bildiği ve beklediği gibi bu sezonda insanlara moral veren, dinamik, renkli bir koleksiyon hazırladık. Turuncu, yeşil, haki ve denim bu sezon kullandığım renkler bunun yanı sıra ekoseli, çizgili ve şal desenleri var. Tasarımlarımda kadınları büyütmeyi seviyorum, bu koleksiyonda da abartılı kol siluetleri, bele vurgu yapan tasarımlar ayrıca korsaj ve bağlama tekniklerine sıkça rastlıyoruz. Her sezon olduğu gibi bu sezonda bolca fırfır, ipek ve şifonu mini, midi ve maksi elbiselerde, yüksel bel şortlarda ve bermudalarda kullandık. Bu sezon için özel olarak tasarlanıp, hazırlanan kapsül koleksiyonlarımız ise, beni çok heyecanlandıran bir detay oldu."
Mehtap Elaidi
"İlhamımız İstanbul'dan"
"İlkbahar/Yaz 2020 #journeyME koleksiyonumuz için İstanbul ve Istanbullulara kaçamak imkanı sunan güzel adalarından ilham aldık. Mehtap Elaidi kadını için feminen silüetleri daha kalın kumaşlarla buluşturarak ironik bir kontrast yarattık. İstanbul'dan ilham alan desenimize kırmızı, karamel, pembe ve mintlere bej eşlik ediyor. Şehir yaşamından adaların rahat silüetlerine doğru yol alan koleksiyon her zaman olduğu gibi tasarımı giyilebilirliğe taşıyor. Beyaz gömleklerimiz her zaman ki gibi olmazsa olmazlarımızdan. Bu sezon ayrıca, sürdürülebilir bir yaşam tarzına uygun olarak üretilen ve daha temiz bir çevreyi hedefleyen LENZING™ ECOVERO™ Viskon elyafı içeren kumaşları kullanarak Sonbahar/Kış 2019 'in-season' bir kapsül koleksiyon tasarladık. Günümüzün en önemli konularından biri olan sürdürülebilirliğe her anlamda vurgu yaptığımız bu koleksiyon ile "Doğanın Renkleri Kaybolmasın" kampanyası kapsamında çevre duyarlılığına ve çevresel etkiler nedeniyle doğada gün geçtikçe kaybettiğimiz pek çok renge dikkat çekmek istedik."
Özlem Süer
"Kültürün aşıladığı değerlere meydan okuyoruz"
"Dare adını verdiğim İlkbahar/Yaz 2020 koleksiyonumda ilhamımı cesaret kavramından aldım. Siyah-beyaz kontrastı üzerine kurulu tasarımlarda asimetrik kesimler, natürel, serbest ve deneysel formüllerle "Daily Couture" çizgisini, markamın imzası niteliğindeki özel drapajlar ise "Pret-a-Couture" izlerini yansıtıyor. Doğallaşma trendini izleyen, cesur, kendine güvenen kadınlara adanan koleksiyon popüler kültüre ve bu kültürün aşıladığı değerlere meydan okuyor."
Gül Ağış- Lug Von Siga
"Kendimi yeniden keşfettim"
"Koleksiyonlarımda ilham aldığım karakterleri ya da seyahatlerimde gördüğüm şehirleri İstanbul'da hayal ettiğim ve farklı kültürlerin içiçe işlendiği, harmanlandığı koleksiyonlar yaratıyorum. Geçen bu 10 yıl içerisinde markam Lug Von Siga ile kendimi yeniden keşfetme yolculuğu yaşadım. İçimdeki yumuşak, duygusal ve akışkan yönümün yaptığım koleksiyonlara yansıması paha biçilmez bir deneyimdi. Böylelikle gördüğüm, dokunduğum, hissettiğim her şey ,dünyanın neresinde olursam olayım, bana özümü hatırlattı, köklerime daha sıkıca sarılmamı sağladı. 10. yılımı kutladığım bu sezonda Shakespeare'in ünlü eseri Venedik Taciri'ni İstanbul'a taşıyorum."
DB Berdan
"Koleksiyon eğlenceli bir ruha sahip"
"Bu sezon koleksiyonumuzda The Smiley Company ile bir işbirliği gerçekleştirmekten ötürü heyecanlıyız. Dünya çapında bir ikon olan Smiley, bugüne kadar Moschino, Moncler, Palm Angels gibi markalarla iş birliği yapmış. İlkbahar/Yaz 2020 koleksiyonumuzu daha önce Paris Tranoi fuarında ve Londra Moda Haftası'nda sunduk, İstanbul'da yapacağımız defile hem Smiley Global işbirliği ile iki markanın sarkastik ve eğlenceli ruhunu podyuma taşıtacak, hem de yine sürpriz isimlerle DB Berdan geleneğini sürdürecek."
Ceren Ocak
"Etnik detaylar modern kesimlerle"
Yeni koleksiyonum 23 look'tan oluşuyor. Deri, ipek, poplin ve keten kumaşlar kullandığım koleksiyonda baskılar ve deniz kabukları başrolde. Etnik detaylar ile süslenen modern kesimlerin ön planda olduğu tasarımlarda oversize kalıpları tercih ettim, makrome ve püsküller ile de etnik görünümü güçlendirmeyi hedefledim. Bu sezonun ilhamı benim için festivallerden, festivallerin dinamik, renkli ve genç ruhundan geliyor. Eğlenceli bir koleksiyon olmasını istedim.
Miin by Kadir Kılıç
"Yeni bir vizyon sunuyorum"
Bu sezon koleksiyonumu Mercedes-Benz'in değerli desteğiyle "Mercedes-Benz presents MiiN by Kadir Kılıç" ismiyle sunuyorum. Bu sezon günün belli saatlerinde değil, her saat giyilebilecek bir koleksiyon hayaliyle yola çıktım. Markamın imza renkleri olan siyah ve beyazın kontrastına bu sezon lila, mint yeşili, bebek mavisi ve bebek pembesi gibi tonlar eşlik ediyor. Osmanlı geleneksel sanatlarından "kalem işi" ve "çini" desenlerine saygı duruşu niteliğinde parçaların, batik ve shibori tekniklerinin uygulandığı denim kumaşlarla birleştiği tasarımlar, koleksiyonun öne çıkanlarından. MiiN kadınına yeni bir vizyon, yeni bir stil sunan koleksiyonum, bir cennet hayali sunuyor.